Önder Çelik İSTANBUL

Koç Topluluğu şirketlerinden Tanı’nın alışveriş yaptıkça hem tüketiciye hem de birçok marka ile esnafa para kazandıran inovatif mobil uygulaması Chippin, 1,5 ayda 32 bin kullanıcıya ulaştı. AppStore ve Google Play’den ücretsiz indirilebilen Chippin’e ilişkin bilgi veren Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, uygulama sayesinde insanların alışveriş yaptıkça harcadıkları paranın en az yüzde 5’ini geri alabildiklerini söyledi. Tüketicinin bu parayı isterse banka hesabına aktarabildiğini kaydeden Oytaç, isterse de hayalini kurduğu bir ürünü mobil uygulama üzerinden alabildiğini belirtti. Uygulama sayesinde küçük esnafların da sisteme girdiğini kaydeden Oytaç “Biz müşteriye nereye gitmesi gerektiğini söylemeyeceğiz. Müşteri bize nereye gitmek istediğini söyleyecek. Bu nedenle müşteriye ‘gittiğin yerin fişini gönder’ dedik bir kereye mahsus. Orayı üye yapalım. Müşteri bize yön veriyor. Esnaf, markalardan daha çok sahiplenmiş durumda. Çünkü esnafın başka bir silahı da yok” dedi.

ABD’DEN TEKLİF ALDI

Yıl sonu hedeflerinin 80 bin kişiye ulaşmak olduğunu söyleyen Engin Oytaç, 1,5 aylık sürede kullanıcıların 320 bin fiş gönderdiğini belirtti. Gönderilen fişlerin yüzde 70’inin yerel markalardan; yani esnaf, kafe, bakkal, kasap ve manav olduğuna işaret eden Oytaç, gördükleri ilginin ABD’deki bir yatırım firması tarafından da duyulduğunu ve ortaklık teklifi aldıklarını söyledi. Oytaç “Pilot uygulamayı ABD’de ocak ayında başlatıyor olacağız. Orada daha kolay hızlı büyüyecek” diye konuştu.