Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli projesinin Haydarpaşa'daki şantiyesini ziyaret eden Bakan Arslan, basın mensupları ile birlikte tüneldeki son durumu inceledi. Çift katlı tünelin içinde bir süre yürüyen daha sonra da araçla hareket eden heyet, deniz yüzeyinin 106 metre altında yetkililerden bilgi aldı.

7.5 BÜYÜKLÜĞÜNDEKİ DEPREMDEN DAHA FAZLASINA GÖRE TASARLANDI
 
Bakan Arslan, tünelin içinde bulunan ‘sismik conta' sistemini de yerinde inceledi. Tünelde iki noktada bulunan ‘sismik conta', olası bir deprem anında tünelin esnekliğini sağlayacak. Basın mensuplarını konu hakkında bilgilendiren Bakan Arslan "Depremin tünel üzerindeki yükünü hafifletecek, yatay yönde 5 cm, dikey yönde 7 cm elastikiyet kazandıracak bir sistem" dedi. Arslan bu sistemin, İstanbul'da beklenen 7,5 büyüklüğündeki bir depremden daha büyük ölçekli bir depreme bile dayanma gücü sağlayacağını ifade etti.
 
YILDA 40 MİLYON ARACIN GEÇMESİ ÖNGÖRÜLÜYOR
 
Bugün itibarıyla tünelin yüzde 82'sinin tamamlandığını ifade eden Arslan, "Hedefimiz bu yılın sonunda tüneli İstanbul'un hizmetine sunmaktır. Avrasya Tüneli'ni inşallah Aralık ayı içerisinde açmış olacağız" dedi. Arslan, tünelden günde 120 bin, yılda ise 40 milyon aracın geçmesini öngördüklerini, geçiş ücretinin ise 5 dolar + kdv şeklinde düzenleneceğini açıkladı.
 
AVRASYA TÜNELİ TARİHİ YARIMADA'NIN YÜKÜNÜ ALACAK
 
Tünelin Avrupa'daki çıkış noktası olan Çatladıkapı'da basın mensuplarına açıklama yapan Bakan Arslan, Avrasya Tüneli'nin 'Tarihi Yarımada ve UNESCO Dünya Miras alanlarına zarar vereceği' yönündeki eleştirilere "Bu projenin Tarihi Yarımada'ya katkısı yadsınamaz. Avrasya Tüneli Tarihi Yarımada'ya yük olmaya değil, yükünü almaya gelen Marmaray'ın kardeşi" diyerek yanıt verdi.
 
BARETLERİ İMZALADI
 
Arslan konuşmasının ardından tünelin yapım sürecinin anlatılacağı bir müzede sergilenmek üzere baret imzaladı. Bakan Arslan ve beraberindeki heyet ile basın mensupları incelemenin ardından yine araçlara binerek Anadolu yakasındaki Haydarpaşa şantiyesine ulaştı.
 
TÜNELİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) tarafından Kazlıçeşme-Göztepe hattında Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen projenin uzunluğu 14.6 km. Bu mesafenin 5.5 km'lik kısmını tünel oluşturuyor. Bu tünel kısmının da 3.4 km ise denizin altında. Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhında yolculuk süresinin 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inmesi bekleniyor. Bir katı gidiş bir katı geliş olmak üzere 2 katlı olarak inşa edilen tünel 2'şer şeritten oluşacak. Avrasya tünelinin Asya girişi Harem'de, Avrupa yakası girişi ise Çatladıkapı'da yer alacak. Tünelde sadece minibüs ve otomobillerin kullanımına izin verilecek. Araçlar OGS ve HGS sistemleriyle ödeme yapabilecek iken araç içindeki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.