BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Perakende, Teknoloji, Bilgi ve Pazarlama

Perakende, Teknoloji, Bilgi ve Pazarlama

Eskiden, kamerayı, mikrofonu ve matbaayı elinde tutan, piyasaları da parsayı da kapardı. Şimdilerde, dünyayı yerinden oynatabilecek nice olay cereyan ediyor, işin uzmanları dahil, bunların çoğundan kimsenin haberi olmuyor.



Eskiden, kamerayı, mikrofonu ve matbaayı elinde tutan, piyasaları da parsayı da kapardı. Şimdilerde, dünyayı yerinden oynatabilecek nice olay cereyan ediyor, işin uzmanları dahil, bunların çoğundan kimsenin haberi olmuyor. Dikkat ve odaklanmak yeni ekonominin geçer akçesi oldu... Dünyaya pazarlama odağından bakınca, “Bir gün gelecek, herkes pazarlamacı olacak!”, “Pazarlamayı pazarlamacılara pazarlamacı olmayanlar öğretecek!” gibi sözlerin birer “üfürük” olmadığını gösteren işaretler yolda... Dijital ve mobil alanda birçok oyuncu birer pazarlamacı olarak gümbür gümbür sahneye geliyor. Pazarlamanın?ilgi?alanında, görünen?ve?görünmeyen?çok sayıda olay ve gelişme, bir anda yaşanıyor ve yerini anında yenilerine bırakıyor. Pazarlamacıların kullanabileceği veri ve bilgiler neredeyse yönetilemeyecek derecede bollaştı, eski anlayışlarla başedilemeyecek muazzam bilgi yığınlarına dönüştü. Yeni kavramlar doğuyor. Pazarı, müşterileri ve davranışlarını anlamak, yorumlamak ve onlara erişmede yeni yollar bulmak için anlık verileri anında işleyip, işlere yansıtacak yeni uzmanlıklara, pazarlama analistlerine, dijital verileri konuşturacak sanatkâr ruhlu bilgi ve teknoloji yöneticilerine ihtiyaç hızla artıyor. Mağazalar eskiden reklamlarla ayaklarına getirilen müşterileri etkilemek için tanzim, teşhir ve tezgâhtarlarla yetinirlerken, şimdilerde baştan sona teknolojiyle buluşuyor, mobille bütünleşiyorlar. Misal. Mankenler eskiden, üstüne kıyafet giydirilen cansız birer askı gibi kullanılırken şimdi gözlerindeki dijital kamera ve mikrofonlarla, müşterileri an be an gözleyen, aralarındaki konuşmaları bile dinleyen robotlara dönüştü. Akıllı telefonlar üzerinden yapılanları saymıyoruz bile... Resim çekip gönderenler, QR kod okutanlar, sanal gerçeklikler, kişiye özel promosyonlar, interaktif oyunlar, vesaire... Pazarlamacılar şimdiden, yüz tanıma teknolojileri, ses datasından dijital arama ve analiz kabiliyetleri sayesinde, sanalıyla gerçeğiyle, mağazalarda toplanan dijital veriler üzerinden müşterinin hayatını, nefes?alışverişini,?ruhunu?ve?duygularını an be an takip edebiliyor. Bunlarla ne yaptıklarını tahmin ve başka neler yapabileceklerini, hayal bile edemiyoruz... İnanın, öyle... ------- (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT