Benzinli modeller arayı kapatıyor

Düzenleyen:
Benzinli modeller arayı kapatıyor

T-Otomobil Haberleri

Araç alırken en çok yakıt ekonomisine bakıyoruz. Son yıllarda benzinli ve dizel motorun sarfiyatı arasındaki fark, aynı model otomobilde 1 litrenin altına düştü. Ama fiyat farkında dizel hâlâ açık ara önde…

Son 15 yıldır dizel araçlar oldukça revaçta. Yakıt fiyatları ve artan trafik, araç içinde geçirdiğimiz süreleri uzatıyor. Artık konfordan ödün verilse de, yakıt ekonomisinden vazgeçmek nerdeyse mümkün değil. Yılda 20 ila 50 binden az kilometre çeviren benzinli, fazlasını giden dizel alsın kavramını piyasada iyice oturmuş durumda. Fakat yeni teknolojilerle üretilen tüm benzinli araçların ortalama sarfiyatı, dizelleri neredeyse yakaladı. Hemen bir örnekle konuyu biraz açalım ve dünyada en çok satan araçlar listesinde ilk 3’te yerini alan VW Golf’ü ele alalım. Ülkemiz 2. el piyasasında “Cumhuriyet Altını” lakabı alan Golf 1.6 TDİ 115 PS (dizel) ve yeni teknoloji ile üretilen Golf 1.0 TSİ 110 PS (benzinli) modelleri karşılaştıralım. TDİ versiyonu 115 PS gücüyle 10,2 saniyede 100 km hıza ulaşırken, ikiz kardeşi TSİ küçük motor hacmine rağmen 9,9 saniye ile dizeli geride bırakıyor. Üreticinin verdiği şehir içi ve şehir dışı ortalaması geneli ; 1,0 TSİ modelinde 4,9 iken 1,6 TDİ’da 4,2 olarak belirtiliyor. Yani dizel ve benzinli arasındaki fark sadece 0,7 litre. Benzinli Comfortline paketi 93.400 TL iken, dizelin aynı paketi 112.100 TL’ye satılıyor. Bakkal hesabı ile 0,7 litre benzin 3,67 kuruş ettiğine göre, 10 bin km’de sadece 367 TL fark ediyor. 
Renault Megan Sedan Türkiye’nin en çok satan otomobili, 1.5 dCi 110 beygirlik dizel modelinde 3,9 litre verilen ortalama, 1.2 Tce 130 beygirlik benzinli versiyonda sadece 5,3 litre. Daha küçük hacimli olmasına rağmen benzinli model 20 beygir daha güçlü ve aradaki fark 1,4 litre, yani yaklaşık 7,5 TL. Bu da 10 bin km’de 750 liraya tekabül ediyor. Aynı donanıma sahip araçların fiyat farkı ise 13 bin 600 TL. 


Dünyada yasaklar başladı
Paris Belediye Başkanı, 2020’den itibaren dizel araçların şehre girişinin yasaklanacağını açıklamıştı ama Hindistan herkesten hızlı davranarak başkent Yeni Delhi’ye dizel araçların girişini şimdiden yasakladı. Norveç ve Hollanda meclisleri de 2025 yılından itibaren ülke genelinde dizel araçların satışının yasaklanması kararı alırken, İran ve Çin dizel araç kullanımını azaltmak için elektrikli ve hibrit araçlardaki vergilerini %90’lara kadar düşürdü. 
Meksika'da yapılan C40 Kentleri Belediye Başkanları Zirvesi’nde tarihî bir adım atıldı. Toplantıya katılan Paris, Meksiko, Madrid ve Atina belediye başkanları,  yayımladıkları ortak bildiriyle dizel yakıtlı araçları 2025 itibarıyla trafikten tamamen men edileceğini taahhüt etti. Dünya genelinde 86 şehrin temsilcilerini bir araya getiren C40 zirvesi; elektrik, hidrojen ve melez yakıtlı araç kullanımını ellerindeki tüm yetki ve imkânlarla teşvik edeceklerine söz verdi. Bu arada Avrupa basını, Porsche Cayenne’nin 3 litrelik dizel versiyonun Almanya’da trafiğe çıkışının yasaklandığını küçük puntolarla yazdı, gerekçe hükûmetin ön gördüğü egzoz emisyonları. Ardından Mercedes, E350 dizel modelin satıştan kaldırdığını ve yeni bir katalitik sistemi ile tekrar yollara çıkacağını duyuruldu. Eğer uzun vadeli bir otomobil yatırımı planlıyorsanız durumu bir daha gözden geçirmekte fayda var, önümüzdeki günlerde hibrit ve elektrikli araçlarla ilgili bir analiz değerlendirmesinde görüşmek üzere…  

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...