Türkiye ekonomisinin gelişmesinde başı çeken sektörlerden biri olarak nitelendirilen beyaz eşya sektöründe, yılın ilk 2 ayı itibarıyla 4 ana üründe üretim yüzde 11,5, iç satışlar yüzde 14,5 ve ihracat yüzde 10,4 arttı. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Ergün Güler, sektörün 2016 yılı beklentileri ve ilk 2 aylık rakamlarını AA muhabiri ile paylaştı. Güler, dünyanın Çin'den sonra en büyük beyaz eşya üreticisi konumundaki Türkiye'de, beyaz eşya sektörünün, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, buzdolabı ve fırından oluşan dört ana kaleminde 2015 yılında yüzde 6 büyüme kaydettiğini anımsatarak, 2016 yılı büyümesini ise yüzde 5 civarında beklediklerini söyledi.

Sektörün 2016 yılına, bu beklentiyi destekler nitelikte hızlı bir başlangıç yaptığına işaret eden Güler, yılın ilk 2 ayına ilişkin şu bilgileri verdi:

"2016 yılı başında, otomotivde yüzde 3 küçülme ve konut satışlarında yüzde 1,5 daralma oldu. Beyaz eşya sektörü ise Türkiye sanayisinin lokomotifi olmaya devam ediyor. Türkiye 2016 yılı büyüme öngörüsünün de yüzde 3,5 - 4 civarında beklendiği göz önünde bulundurulursa sektörün ilk 2 ayda bu oranın 3 katı büyüdüğü görülüyor. Hem iç piyasada hem de ihracatta çok güçlü büyüdük. Ocak-şubat aylarında beyaz eşya sektörü 4 ana üründe üretimini yüzde 11,5, iç satışlarını yüzde 14,5 ve ihracatını yüzde 10,4 artırdı."