Ömer Faruk Bingöl İSTANBUL - Son yıllarda gerçekleştirdiği satın almalarla dünyada ses getiren Yıldız Holding, yeni bir hamle ile küresel güç olma yolunda önemli bir adım attı. Yıldız Holding, satın aldığı bisküvi ve çikolata sektörlerinde faaliyet gösteren küresel şirketleri "Pladis" adı altında birleştirdi. De Met's, Godiva, United Biscuits ve Ülker markalarını bir araya getiren birleşme ile, 26 bin kişinin çalıştığı 5.2 milyar dolarlık yeni bir gıda devi doğdu. 72 yıl önce kurulan şirketlerinin "global bir dev" olmasını en başından beri hedeflediklerini vurgulayan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, "Bisküvi, çikolata ve şekerlemenin dışında, perakendeden ambalaja, gayrimenkulden kişisel bakıma ve çeşitli sanayi dallarında da geliştik. 14 ülkede faaliyet gösteren 77 fabrika, 300 marka ile binlerce satış noktasındayız. Bugün 50 bin kişiyi aşkın bir aile haline geldik. Ama artık bisküvi, çikolata ve şekerlemeye, yani ana işimize odaklanarak, bu sahada global olmak istiyoruz" dedi.

'GÜNEY'E AÇILACAK
Dünyada kendilerinin şimdiki imalat ve satış faaliyetlerine bakıldığında kuzey yarımküreye odaklanıldığının görüldüğünü anlatan Murat Ülker, şöyle devam etti: "Halbuki gelişen dünyada 2050 yılında dünya nüfusunun yoğunlaşacağı ve tüketiminin çoğunluğunun gerçekleşmesi beklenen ülkeler; Hindistan, Çin, Nijerya, Amerika Birleşik Devletleri, Endonezya, Pakistan, Brezilya, Bangladeş, Etiyopya, Filipinler... Gördüğünüz gibi ikisi hariç, hepsi Pasifik kıyısında ve güney yarımküreye odaklamış durumda. Demek ki lider olduğumuz şimdiki pazarlarda durumumuzu sağlamlaştırıp geliştirdikten sonra, gelecekteki büyük imkânların olduğu dünyaya, yani güneye açılarak işimizi katlayabiliriz. Amacımız; gücümüzü, şirketlerimizi tek bir çatı altında birleştirerek atıştırmalık işinde lider olmak. Bunun için yeniden organize oluyoruz."

'MUTLULUK VADEDİYORUZ'
"Her ısırıkta bütün dünyaya mutluluk vadediyoruz" diyen Murat Ülker, "Bunu gerçekleştirmek için kurduğumuz global firmamızın adı; Pladis. Nereden buldunuz derseniz, aslında bu ismin özel bir manası yok. Aztekler buna Maya diyorlar. Japonlar Subaru, İran’da Pervin, Arapça’da Süreyya... Biz de Ülker manasına gelen, Latince yedi yıldızdan oluşan 'Pleiades' takım yıldızı isminden ilham aldık. Yani nasipse, Ülker’i globala tercüme ettik" diye konuştu.

YENİ YAPILANMADA "YERİNDEN YÖNETİM" ESAS
Her bölgeye bir CEO

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, "Pladis" ile yapacakları atakla dünyayı bölgelere ayırdıklarını ve her bölgeye "yerinden yönetim" için CEO atadıklarını söyledi. Buna göre Pladis‘in üst yönetimini Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker ve Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Cem Karakaş üstlendi. Bölge liderlikleri ise üç CEO tarafından yapılacak. Mehmet Tütüncü Türkiye, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya’dan; Mohamed Elsarky Amerika kıtası, Japonya ve Kore’den; Jeff van der Eems ise Birleşik Krallık, Avrupa, Sahra Altı Afrika ve Güney Asya’dan sorumlu olacak.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, farklı ülkelerdeki laboratuvarlar ile iş birliği yaparak farklı lezzetler oluşturmaya başladıklarını söyledi. Ali Ülker şunları söyledi: "Pladis’in altında 27 Ar-Ge merkezimiz var. Bunların en büyükleri Türkiye ve İngiltere’de. Burada 300’ü aşkın Ar-Ge uzmanımız çalışıyor. Çalışmalar sonuçlarını vermeye başladı. Ülker’de üretilmiş ve İngiltere’ye ihracı başlayacak olan Digestives’ın drajesi (Nibbles), Ülker’in çikolata fabrikasında, Silivri’de üretiliyor. Bir başka sinerji örneği: Markalar farklı, ama ürünleri aynı olan Ülker Krispi Tırtıklı... İngiltere’de geliştirilmiş olan bir kraker teknolojisini, yani Jacob’s Crinklys ürününü kısa sürede Türkiye’ye adapte ederek, güzel bir tadı, Ülker Krispi Tırtıklı adı altında ülkemize kazandırmış olduk. Hepimizin yakından tanıdığı Laviva da bugün Amerika’daki tüketicilerle buluştu."