BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Klima mikrobunu parfümle öldürdü, dünyaya yayılıyor

Klima mikrobunu parfümle öldürdü, dünyaya yayılıyor

Dünyada ilk olan antibakteriyel klima parfümüyle klimaları mikroplardan arındıran Seçil Hava Tazeleyicileri yeni pazarlarla 80 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyor



İki çocukluk arkadaşı... Selami Özgen ve Erol Demirbağ. Biri matbaacı, diğeri gümrük memuru. İkisi de iş yerlerindeki görevlerinden ayrılarak parfüm işine girmeye karar verirler. İlk iş olarak da Seçil Hava Tazeleyicileri firmasını kurarlar. İşe promosyon amaçlı parfüm üretimiyle başlayan iki arkadaş zaman içerisinde ürün gamını oto parfümleri, gardırop parfümleri ve ayakkabı dolabı parfümü gibi ürünlerle genişletir. Ani bir kararla 2011 yılında klima parfümünü geliştirmek için kolları sıvadıklarını anlatan Selami Özgen, “Türkiye’de 15 milyon adet kişisel kullanımlı klima olduğu noktasından yola çıktık ve bu pazardaki potansiyeli değerlendirip yurt dışında da başarı kazanmayı amaçlıyoruz. Kıraç ve Mermerci’de üretim tesislerimiz bulunuyor. Yakın dönemdeki hedefimiz Kıraç’ta 4.680 metrekare alan üzerine kurulu ve sadece klima parfümü üzerine üretim yapılacak bir tesis kurmak” dedi. Eskiden lüks olarak görülen klimaların, artık zorunlu bir ihtiyaç olduğunu belirten Özgen, ancak artan klima kullanımının bazı sakıncaları da beraberinde getirdiğine dikkat çekiyor. Bakımı zamanında yapılmayan klimaların birer mikrop yuvasına dönüştüğünü ifade eden Özgen, “Bu duruma çare olarak da Lykia Antibakteriyel Klima Parfümü’nü ürettik. 3.6 milyon liralık yatırım yaptık. Lykia Antibakteriyel Klima Parfümü, klima filtresindeki ve ortamdaki mikropları 1 dakikada tamamen yok edip, havayı tazeliyor. Dünyada ve Türkiye’de ilk ve tek olan bu özel ürünü, patentle koruma altına aldık. 2012 yılının Mart ayında pazarlamaya başladığız ürünü 7 ülkeye ihraç etmeye başladık. Ayrıca, 26 ülkeden 72 firmayla da görüşmelerimiz devam ediyor. Gelecek dönemde, Arap ülkeleri gibi potansiyel görülen ülkelerde üretim yapmayı planlıyoruz. Yeni pazarlarla 80 milyon liralık ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu. İç pazarda da Türkiye’nin özellikle sıcak olan bölgeleri olan Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu’da bayilik çalışmalarını tamamlayan firma 4 ay içerisinde 72 bayilik vermiş. Bu alanda bayilerle yıl sonu itibariyle iç piyasada 3 milyon, dış piyasada da 5 milyon olmak üzere 8 milyon adetlik üretim hedefleyen firma 2013 yılı için de 12 milyon adet üretime çıkarmayı planlıyor. > Literatüre bizimle girdi Şirketin ortaklarından Selami Özgen, şimdiye kadar üretilen ve üretimine devam edilen klimalarda yalnızca ısı değişimi noktasında çalışmalar yapıldığını belirterek, “En iyi klima üreticileri dahi ürünlerinin en yüksek ısıtma ve soğutma gücünü baz alarak teknolojik gelişmelerini sürdürmekte. Biz bunun yeterli olmadığını gördük. Bu sebepten ötürü klimaların hem bakteri yaymasını önleyecek hem de güzel koku yayacak Lykia’nın tasarımına başladık. Böylelikle klima parfümü bizimle literatüre girmiş oldu” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT