Avrasya'da geçiş başladı, bir rüya daha gerçek oldu

Düzenleyen:
Avrasya'da geçiş başladı, bir rüya daha gerçek oldu

Ekonomi Haberleri

Boğaz’ın iki yakasını 5. defa birleştiren iki katlı Avrasya Tüneli milyonları taşıyacak. Sırada ise Kanal İstanbul ve Çanakkale Köprüsü var...

Marmaray’ın ardından iki kıtayı deniz tabanının altından kara yoluyla birleştirecek olan Avrasya Tüneli resmen açıldı. 1 milyar 245 milyon dolar proje bedeliyle hayata geçirilen projenin inşaatı yaklaşık 4 yıl sürdü. 100 dakikada geçilen Kazlıçeşme-Göztepe hattını 15 dakikaya indirecek tünelden sadece tekerlekli araçlar geçebilecek. Tünelin geçiş ücreti  ise 1 Ocak tarihine kadar 15 lira olarak belirlendi. Bu tarihten sonra ise yeniden hesaplanacak. 

İLK GELİR ŞEHİT AİLELERİNE
Tünelin açılışında konuşan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan yılbaşına kadar elde edilecek ücretin şehit ailelerini verilmek üzere Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın hesabına yatırılacağını belirterek şunları söyledi: “Tünelden günde  100 bin araç geçecek. Artık fırtına çıktı, vapur seferleri iptal oldu, sis çöktü gibi haberleri geride bırakıyoruz. Bir taraftan Marmara, bir taraftan Avrasya tüneli. Bu eser için devletin kasasından tek kuruş çıkmamıştır. Yaklaşık 25 sene boyunca hazine yaklaşık 180 milyon TL gelir getirecek tünelin işletmesi, bu sürenin sonunda tamamen devlete geçecek. Harem ve Çatladıkapı arasındaki tünel sayesinde Kazlıçeşme-Göztepe 15 dakikaya iniyor. Bu sayede zamandan ve yakıttan yapılacak tasarrufu sizlerin takdirine bırakıyorum” diye konuştu. 

Sırada kanal istanbul var
Bir sonraki hedefin Kanal İstanbul olduğunu dile getiren Erdoğan şunları söyledi: “İnşallah Karadeniz’i Marmara’ya bağlayacağız. Kanal İstanbul ve Çanakkale Köprüsü projelerimizi inşallah şu anda hayata geçirmenin hazırlığındayız. 18 Mart’ta Çanakkale köprüsünün temelini atıyoruz.”
Avrasya'da geçiş başladı, bir rüya daha gerçek oldu
Toplam uzunluğu 14,6 km
İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
Avrasya'da geçiş başladı, bir rüya daha gerçek oldu
Denizin 106 metre altında

Projenin 5,4 km’lik kısmı deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor.
Avrasya'da geçiş başladı, bir rüya daha gerçek oldu
Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Arıoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a plaket takdim etti.​
Avrasya'da geçiş başladı, bir rüya daha gerçek oldu
Kalleşler hep arkadan vuruyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Avrasya Tüneli açılışında yaptığı konuşmada, Rusya Büyükelçisi Andrey Karlov’a düzenlenen suikasta da değindi. Erdoğan, “Sizler 15 Temmuz’da tankların üzerine imanınızla yürüdünüz. İşte dün akşamki alçak gibi alçaklar, tanklarla toplarla insanlarımıza saldırdılar. Dün akşamki kalleş de, Rusya’nın ülkemizdeki temsilcisi olan, bir yerde bize emanet olan elçiyi sırtından vurdu. Sırtından vurmak, kalleşlerin işidir. Tabii bedelini anında ödedi. Bağlantıları inceleniyor, araştırılıyor. Zaten ortaya çıkmaya başladı. Terör saldırılarında büyük kayıplar vermiş bir ülke olarak, topraklarımız içinde böyle elim bir hadisenin meydana gelmiş olması, kendi vatandaşlarımıza ve güvenlik güçlerimize yönelik saldırılar kadar bizi üzmüştür. Rusya ile ilişkilerimizin bozulmasına asla izin vermeyeceğiz. Bu kalleş saldırının Türk-Rus ilişkilerine yönelik açık bir provokasyon olduğu konusunda hemfikiriz” dedi. 

A’dan Z’ye Avrasya
10 EYFEL KADAR DEMİR KULLANILDI
700 mühendis ve 12 binden fazla işçi çalıştı. Planlanandan 8 ay önce tamamlandı. 18 stadyum yapacak kadar beton, 10 Eyfel Kulesi kadar demir kullanıldı.

İki yön için de ücret alınacak 
Geçiş ücreti 1 Ocak tarihine kadar 15 lira olacak. Bu tarihten sonra ise otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak. Tünelde her iki yönde de geçişler ücretli olacak

07.00-21.00 arası KULLANILACAK 
İlk etapta sabah 07.00 aksam 21.00 arası hizmet verecek tünel, gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra 30 Ocak itibariyle 24 saat boyunca hizmet verecek 

Hız sınırı 70 km 
Güzergahta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli’nde hız sınırı 70 km olacak.

HGS ve OGS geçerli
Tünelin, iki gidiş ve iki geliş yolunda hem HGS hem OGS ile geçiş yapılabilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.

Günde 68 bin araç garantisi  
120 bin ile 130 bin aracın geçişi bekleniyor. Devlet yüklenici firmaya günde 68 bin 500 araçlık geçişi garanti etti.

İki yaka arası 15 dakika 
Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek, güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. 

9 büyüklüğünde depreme dayanıklı 
Tünel fay hatlarına yakınlığı nedeniyle richter ölçeğine göre 9 büyüklüğünde bir depreme dayanacak güçte yapıldı. Tünel üstün güvenlik özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek. 

24  saat boyunca izlenecek  
Tünelde her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer alacak. Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasını sağlayacak. 

Boğaz’ın altında 4,5G İLETİŞİM
Operatörler, Avrasya Tüneli’nde mobil haberleşmenin 4,5G kalitesinde ve kesintisiz sağlanması için çalışmalarını tamamladı. Her iki yakaya da sistemlerini kuran operatörler kesintisiz 4,5G hizmeti vermeye başladı.

3. havalimanı 26 Şubat 2018’de
Başbakan Binali Yıldırım konuşmasında 3. Havalimanı’nın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın doğum gününe denk gelen 2018 yılı 26 Şubat’ta açılacağı müjdesini verdi. Yıldırım, “Yol medeniyettir diyerek 14 yılda 6 bin kilometrenin üzerine 19 bin kilometre bölünmüş yol inşa ettik. 156 yıllık demir yolu ağlarımızı yeniledik, kara tren devrinden hızlı tren dönemine geçtik.  İnşallah yeni havalimanımızı 2018’in 26 Şubat’ında devreye almış olacağız” dedi. 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...