BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İşte yeni 2001 BMW’ler

İşte yeni 2001 BMW’ler

Yeni 2001 BMW’ler performans, ekonomi ve sürüş özellikleriyle göz dolduracak.



Dünya otomotiv teknolojisinin tartışmasız en büyük üreticilerinden biri olan BMW; 2001 modelleri için bir devrim düşüncesiyle yenilikler zincirini ortaya çıkarttı. Yeni 2001 BMW’ler performans, ekonomi ve sürüş özellikleriyle göz kamaştıracak. BMW 2001 modellerini, üç adet yeni sıralı altı silindirli motor, 5 serisi facelift, 530d’ler için daha fazla güç, 325i ve 330d’lerde opsiyonel dört tekerlekten çekiş özelliği ile donattı. Lüks otomobil segmentinde, yüksek kalite ve yüksek performansta otomobiller üreten BMW, 2000 sonbaharında, 2.2, 2.5 ve 3.0 litre benzinli motorların yerini alacak en son sıralı 6 vitesli benzinli motor serisini piyasaya verecek. BMW’nin 5,3 ve Z3 serilerinde sunulacak olan 15 yeni model daha büyük ve daha güçlü motorları ile performans, ekonomi ve sürüş konforu açısından yeni bir standart gerçekleştirecek. 5 serisinde bunlara ek olarak, 530d’de çok daha güçlü motor, yüksek tork veren 3.0 litre direkt-enjeksiyonlu dizel, arkada oturanlar için yanlarda hava yastıkları ve PDC park mesafe kontrolunün artık önde de olması gibi özellikler sunuluyor. Aynı zamanda opsiyonel dört tekerlekten çekiş donanımı, 325i ve 330d’de de bulunuyor. DSC dinamik denge kontrolü, 3 serisi ve Z3’te dinamik fren kontrolü ve otomatik diferansiyel freni ile güçlendirildi. Z3’te dört vitesli otomatik şanzıman yerine 5 vitesli steptronik şanzıman seçeneği bulunuyor. 5 serisinin faceliftindeki en can alıcı görsel özellikleri, modifiye edilmiş böbrek şeklindeki ön panjurlarının yanı sıra yeni farlar ve sinyaller görülüyor. Ön farların her biri park sinyal fonksiyonuna destek veren ışık iletici halkalarla donatıldı ve BMW’nin çift ön far özelliğini vurguluyor. Cam kapağın yanındaki yuvarlak yön sinyalleri hemen farlara bitişik konumda bulunuyor. Yine yuvarlak ve düz cam görünümlü sis farları da ön farlarla uyumlu. Eski 5 serisindeki sis farları dikdörtgenlikten çıkıp yuvarlak olmuş. Dört tekerlekten çekiş Orman veya arazi dışı yollarda karterde bir hasar olmaması için üretilen otomobillerin diğer modellerden 17 mm daha uzun olduğu gözleniyor. Normal sürüş şartlarında sürekli dört çeker sistemi motor gücünün yüzde 62’sini arka tekerleklere, yüzde 38’i ön tekerleklere iletip direksiyon üzerindeki sürüş etkilerini minimize eder ve tüm sürüş boyunca dengeli sürüş özelliğini en üst sınıflarda muhafaza ediyor. Motor gücü şanzımandan transfer kutusuna, oradan da kardan mili yardımı ile ön ve arka diferansiyele aktarıyor. Pazardaki geleneksel sistemlerin aksine, dört tekerlekten çekiş sisteminde herhangi bir mekanik kilit sistemi bulunmaması; bunun yerine DSC dinamik denge kontrolü özelliği standart olarak sunuyor ve ADB-X otomatik diferansiyel kilidi özelliği ile takviye ediliyor. Yeni 6 silindirli motor (M54), M52 motorunda yapılan iyileştirmeler ile geliştirilmiş ve aynı karter ile pazara çıktı. Motor çapı aynı olmakla beraber 2.2 ve 3.0 litre versiyonlarında strok attırıldı. Değişken kam mili zamanlama kontrolü Çift-VANOS, dört sübap teknolojisi, ayarlanabilen vuruntu kontrol mekanizması ve bağımsız bobinler, mevcut altı silindirli motorlardan aktarılan ileri teknoloji özellikleri. Yeni özellikler ise sırasıyla; Daha uzun açılış zamanlı VANOS kam mili, akış kayıplarını en aza indirgeyen yeni emme sistemi, daha çabuk tepki veren tam elektronik gaz kelebeği, arttırılan güç ve verime rağmen değişmeyen yakıt tüketimi, bakım maliyetlerinde daha fazla indirim ve en büyük yenilik olan sıralı altı-silindirli otomobiller.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT