Scania yeni XT ile büyüyecek

Düzenleyen:
Scania yeni XT ile büyüyecek

T-Otomobil Haberleri

Scania 2 milyar avroyu geçen yatırımla geliştirdiği yeni nesil araçlarına XT serisini ekledi. 2018’in ikinci çeyreğinde ülkemize gelecek araçlar Avrupa’daki tüm testleri birincilikle geçti.

ALİ ÇELİK Stockholm 
Yaklaşık 120 yıllık deneyimi ile ağır vasıta sektöründe hizmet veren Scania “2017 Yılın Kamyonu” ödülünü kazanan yeni nesil araçlarının tanıtımına, inşaat serisi ile devam ediyor. Bugüne dek ürettiği en dayanıklı modeli XT ile en zorlu inşaat sahalarının bile hakkını vermeyi hedefleyen Scania, yeni kabin, yüzde 100 SCR teknolojisiyle çalışan yeni motor seçenekleri ve sektördeki en geniş ürün yelpazesi sayesinde tüm dünyada adından sıkça söz ettiriyor. Avrupa’da gerçekleştirilen testleri birincilikle tamamlayan Scania, yeni XT serisi ile 4x2 çekicilerden 6x4 ve 8x4 kamyonlara kadar tüm dingil konfigürasyonlarıyla da dikkatleri yeniden üzerine çekmeyi başardı. 
105 Milyon avroluk yatırımın eseri 
Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, inşaat sektörünün ekonomideki can damarlarından biri olduğunu belirterek, uzun yol serisinde ulaştıkları başarıyı, zorlu koşullarda çalışan inşaat araçlarında da yakalayacaklarından emin olduklarını belirterek şöyle devam etti: “Scania, yeni nesil araçlar için toplamda 2 milyar avroluk bir yatırımlarım gerçekleştirdi. XT’nin geliştirilmesi için ise 105 milyon avroluk ilave bir yatırım yapıldı. S, R ve G kabinlerden sonra şimdi yeni G kabin seçenekleri ve P kabinin lansmanını yapıyoruz. Scania XT, müşterilerimizin beklentilerinin ötesinde bir fayda sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçların kesintisiz çalışabilmesi için dayanıklılık en üst seviyeye çıkarıldı.”
Pazar çok değişken 
Ağır ticari sektöründe, 16 ton üstü pazarının son 10 yıl ortalamasının 27-28 bin civarında olduğunu belirten Eksin, Türkiye’de pazarın düşme eğiliminde olduğu da belirterek şunları söyledi; “Bu yıl 14-15 bin aralığında kapanmasını beklediğimiz bir pazar gözlemliyoruz. Son 5-6 yılda çekici pazarı yüzde 60, kamyon pazarı yüzde 40’larda civarındaydı. Şimdi ise tam tersine döndü. Bugüne baktığımızda ise kamyon pazarı yüzde 70, çekici pazarı yüzde 30 olarak gerçekleşiyor. Bunu ekonomik açıdan değerlendirirsek, kamyon pazarının genellikle inşaat ve altyapı çözümlerinde kullanıldığını, çekicilerin ise uluslararası taşımacılık veya ulusal bazlı uzun yol taşımacılığı sektöründe kullanıldığı görüyoruz. Gelişmeler pazarı bu şekilde doğrudan etkiledi. Scania olarak bu pazarda yüzde 24,5’lik bir payımız var. Gelecek yıl için de pazarın bu yıldan çok farklı olmasını beklemiyoruz. Ancak 2018’de biraz daha fazla çekici satılabilir. Bu da pazarı 16-18 bin adetlik seviyeye taşıyabilir. Geçtiğimiz günlerde yüzde 3-5 arasında açıklanan Türkiye büyüme rakamları gerçekleşirse ve ülkemiz ekonomisi büyük bir krize girmez ise pazarın 16-18 bin adetler aralığında şekilleneceğini tahmin ediyorum. Scania olarak bu pazardan alacağımız payı da artırma hedefindeyiz.” 

Sınıfında en iddialısı XT 

Scania XT, kabin önünden 150 mm çıkıntılı bir çelik tampona sahip. Darbelere dayanıklı ayna tasarımı, ön far koruma kafesi ve “XT” logosu karakterini ortaya koyan unsurlar arasında. Yolcu tarafındaki çamurluğun üstünde yer alan yük kontrol basamağı, yüksek hava emiş ve dikey egzoz çıkışı ile kabin çevresindeki görüntü tamamlanıyor. Ayrıca kapı altı XT Led farlarından, koltuk döşemelerine kadar pek çok aksesuar müşterilerin tercihine sunuluyor. 40 tonluk kapasiteye sahip çeki pimi, alt koruma plakası ve güçlendirilmiş şasi gibi pek çok özellik araçların zorlu şartlarda, ağır darbelere rağmen kesintisiz çalışabilmesini sağlıyor. Üstün manevra kabiliyeti, opticruise otomatik şanzıman ve mükemmel görüş açısı sayesinde, şehir merkezlerindeki çalışma şartlarında bile rahatlıkla hizmet vermesi için tasarlanmış. 
Yüzde 100 SCR ile çalışan Euro 6 motor seçenekleri, 9 ile 13 litrelik sıralı ve 16 litrelik V8’lerden meydana geliyor. Toplamda ise 280 ila 730 beygirlik 13 farklı motor alternatifi bulunuyor. Scania, yeni geliştirdiği özellikler sayesinde motordan daha yüksek performans alırken yakıt tasarrufu yüzde 10’a kadar düşürmeyi başarmış. Mesela yılda ortalama 80 bin km yol yapan bir damperli kamyon, bu sayede ciddi bir kazanç sağlayabiliyor.

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...