BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kan kaybeden pazara ekonomik doping

Kan kaybeden pazara ekonomik doping

Geçtiğimiz seneye oranla satışların yüzde 20’ye yakın azaldığı otomotiv pazarında firmalar, ikinci yarıya düşük hacimli ve ekonomik modellerle hazırlanıyor.



Firmalar, yılın ilk yarısında yüzde 20’ye yakın daralma yaşayan otomotiv pazarını canlandırmak için yeni ve ekonomik modellerini vitrine çıkarmaya başladı. Pazardaki daralmanın sebepleri, “ÖTV oranlarındaki artış”, “araç fiyat artışları”, “faiz oranlarındaki yükseliş” ve “2011 yılı Ocak ayına ait yüksek pazar adedi sebebiyle baz etkisi” olarak sıralanırken, ilk 6 ayda otomobil satışları 244 bin 490 adetle yüzde 15, hafif ticari araç ise 96 bin 142 adetle yüzde 27.23 oranında düşüş kaybetti. Motor hacminden dolayı yüksek ÖTV ve pahalanan araç fiyatlarını dikkate alan firmalar, düşük hacimli motor ve ucuz modellere yöneldi. Buna en son örnek olarak Dacia, hafif ticari araç pazarına (LCV) ciddi rekabet getirecek Dokker ve Dokker Van modellerini sundu. Mercedes Citan ve Renault Kangoo ile platform kardeşi olan Dokker, 1.6 MPI 85bg (benzinli), 1.5 dCi 75bg (dizel) ve 1.5 dCi 90bg (dizel) olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile 2013 şubatında satışa sunulacak. Dokker’ların fiyatının ise 22 bin TL’den başlayacağı belirtiliyor. Beş kişilik bir van olarak tasarlanan Dokker, 800 litrelik kapasitesiye sınıfının en fazla bagaj hacmine sahip aracı unvanına sahip. Ayrıca araçta navigasyon ve radyo işlevlerini içeren Media Nav multimedya sistemi ile birlikte yedi inçlik (18 cm) bir dokunmatik ekran bulunuyor. Dokker Van ise 750kg ile kendi segmentinde en büyük taşıma kapasitelerinden birini sunuyor. Araçlarda binek otomobillerde bulunan, EBD-ABS, acil durum fren desteği, hız sınırlayıcı, park sensörü ve bluetooth bağlantısı gibi konfor özellikleri de sunuyor. HEDEF KİTLE ESNAF VE AİLE Dacia Dokker, hem hacimli yükleri taşıyacak hem de ailelerine konforlu bir seyahat imkânı tanıyacak olan karma bir otomobil arayışı içindeki müşterileri hedef alıyor. Dokker, beş kişilik kapasitesinin yanı sıra pazarın en büyük bagaj hacmini de sunuyor. CHEVROLET’NİN BEKLENEN MODELİ CRUZE SW, 1.4 TURBO BENZİNLİ MOTORLA GELİYOR Ailelerin tercihi değişiyor dedi Ekim ayında Türkiye pazarına giriş yapacak olan Cruze SW, düşük yakıt tüketimiye dikkat çekiyor Türkiye’de bugüne kadar 23 bin adetlik satış adedine ulaşan Chevrolet’nin Cruze ailesine station wagon da katılıyor. Almanya’nın Köln kentindeki lansmanda konuşan Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca, önümüzdeki ekim ayında Cruze SW’yi pazara sunacaklarını söyledi. SW modellerinin Avrupa’da uzun yıllardan beri tercih listesinde ön sıralarda yer aldığını, Türkiye’de ise son dönemde yıldızının parlamaya başladığına dikkat çeken Tolga Atmaca, Türkiye’ye 140 HP’lik 1.4 cc benzinli turbo motorla gelecek Cruze SW’den 4 ayda 200 adet satmayı hedeflediklerini söyledi. Yeni model ile geniş ve çocuklu ailelere hitap ettiklerini dile getiren Atmaca, Cruze SW ile ailenin tamamlandığını söyledi. Chevrolet Genel Müdürü, yıl sonunu %4.5‘luk pazar payı ile tamamlamayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. 1.478 litre’lik geniş bagaj hacmine sahip yeni Station Wagon Cruze 100 Km’de ortalama 5.7 litre yakıt tüketiyor. Station Wagon Cruze’ların bilgi-eğlence sistemi olan Chevrolet Mylink, ise kullanıcılarına büyük kolaylıklar sağlıyor. Sistem, akıllı telefonun özelliklerini araca taşıyor. MyLink, akıllı telefondaki içeriği, yedi inçlik yüksek çözünürlüklü, tam renkli dokunmatik bir ekranda topluyor. Böylelikle iPhone, iPad ve MP3 çalar gibi cihazlar ekrandan kontrol edilebiliyor. SKODA’NIN 1.2 CC MOTORLU YENİ MODELİ Rapid, 35 bin TL etiketle pazara iddialı girecek Ocak ayında pazara sunulacak Skoda Rapid’de, 4 benzinli ve 2 dizel motor seçeneği bulunuyor Skoda, başarılı modeli Octavia’nın ardından bir diğer iddialı üyesi Rapid’i de ocak sonunda Türkiye pazarına sunacak. Rapid’de, benzinli motor seçeneği 3 silindirli 75 hp’lik 1.2 MPI ile ile başlıyor. Bir diğer benzinli motor seçeneği ise 1.2 litre hacminde 86 hp gücündeki TSI motor. 1.2 TSI 105 hp, 7 ileri DSG şanzımana sahip 1.4 TSI 122 hp motorlar da benzinli tercih eden müşterilere seçenek olarak sunuluyor. Dizel motor seçenekleri ise common rail enjeksiyon sistemine sahip 1.6 TDI 105 HP ve 90 HP gücündeki dizel motorlardan oluşurken, daha sonra satışa sunulacak 1.6 TDI 90 HP motorla sunulacak DSG şanzıman özelliği ile seri tamamlanacak. Rapid’in Octavia’dan sonra ikinci büyük modelleri olacağını söyleyen Yüce Auto Skoda Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatör Emir Berduk Marşan, “Bu araçla ilgili güçlü değerlerimiz var. Önümüzdeki yıl 2000-2500 civarında araç satışı bekliyoruz sonraki senelerde bu rakamlar daha da artacaktır. Türkiye pazarı Rapid için ideal bir pazar olacak, global satışlarda Türkiye’nin sıralamada ilk 4’e gireceğini düşünüyoruz” diye konuştu. Türkiye lansmanı İstanbul Autoshow’da yapılacak olan Rapid’in fiyatları 35 ila 55 bin TL aralığında olacak. Devler Türkiye’yi üretim üssü yapıyor Türkiye’de otomotivde yaşanan gelişmeleri haber yapan Japon Nikkei Gazetesi, global üreticilerin bölgeyi üretim üssü haline getirdiğini yazdı. Haberde, “Toyota üretimini artırıyor, Honda Ar-Ge bölümü kurdu, eski Sovyet bölgesine ve Orta Doğu’ya ihracat artıyor. Türkiye’nin, bölgesindeki üretim üssü konumu güçleniyor” bilgisine yer verildi. Haberde, “Türkiye’deki hükümet, 2023 yılında, 4 milyon adetlik bir üretim hacmini hedefliyor” denildi. ZENGİN DONANIM PAKETİ Transit Connect’e Blackline serisi Ford Otosan’ın Kocaeli Fabrikası’nda üretilen ve hem Türkiye’de hem de ihraç edildiği pazarlarda başarılı satış rakamlarına imza atan aracı Transit Connect, yeni Blackline serisi ile 39 bin 90 TL’lik etiketle satışa sunuldu. 2011 yılında Türkiye’nin en çok satılan hafif ticari aracı Transit Connect’in Blackline serisi zengin donanımlarıyla dikkat çekiyor. Araçta öne çıkan bazı özellikler şöyle; “ABS, ESP, çekiş kontrol sistemi, yokuş kalkış desteği, sürücü ve yolcu ön ve yan havayastıkları, ısıtmalı ön cam ve ısıtmalı silecek suyu,?yol bilgisayarı, alarm, klima, gövde rengi tamponlar ve kapı tutamakları, park sensörü, otomatik yanan farlar, otomatik kararan iç dikiz aynası, yağmur sensörü ve karartılmış arka camlar.” 3. nesil patlamayan lastik Bridgestone’da Bridgestone, sektörde çığır açan “Run Flat Tyre” (RFT- Patlak Yol Alan Lastik) teknolojisini geliştirdi. Isınma problemi çözülen 3. nesil ürün, standart lastiklerdeki yumuşaklık ve konfora kavuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT