Türkiye'de 2011'de trafiğe kaydı yapılan araçların yüzde 29'unu 1501-1600 silindir hacimli otomobiller oluştururken, 2015'te bu oran yüzde 40'a yükseldi. Vergi avantajına rağmen 1301-1400 silindir hacimli otomobillerin oranı yüzde 21'den yüzde 14'e, 1300 cc'nin altındaki otomobiller ise yüzde 20'den yüzde 17'ye geriledi. Bir otomobil firmasının Bursa bayisinin satış müdürü Mehmet Araz, son yıllarda 1500-1600 silindir hacimli otomobillerin satışında büyük artış olduğunu söyledi. Yaklaşık 10 yıl önce 2000 motorlu dizel araçta 130-140 beygir güç alındığını anlatan Araz; bugün yeni teknoloji ve turbo beslemesi sayesinde 1400 veya 1600 silindir hacimli motorlardan da aynı gücün elde edildiğini belirtti. Vatandaşların hem güçlü araç satın almak hem de daha fazla ödememek için 1500 ve 1600 silindir hacimli otomobilleri talep ettiğini dile getiren Araz, "Tüketiciler, 1600 silindir hacimli otomobili alırken hem Özel Tüketim Vergisinden (ÖTV) büyük oranda indirim sağlıyor hem de Motorlu Taşıtlar Vergisinden (MTV) yarı yarıya kazanç elde ediyorlar" diye konuştu. Teknolojinin bu yönde geliştiğini ve ilerleyen dönemlerde motorların hacminin düşüp gücünün daha da artacağına değinen Araz, "Küçük motorlar, büyük güçler ve yakıt ekonomisi. Bu doğrultuda tüm markalar mükemmel motorları çıkarmaya başladı ve bu motorları daha da geliştireceklerine inanıyorum" dedi.