BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Reklam bilincini kazanamadık

Reklam bilincini kazanamadık

Reklamcılar Derneği Başkanı Faruk Atasoy, Türkiye'nin reklam açısından sahip olduğu büyük potansiyeli yeterince kullanamadığını söyledi. Atasoy, "Maalesef toplumumuzda reklam bilinci yok, markalaşmanın da ne kadar önemli olduğu bilinmiyor" dedi.



Türkiye reklam sektörünün büyük bir potansiyele sahip olduğunu söyleyen Reklamcılar Derneği Başkanı Faruk Atasoy, piyasaya artık, yeni reklam verenlerin girmesi gerektiğini söyledi. Her yıl reel olarak yüzde 10-15 arası büyüme yaşayan sektörün son üç yılda rakamsal açıdan bir gelişme gösteremediğini bildiren Atasoy, Türkiye'de reklam pastasının geçen yıl 1 milyar 230 milyon dolar büyüklüğünde olduğunu belirtti. 2000 yılında bu rakamın 1.4 milyara ulaşmasını beklediklerini ifade eden Atasoy, "Reklamcılık çok hızlı gelişen bir sektör. DPT'ye göre de otomotiv sektörü dışında Avrupa Topluluğu'na en hazır sektör... Ancak bu sektör son üç yılda rakamsal açıdan bir gelişme gösteremedi. 1997'den medyaya yapılan reklam yatırımları hep aynı kaldı. Bu yıl reel olarak bir artış bekliyoruz" dedi. "Krizden etkilendik" Ekonomideki kötü gidişatla birlikte finans kuruluşlarının reklamlarının azaldığını bildiren Atasoy, "Krizle birlikte sınırlı imkanlarla çalışan bir kısım işletmeler reklam bilincinin çok fazla gelişmemiş olmasından dolayıda reklam yatırımlarını iptal ediyor veya erteliyor. Toplumda maalesef reklam bilinci yok, markalaşmanın önemi bilinmiyor. Reklam sektörü ise büyük bir potansiyele sahip. Bu potansiyelin değerlendirilmesi için yeni reklam verenlerin piyasaya girmesi şart... Diğer taraftan reklam yatırımlarının artması için ülkenin zenginleşmesi de gerekli. Ancak bu şekilde satın alma gücü yüksek daha geniş kesimler tüketiciler piyasaya girecektir" şeklinde konuştu. "Avrupa'ya göre düşük" Türkiye'nin tüketim açısından bakıldığında bazı ürün grupları dışında doymuş bir piyasa olmadığını açıklayan Atasoy, "Hemen hemen tüm tüketim mallarında kişi başına tüketim Avrupa standartları ile karşılaştırdığımızda çok düşük. Büyük bir nüfus var. Bu büyük ölçüde gerçek anlamda tüketici değil. Bütün bu insanların belli malların tüketicisi durumuna gelmesi ve duruma geldiklerinde marka aralarında tercih yapabilmelerinde reklamın çok önemli bir önemli işlevi olacak" dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT