İpek Yolu’na da BEKO damgası

Düzenleyen:
İpek Yolu’na da  BEKO damgası

Ekonomi Haberleri

Yeni büyüme stratejisini İpek Yolu güzergâhında kurgulayan Beko, Hindistan’da 100 milyon dolarlık yatırımla kuracağı fabrikada, yılda 1 milyon buzdolabı üretmeyi hedefliyor

Avrupa beyaz eşya pazarındaki büyüme hızını Uzak Doğu’ya taşımaya hazırlanan Beko, yatırımlarını İpek Yolu’na odaklayacak. Gelecek dönemde Hindistan, Pakistan, Tayland ve Endonezya gibi hızlı büyüme kaydeden pazarlara yöneleceklerini açıklayan Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu “Beko’yla, tarihî İpek Yolu boyunca uzanan bir ‘Beko Yolu’ oluşturmayı hedefliyoruz. Global ekonominin büyüme motorları olan gelişmekte olan ülkeleri merceğimize aldık” diye konuştu.  Bu stratejinin son halkası olarak, Tata Grup Şirketi Voltas ortaklığıyla Hindistan’da 100 milyon dolar yatırımla buzdolabı fabrikası kuracaklarını açıklayan Bulgurlu, 2018’in sonunda faaliyete geçecek tesisin yıllık 1 milyon adet üretim kapasitesine göre planlandığını kaydetti. Günümüzün ihtiyaçlarının hızla değiştiğini, orta sınıfın büyürken, hanelerin küçüldüğüne işaret eden Bulgurlu, “İnsanlar hızlanan hayat temposu içinde, her alanda daha akıllı çözümlere ihtiyaç duyuyor. Ekonomik, sağlıklı, sürdürülebilir, çevreye duyarlı ve akıllı uygulamalarla birlikte kullanabilecekleri ürünleri talep ediyorlar. Bu sebeple bizim en önemli hedefimiz, toplumun her kesiminin yeni teknolojileri kullanarak hayatını kolaylaştırmak, aynı zamanda tabii kaynaklarımızı koruyan ürünleri hayata geçirmek” dedi.
Beko IFA’da, sponsoru olduğu FC Barcelona ile birlikte çocuklarda sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek amacıyla başlattığı “Eat Like A Pro” adlı küresel bir girişimi de duyurdu. Dünyada 600 milyon insanın obezite sorunuyla karşı karşıya olduğuna dikkat çeken Bulgurlu, çocuklara sağlıklı yiyecekleri sevdirmek üzere, FCB markalı buzdolabı, espresso makinesi, spor blenderi gibi ürünlerden oluşan yeni bir seri hazırladıklarını açıkladı. Beko’nun girişimi fuarda, FC Barcelona’nın efsane ismi Patrick Kluivert ve sağlıklı yemek tarifleri yazarı Ella Mills ile birlikte tanıtıldı.

Dinçer: ÖTV kararı uzatılmalı

Arçelik Pazarlama Genel Müdürü Can Dinçer, geçen yıl IFA’da sergiledikleri ürünlerden pizza fırınını başta İtalya ve Türkiye olmak üzere Avrupa pazarlarında satışa başladıklarını ve önemli bir rağbet gördüklerini aktardı. Piyasada canlanma yapan ve eylül sonuna kadar uzatılan beyaz eşyada ÖTV indiriminin büyük talep gördüğünü anlatan Dinçer “Pazar şu anda ilk 6 aylık rakamlara göre yüzde 27 büyümüş durumda. Biz de Arçelik olarak bu büyümenin üzerinde bir büyüme sağladık. Bu kararın devam etmesini istiyoruz. Konuyu kamu ile paylaştık. Onlar tüm bileşenlerle değerlendirip en doğru kararı verecektir” dedi.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...