Bugüne kadar başta elektronik olmak birçok farklı sektörde rastladığımız spotçular, otomotiv sektöründe de kendini göstermeye başladı. Yetkili satıcı veya distribütörlerden toplu araç satın alarak, daha düşük fiyata piyasaya sunan spotçular hem sıfır hem de ikinci el otomobil satışlarının beklenilenden fazla artmasını sağladı. Spot piyasanın etkisiyle geçen yıl sıfır araç satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 10 artışla 1 milyon, ikinci elde ise yüzde 14’lük bir büyüme ile 6.3 milyon adetlik satış rakamına ulaşıldığını belirten Borusan Manheim Genel Müdürü H. Zafer Terzioğlu, sıfır ve ikinci el piyasasının Türkiye ekonomisinden daha fazla bir büyüme sergilediğini vurguladı. Zafer Terzioğlu, “Sıfır araçta fiyatlar ÖTV ve kur artışı ile birlikte geçen yıl 2014’e göre yüzde 40 artış gösterdi. Hane halkının geliri aynı düzeyde artmadığı için de sıfır araca olan talep geriledi. Peki nasıl 1 milyon adetlik bir satış rakamı oluştu, derseniz… Bu hem filo kiralama şirketlerinin adetlerinin büyümesi hem de toplu satın alma gücü olan spotçuların ciddi indirimlerle yüksek miktarlarda araç satın almalarıyla oldu” dedi. Spot piyasanın otomobil pazarının büyümesine yüzde 10’luk ek bir katkı sağladığına işaret eden Terzioğlu, “Şu an fiyat artışları durmuş ve stabil halde seyrediyor, ama spot piyasa halen hareketli” diye konuştu.