BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Babasının projesini büyüttü havaalanına çorap götürdü

Babasının projesini büyüttü havaalanına çorap götürdü

Cihat Özbekli, babasının hayalini gerçeğe dönüştürdü ve çorap sektöründe olmayanı yaparak kişiye özel çorap üretti.



Girdikleri dev sektörlerde yaptıkları çılgınlıklarla kendilerine yol bulan Türk girişimciler, iş dünyasında çığır açan yöntemlere imza atıyor. Bunlardan birisi de Cihat Özbekli... Yıllarca üst düzey yöneticilik yapan babasının hazırladığı ve rafa kaldırdığı projeyi hayata geçirerek çorap sektörüne giren Özbekli, izlediği değişik yöntemle başarıyı yakaladı. Yaptığı fason üretimin yanı sıra kurduğu ‘Çorap Terzisi’ ile gömlek, saat, elbise gibi alanlarda yapılan kişiye özel üretimi çoraba da taşıdı. Çocukluğundan itibaren ‘okuyup adam olma’ hedefini kendisine yol edinmiş olan Özbekli, Teknik Üniversite mezunu... Özbekli, öğrenciliğinden başlayıp bugün hiç olmayanı başarmış girişimcilik örneğine giden yolda yaşadıklarını ve babasının hayalini hayata geçirme serüvenini şöyle anlattı: “Babam sıkı bir profosyonel üst düzey yöneticiydi. Üniversitenin ikinci yılında biraz ticarete başladım. Ufak girişimlerim oldu. Çin’den bazı tekstil ürünleri getirdim. 2004 yılında başkasının malını satmak yerine kendi ürünümüzü üretelim dedim. Babamın daha önceden yaptığı bir çorap fizibilitesi vardı. Profosyonellerin bu şekilde hayalleri vardır. Dosya hazırlarlar ve bunu rafa kaldırırlar. Babam bu dosyayı bana verdiğinde 10 yıldır rafta duruyordu. Bu dosyaya baktık. Aile dostu çorapçılarla istişare ettik ve bu işe başlamaya karar verdik. İtalya’dan makine siparişi verdik ve işe başladık. Sektöre girdiğimizde anladık ki geç kalmışız. Pastanın büyük bölümü paylaşılmış, hatta düşüş başlamış. Ondan sonra biz sektörde farklılıklar yapmaya başladık. Küçük olmamıza rağmen dikkat çektik. Katalog yapımından bilgisayar donanımına, kolilemeye kadar birçok yenilik yaptık ve öne çıktık. Çorap Terzisi piyasada hiç yapılmayandı. Biz başardık. Öyle özelleştirdik ki, geçenlerde bir müşterimiz telefon etti, havaalanına istediği tipte çorap götürdük.” >> Pazardan alınan çorap şimdi kişiye özel örülüyor Cihat Özbekli, bu süreçte işleri yürüttüklerini ama küçüklerin bu pazarda fazla kalamayacağını anladıklarını aktararak gelişimi şöyle özetledi: “2010 yılında bu çılgınlığın temellerini attık. kurduğumuz Çorap Terzisi, ‘öyle bir şey yapalım ki bize çılgın desinler, bu işi becerelim’ diye çıktık yola. Kişiye özel çorap üretelim dedik. Bu Türkiye’de olmayan dünyada da sayılı olan bir işti. Türkiye’de çorap ve iç çamaşırı küçük oranda bir insanın dışında hakir görülen bir ürün. Yani hiç markaya bakmadan pazardan sağdan soldan alınan bir ürün. Diğer yandan da erkek çorabında, üst kalite erkek çorabı bulmak zordu. ‘A plus’ grup kendine çorabı yurt dışından alıyordu. Türkiye çorapta dünya ikincisi ama çoraplar yurt dışından alınıyordu. Bu büyük çelişkiydi. Biz bu gerçek ve avantajları göz önüne alarak işe başladık. Daha sonra da yurt dışından özel makineleri getirip etkili bir pazarlamayla işe giriştik. Özellikle iş dünyası ve profesyonellerin ağırlıkta olduğu 2500 kişi belirledik ve onlara mektupla derdimizi anlattık.” >> İpek, kayın, ve bambudan tek bir çift bile üretiyoruz Cihat Özbekli çorabın kişiye özel hale getirilmesinin 6 aşamada gerçekleştiğini belirterek “Çorapta Türkiye’de kullanılmayan ipek kaşmir karışımlı, kavak, kayın bambu ağacı gibi birçok hammadeden iplik ithal ettik. Kişiye özel çorapı 6 parametreyle kurguladık. Önce hammadde seçiliyor. Sonra ayak numarasını alıyoruz. Bir sonraki aşamada renk belirleniyor. 4. aşamada ise müşterinin isteğine göre konç boyu belirleniyor. Üzerine yazılmak istenen yazı ve son son aşamada da özel anatomik yapılar tespit ediliyor. 1 müşteriye 1 çift çorap üretebiliyorum. Bunun için hâlâ bana deli diyen var” diye konuştu. Kişiye özel çorapların fiyatının 16-55 lira arasında değiştiğini aktaran Özbekli, “Bizim günlük çorap üretim kapasitemiz 10 bin çift. Çorap Tterzisi olarak ürettiğimiz çorap miktarı da 500 civarında” dedi. >> Turizmci Boztepe marka isteyene doktor olacak İlginç projeleriyle tanınan turizmci Gürkan Boztepe, ağırlıklı olarak turizm ve yeme-içme sektöründe faaliyet gösteren şirketlere markalaşma yolunda atacakları adımlar konusunda destek vermek için “Marka Doktoru” adlı bir proje başlattı. “Amerika’da doğum”, “Köpekle tatil”, “Babamla kampta” gibi innovatif tatil konseptleri geliştirerek tüketicilere ulaşan VIP Turizm Ege Bölge temsilcisi ve Boztepe Turizm’in sahibi Gürkan Boztepe, “20 yıllık turizm tecrübemizden yola çıkarak bir müşterinin beklentisinin ne olduğunu doğrudan biliyoruz. Bir müşteriyi herhangi bir restorana veya otele götürdüğünüz zaman beklentilerinin ne olduğunu biliyoruz. Özellikle bu açıdan restoranların ve otellerin ilgisini çekiyoruz” dedi. Boztepe, “Siz Alaçatı’da 79 tane butik otel varken, 80’inci olmak isterseniz, sıkıntılı süreç başlar. Yatırım başlamadan markalaşma programınızı yapmalısınız” dedi. >> Sakarya çikolata vadisi olsun Sakarya Ziraat Odası Başkanı Hamdi Şenoğlu, Düzce ve Sakarya’da üretilen fındığın çikolata üretiminde kullanıldığını belirterek, bölgenin ‘’çikolata vadisi’’ ilan edilmesi gerektiğini söyledi. Şenoğlu,Türkiye’nin fındık üretiminde dünyanın en önemli ülkesi olduğunu ancak bunu yeterince değerlendiremediğini belirterek ‘’Kış aylarının yağışlı geçmesi sayesinde rekolte yükseldi. Geçen seneye göre daha fazla ürünümüz var. Bu da bizleri sevindiriyor. Rekolte yüksek olmasına rağmen fiyatlardaki düşüş çiftçileri olumsuz yönde etkiliyor’’ dedi. Türkiye’nin sahip olduğu fındık potansiyelini iyi kullanması gerektiğini vurgulayan Şenoğlu, ‘’Dünyanın en önemli üreticisiyiz fakat değerlendiremiyoruz. Bölgemizde üretilen fındık, çikolata üretiminde kullanılıyor, bölgemizin çikolata vadisi ilan edilmesi gerekiyor’’ diye konuştu. Bölgede çok sayıda fındık üreticisi bulunduğunu anlatan Şenoğlu, ‘’Burada üretilen fındık, Almanya’ya ihraç ediliyor. Oradan da çikolata içinde ülkemize tekrar satılıyor. Bu çikolatayı bizim üretmemiz gerekir. Bu şekilde fındığımızı değerlendirebiliriz. Bunun için devletin teşvik etmesi lazım’’ dedi. >> Doğtaş, ilk mağaza ile Saraybosna’ya gitti Doğtaş, 40’ıncı yılında yurt dışı mağaza atağını hızlandırdı. Doğtaş Exclusive Saraybosna Mağazası açıldı. 24 Ağustos Cumartesi günü Saraybosna’daki açılışta bir araya geldi. Saraybosna Belediye Başkanı Senaid Memiç, Bosna Hersek Ticaret Müşaviri Sinan Yanaz, Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan ve Doğtaş Dış Ticaret Müdürü Erol Çetinkaya’nın katılımıyla gerçekleşen mağaza açılışına Saraybosnalılar da yoğun ilgi gösterdi. Bugün 65 ülkeye ihracat gerçekleştiren, yurt içi ve yurt dışında 200’ü aşkın mağazası bulunan Doğtaş, mağazalaşmanın hız kesmeden devam edeceğini söyledi. >> 250 liralık akaryakıta 25 liralık da bedava Bu yıl Türkiye’deki faaliyetlerinin 100. yılını kutlayan BP ile Turkcell, nisan ayında başlayan stratejik iş birlikleri çerçevesinde yeni bir kampanyaya imza atıyor. Her seferinde ne kadar alım yapılacağına bakılmaksızın toplam 250 liralık akaryakıt ve otogaz alanlar, 25 liralık akaryakıt almaya hak kazanacak. Dün başlayan ve 23 Eylül 2012’ye kadar sürecek kampanya, BP Club kart üyesi istasyonlarda geçerli olacak. Kampanyadan yararlanmak için cep telefonundan SMS’le katılım kaydı yaptırmak gerekecek. 25 liralık hediye, BP Club puan yüklenecek. >> Otomatik talimatla BMW 1.16 kazandı Avea, “Otomatik Ödeme Talimatı” kampanyasına katılan müşterilerini ödüllendirdi. 31 Temmuz tarihinde Milli Piyango İdaresi tarafından düzenlenen çekilişte, Kocaeli’nden Nefize Kıraç BMW 1.16i kazandı. Çekilişte ayrıca 10 kişiye Yeni iPad, 100 kişiye de Canon Ixus Dijital fotoğraf makinası hediye edildi. 21 Mayıs-20 Temmuz 2012 tarihleri arasında düzenlenen Otomatik Ödeme Kampanyası’na katılarak hem zamandan tasarruf eden hem de ödemelerini kolayca gerçekleştiren Avealılar arasında yapılan çekilişle 1 kişi BMW 1.16i, 10 kişi Yeni iPad WiFi 16 GB ve 100 kişi de Canon Ixus fotoğraf makinesi kazandı. >> KOBİ’ler verilere kolay erişecek HP KOBİ’lerin mobil dünyaya geçerek rekabet gücü kazanmasını kolaylaştırıyor. Bugün dünyada 1 milyar 100 milyondan daha fazla mobil cihaz kullanılıyor. Hem kurumsal firmalar hem de KOBİ’lerin mobil cihazlarla üretilen ve paylaşılan bilgilere en güvenli şekilde erişmesi ve bunları güvenle yöneterek saklaması gerekiyor. Citrix, Microsoft ve VMware’in sağladığı teknolojileri kendi çözümleriyle tamamlayan HP, mobil kadrolara daha fazla ihtiyaç duyulan günümüzde, çalışanların veriye erişimini kolaylaştırarak üretkenliği arttırıyor. HP’nin yeni çözümleri arasında, kaynakları sınırlı olan KOBİ’lerin BT yapılarını basitleştirmesi ve mobil dünyada işbirliğini güçlendirmesini sağlayan teknolojiler, mali programlar ve eğitim programları yer alıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 105201
    % 0.27
  • 3.4703
    % -0.65
  • 4.166
    % -0.38
  • 4.6955
    % -0.37
  • 146.683
    % -0.24
 
 
 
 
 
KAPAT