Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Eylem Yanardağoğlu, Türkiye’nin dizi ihracatında ABD’den sonra ikinci sıraya yükseldiğini belirterek, “Türkiye’nin dizilerinin senaryoları, ele aldığı konular çok çekici geliyor, izleyiciyi bağlıyor” dedi. Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi de olan Yanardağoğlu, yurt dışında Türk dizilerin cazibesinin her geçen yıl arttığını ve dizi ihracatından elde edilen gelirin de katlandığını söyledi. Yanardağoğlu, “Son iki yılda Rusya gibi, Uzakdoğu gibi ülkeler de yavaş yavaş Türk dizilerine açılmış durumda. Aynı şekilde Güney Amerika ülkelerindeki pazarlarda da Türk dizilerinin rağbet gördüğünü görüyoruz. Son sayılara göre 102 ülkeye 70 farklı dizi ihraç ediyoruz. İhraç edilen dizilerden elde edilen gelir yıllar içerisinde çok büyük farklılık göstermiş. Son 10 yıl içerisinde ilk başlarda 10 bin dolarken, artık milyon dolarlarla ölçülüyor” şeklinde konuştu. Yanardağoğlu, ihraç edilen dizilerle Türk kültürü de satılıyor. Yönetmen ve yapımcıların bunu bilinçli olarak yapmasa da dizilerde Türk kültürün, hayat tarzı, kullanılan eşyalar, mahalle ve sokaklar, şehirler gösteriliyor... Küresel bir rekabet olduğuna değinen Yanardağoğlu, “Türkiye dünyada dizi ihraç eden ülkeler arasında, içerik üretimi açısından ABD’den sonra ikinci ülke konumunda. Türk dizileri artık küresel pazarlarda yarışıyor. Bu trendin yükselerek devam etmesini tabii ki yapımcılar istiyor fakat bunu biraz da pazar şartları belirleyecek” dedi. AA