Perakende satış hacmi yüzde 4,9 azaldı

Düzenleyen: / Kaynak: İHA
Perakende satış hacmi yüzde 4,9 azaldı

EKONOMİ Haberleri  / İHA

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 azaldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2019 yılı Şubat ayı Perakende Satış Endeksleri verisini açıkladı. Buna göre, takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 8,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,7 azaldı. 
Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 0,8 arttı 
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,8 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,9, otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,4 arttı. 
Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 arttı 
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 18,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 12,5, otomotiv yakıtı satışları yüzde 12,5 arttı. 
Perakende ciro bir önceki aya göre yüzde 1,5 arttı 
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 1,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,9 arttı. 

Düzenleyen:  - EKONOMİ
Kaynak: İHA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...