TRT’den yapılan açıklamada, “10 Temmuz 2016 tarihli bazı internet sitelerinde ve gazetelerde yer alan “TRT ‘haber kiralayarak’ bir skandala daha imza attı” başlıklı haberle yaklaşık bir buçuk yıl önce sona eren bir uygulama halen devam ediyormuş gibi gösterilerek kamuoyu yanıltılmaya çalışılmaktadır. Şenol Göka’nın TRT Genel Müdürlüğü görevini üstlenmesinin hemen ardından,TRT Yönetim Kurulu (2014/476 sayılı karar) 'kurum kaynaklarıyla yapılacak iç yapımlara ağırlık verilmesi' kararını almıştır. Bu karar gereği TRT Kürdi’de yayınlanan haberler ve içerikleri 16 Mart 2015 tarihinden itibaren yaklaşık bir buçuk yıldır TRT’nin kendi bünyesinde hazırlanmaktadır. Bunlar için dışarıya tek kuruş para ödenmemektedir. Bazı haber programlarının dış yapım olarak alınması -eski adıyla- TRT6’nın yayına başladığı ilk döneme ait uygulamadır. Bu uygulama bir zorunluluk olarak personel eksikliğinden kaynaklanmıştır” denildi. 
Öte yandan ilgili yönetim kurulu kararının TRT Kürdi’nin yanı sıra tüm yayın mecralarında titizlikle uygulandığının belirtildiği açıklamada şunlar kaydedildi: 
“Bu doğrultuda stüdyo eksikliğinden kaynaklı dış yapımlar, kısa sürede tamamlanan ve faaliyete geçen yeni stüdyolarımızla sona erecektir. TRT’nin kurum kaynaklarıyla iç yapımlara yönelmesi 2015 yılı faaliyet raporunda da görülmektedir. Bazı çevrelerin TRT’yi hedef alan yayınları, bizlerin çalışma azmini ve gayretini kıramayacak, TRT bundan sonra da milletimizin hizmetinde olmaya devam edecektir.”