BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ayakkabıda sektörü kadınlar büyüttü

Ayakkabıda sektörü kadınlar büyüttü

Yükselen ayakkabı tutkusu ile kadınlar yılda 5, erkekler ise 2 çift ürün satın aldı. Sektörün yükselişi perakendecileri yeni satın alma ve mağazalara yöneltti.



> Tülay Dur - İSTANBUL Ayakkabının kadınların olduğu kadar erkeklerin de büyük tutkusu haline geldiği son yıllarda, sektör hem satış ağlarını genişletti hem de yeni alımlarla imkânlarını artırdı. Online ayakkabı satışlarında popülerliğini artıran Pabbuc.com, kendi verilerinden yola çıkarak sektör tahminlerini listeledi. Pabbuc.com’un Yönetici Ortağı Serdar Yaman, Türkiye’de bir kadının yılda ortalama 5, erkeğin ise 2 ayakkabı satın aldığını vurgulayarak, “Kadın müşterilerimiz daha çok sezon modasına ve trendlerine uygun modelleri erkekler ise günlük ve spor giyimi tercih ediyor” dedi. DÜNYA DEVİNİ ALIYOR Lumberjack’le anlaşmada sona gelindiğini belirten Ziylan Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan ise, “Şu anda markamızın kendisine ait 32 mağazası var. 42 ülkede de mümessilliği bulunuyor. 2014 sonuna kadar yurtiçindeki Flo mağazası sayısını 300’e, Polaris ise 500’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Klimalı ayakkabıları ile bilinen King Paolo ise Türkiye pazarından çekilen Hush Puppies ile anlaşma imzaladı. 10 ülkenin distribitörlüğünü alan King Paolo’nun Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan, markanın Türkiye pazarına sunacağı ayakkabıların yüzde 50’sini burada üreteceğini söyledi. Turan, şöyle devam eti; “Anlaşma kapsamında ilk yıl için 200 bin çift ayakkabı satışı yapacağız. 2012 sonuna kadar üretimimizde yüzde 80 bir artış planlıyoruz. King Paolo olarak ürttiğimiz ürünlerin yüzde 20’sini ihraç ediyoruz, Hush Puppies üretimimin yüzde 70’ini ihraç etmeyi hedefliyoruz” dedi. DEICHMANN 4 MİLYON SATTI Son yıllarda Türkiye’yi önemli yatırım ülkeleri arasına alan Alman Deichmann, 2011 yılında Türkiye’de 22 yeni mağaza açtı. 2011 yılında Türkiye’de 4 milyonun üstünde ayakkabı ve aksesuar sattıklarını ve Türkiye’nin önemli olduğunu belirten Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, “Deichmann Türkiye olarak ABD dahil toplam 22 ülke arasında ciro büyüme sıralamasında üç yıldır lider konumdayız. ‘Kaliteli ürünler ve ulaşılabilir fiyatlar’ felsefemiz ve özel koleksiyonlarımızla Türkiye’nin her noktasında tüketicimizle buluşmayı amaçlıyoruz. 2012 yılında ise Türkiye’de 18 yeni mağaza açarak büyümeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT