BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Küçük bir kasabada doğdu dünyaya ‘jant’la yayıldı

Küçük bir kasabada doğdu dünyaya ‘jant’la yayıldı

Ege’nin mütevazı bir kasabasında doğan Jantsa, üst düzey jant üretiminin sonucunu aldı ve 5 kıtada 80 ülkeye yayılarak dünyanın en büyük jant üreticilerinden birisi oldu



Anadolu’dan çıkan şirketler, dünya çapında kendi sektörlerinin lider oyuncuları haline gelirken Türkiye’nin de gururu oluyor. Bunlardan biri de Jantsa. Küçük bir Ege kasabasından çıkıp, 5 kıtada 80 ülkeye yayılan şirketin 600 ortaklı olarak Aydın’ın Atça ilçesinde kurulduğunu anlatan Jantsa Genel Müdürü Ercar Çerçioğlu, “Kurucusu babam Şefik Çerçioğlu idi. Şirketin yüzde 82’si de Çerçioğlu ailesine ait. Burada zirai treyler jantı üretimine başlayan şirket, 80’li yıllarda Türk ekonomisinde oluşan büyüme dalgasıyla paralel bir gelişim gösterdi” dedi. İlk ihracatlarına Orta Doğu’daki OEM müşterilerine yaptığı satışla başladıklarını dile getiren Çerçioğlu, 2001 yılında Avustralya’ya yaptıkları satışla da büyümeyi hızlandırdıklarını belirterek, “Bundan sonra hızla büyümeye başladık. Amerikan Taşıma Departmanı’na (DOT) kaydımızı gerçekleştirdik ve döneminin son teknolojisini kullanan boyama tesisini inşa ettik. Bunun ardından Jantsa/TITAN ortaklığını kurarak traktör jantı üretimiyle Avrupa’da bulunan OEM firmalar ile çalışmaya başladık” diye konuştu. Toplam cirolarının yüzde 75’lik kısmını ihracattan elde ettiklerini aktaran Çerrçioğlu şunları kaydetti: “Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’nin en büyük ilk 500 şirketi arasına girmeyi başardık. 2010 yılı satışlarını 2009 yılına göre yüzde 90 oranında artırarak kendi alanında kırılması güç bir rekora imza attık. 2010 yılında Tunus, Meksika ve Kanada ofisleriyle satış ağını genişlettik. Şu anda 5 kıtada 80 ülkede 250 bayi ile güçlü bir ağımız oluştu.” Ürün yelpazesi’ni genişletme yönünde endüstriyel traktör ve sulama ekipman jantları üretme kararını aldıklarını anlatan Çerçioğlu kendi alanında ‘Dünya genelinde en geniş çapta ürün yelpazesine sahip firma’ konumuna ulaştıklarını bildirdi. Yılda 2 milyon binek, 1 milyon da ağır vasıta jantı üretmeye hazırlandıklarını bildiren Çerçioğlu “Elde ettiğimiz gelirlerle yatırımlarımıza devam ediyoruz. CLN Group ile yüzde 50 ortaklıkla kurulan yeni iştirakimiz sonucu Aydın’da otomotiv jant üretimine başlamaya hazırlanıyoruz” dedi. Hedefinde otomobil devleri var Aydın’da açtıkları yeni fabrikada 100 kişiyi istihdam edeceklerini belirten Jantsa Genel Müdürü Ercan Çerçioğlu, “2013 yılında 500 bin adet otomobil jant satışı gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Hedefimiz dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerine kapasitenin yüzde 50’sini ihraç etmek” diye konuştu. Yıl sonu ciro hedeflerinin 85 milyon dolar olduğunu aktaran Çerçioğlu, “Şirketimizin yaklaşık piyasa değeri 150 milyon TL. 2011 yılı itibariyle öz kaynaklarımız 75 milyon TL, net kârımız ise 11 milyon TL seviyesinde. Şirketimiz 2012 yılının ilk altı ayında 44 milyon dolar ciro elde etti ve yıl sonunda ki hedefimiz ise 85 milyon dolar. Biz başarısını, gücünü halktan alan, ülkesine ve Türk üretimine güvenen bir firmayız” dedi. ROMANYA’NIN ONUR DUYDUĞU TÜRK Fabrikaya heykelini diktiler Özelleştirmeyle aldığı batık bir fabrikayı yeniden faaliyete geçirerek uluslararası başarılara imza atan Harun Adıgüzel, Türkiye’nin Romanya’daki gururu oldu. Romanya’daki özelleştirmeyle 2000 yılında URB rulman fabrikasını satın alan Adıgüzel, şirketin değerini 12 yılda 50 kat artırmakla kalmadı, Asya’dan Avrupa’ya dört kıtada 87 ülkeye ihracat yapan dev bir şirkete dönüştürdü. URB’deki başarılı çalışmaları dolayısıyla sendikalar, işçiler ve meclis üyeleri oy birliğiyle Adıgüzel’i ödüle layık gördü. Adıgüzel adına fabrika bahçesine bir de anıt yapıldı. Adıgüzel’e düzenlenen törenle Romanya Onursal Vatandaşlık unvanı verildi. YENİ MÜTEŞEBBİSLERE DESTEK Akbank’tan girişimcilere tanıtım için 10 bin SMS Akbank “Girişimci Destek Paketi” ile yeni bir işletme kurarak ticari faaliyetlerine başlamış olan girişimcilere finansman desteği yanında pazarlama ve tanıtım imkanı sunuyor. Akbank Girişimci Destek Paketi’nden yararlanan Axess Business Girişimci sahipleri ilk harcamalarından sonra 200 TL chip-para kazanıyor. Paketin yeni avantajlarıyla girişimciler ayrıca hedef kitlelerine ücretsiz ulaşarak, firmalarının pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde kullanabilecekleri 10.000 adet “SMS İle Tanıtım” imkanına sahip olacaklar. Akbank Ticari ve KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür, KOBİ’lere desteğin önemine dikkat çekerek, Türkiye’nin her geçen gün daha fazla girişimciye ihtiyacı olduğunu söyledi. 25 bin dolara kendi işinizin patronu olun 20 yıldır Malezya’da faaliyet gösteren Türk şirketi TURKUAZ Şirketler Grubu’nun yeni nesil ürünü BonjukTea, Türkiye’de bayilik vermeye başladı. Turkuaz, isim bedeli için 25 bin dolar talep ederken, aylık cironun yüzde 3’ünü ise, 5 yıllık bayilik sözleşmesi için franchise ödemesi olarak alıyor. BonjukTea Genel Müdürü Velican Çeltik, ‘iyi çalışan bir bayii, günde 300 bardak BonjukTea satarak aylık 30 bin TL net kazanca ulaşabilir’ diyor. Şirket, 2013 yılı için 20 bayilik kontenjanı ve 10 merkez mağaza hedefiyle büyümeyi planlıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT