Öğrenci evinde çeşitli sosları karıştırarak yaptığı kısıra komşuların ilgi göstermesi üzerine ticarete atılan uçak mühendisi girişimci Doğukan Yavuz, dünyaya "bardakta kısır" ihraç etmeyi planlıyor.

Kartepe'de bulunan üretim tesisinde 18 kişi istihdam eden 25 yaşındaki Yavuz, ürettiği aylık 10 bin kap kısırı İstanbul, Ankara, Kocaeli, Kayseri'deki alışveriş merkezleri ile öğrenci yurtlarında satışa sunuyor.

Yavuz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kocaeli Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Uçak Mühendisliği Bölümü'nden mezun olduğunu belirterek, küçüklüğünden bu yana ticaret yapmayı hedeflediğini söyledi.

Üniversitede okurken arkadaşlarıyla evde sürekli farklı yemekler pişirdiklerini ifade eden Yavuz, değişik soslar deneyerek kısır yaptıklarını anlattı.

Yavuz, kısırı kadın komşularına ikram ettiklerini belirterek, "Kadınlar kısırı beğendi. Zaman zaman yaptıkları günlerde bizden kısır istiyorlardı. Biz onlara kısır gönderiyorduk onlar da bize sıcak yemek veriyorlardı. Sonra bunun ticaretini yapma fikrim oluştu. Arkadaşımla 3 yıl önce düşündüğümüz projeyi 5 ay önce hayata geçirdik. Kısırda damak tadımıza uyan özel bir sos var. Sosun şifresini de kimseye vermiyoruz. Klasik, acılı, kaşarlı ve tavuklu kısır yaptık ve üretim tesisi açtık" diye konuştu.

"Hayatımı girişimci olarak devam ettirmek istiyorum"

Bardakta kısırın patentini aldıklarını anlatan Yavuz, özellikle gençlerin ilgi gösterdiğini anlattı. Yavuz, şöyle devam etti:

"Herkes 'Benim aklıma gelmişti' diyor ama biz bunu hayata geçirdik. Ürünümüzle ilgili satış yerlerimiz var. Üniversitede Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan kız öğrenciler özellikle ilgi gösteriyor. Ayrıca büyük alışveriş merkezlerinde vatandaşlara sunduğumuz kısır, oldukça rağbet görüyor. Kocaeli Ticaret Odası Akademi'nin verdiği eğitimde büyüklerimiz bizi farklı pazarlara yönlendirdi. Onlar Endonezya fikriyle geldiler. Nasıl olması gerektiğini anlattılar. Endonezya'daki yetkililerle görüşmeler yaptık. Girişimcilik ruhuyla çıkardığımız bardakta kısırı şu an dünya piyasasına pazarlamaya başladık. İlk etapta Endonezya ile görüşmeye başladık fakat daha sonra Ortadoğu'yu gözümüze kestirdik."