İstanbul'un kilit taşı yerine oturdu

İstanbul'un kilit taşı yerine oturdu

GÜNDEM Haberleri

Başbakan Erdoğan tarafından dün açılan Haliç Metro Köprüsü ile İstanbul'un iki ucu denizin üstünden ve altından birbirine bağlandı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, asrın projesi Marmaray'ı, Taksim Metrosu'yla entegre eden Haliç Metro Köprüsü'nün açılışını gerçekleştirdi. Törende yaptığı konuşmada, "3 istasyondan oluşan hattın, dünyanın en zor metro inşaatı olduğunu ifade eden Erdoğan özetle şunları söyledi: "Binlerce yıllık tarihi barındıran bölgede, tarihi eserlere zarar vermeden, hatta ortaya çıkararak bu hattı inşa ettik. 50 binden fazla eser çıkarıldı. İstanbul'un tarihinin 8 bin 500 yıl önceye dayandığı ortaya çıktı. Bu hassasiyetle açılışın 4.5 yıl gecikmesini göze alarak, 77 milyon harcama yaptık. Bu hatla İstanbul ulaşımında tarihi bir adım daha atılıyor. Laf değil, icraat üretiyoruz. Onuncu Yıl Marşı'nda var ya 'Demir ağlarla ördük.' Kim örmüş? Bu CHP mi? Gazi Mustafa Kemal'den sonra raylı sistemde bir adım yok. İnsanımızı on yıllar boyu kara trenlere mahkum ettiler, tek şeritli yollarda öldürdüler, hastane kapılarında rezil ettiler. 1994'te İstanbul'da, ardından 2002'de bütün Türkiye'de bu zihniyetten kurtulduk. Belediyeyi CHP'den devraldığımda İstanbul çöptü, susuzdu. CHP zihniyeti zaten çöptür, hava kirliliğidir, susuzluktur. Dünya Marmaray'ı konuşuyor. Şimdi Haliç'teki bu köprü konuşulacak."Erdoğan, konuşmasının ardından protokolle birlikte hattın açılış kurdelesini kesti. Daha sonra Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nden geçen Yenikapı-Şişhane Metrosu'nun ilk sürüşünü yaptı. Köprü üzerindeki istasyonda inen Başbakan, hatıra fotoğraf çektirip Haliç'ten İstanbul'u seyretti. Erdoğan, bir gazetecinin sorusu üzerine Haliç'le ilgili şunları söyledi: "Manzara güzel. Daha güzel olacak. Köprünün iki ayağındada salaş yapılar var. Büyükşehir Belediye Başkanı'ma tekrar söyledim. Bu çok eski bir hayalimizdir. 'Gerek Fatih gerekse Beyoğlu belediyemizle vatandaşla süratle anlaşarak, kimseyi mağdur etmeden kentsel dönüşümü yapalım' dedik. İnşallah onu da süratle geliştirerek İstanbulluların hizmetine sunacağız." Akşam da Özel Halk Otobüsleri esnafıyla buluşan Erdoğan, KDV ve ÖTV düzenlemesi sözü verdi. nbsp;
"MİT PERSONELİNE SİLAH ÇEKTİLER"
Daha sonra Ordulular gecesine katılan Başbakan, Adana'daki TIR baskınlarını hatırlatarak, "TIR'lar durduruluyor. MİT personeli yere yatırılıp üzerlerine silah doğrultuluyor. Bunu yapan kim? Bunu yapanlar, paralel yapının emriyle hareket edenlerdir" dedi. Bu ülkenin polisine, savcısına, hakimine başka yerlerden talimat geldiğini belirten Erdoğan, "Hiç endişeniz olmasın, bu paralel yapıyı nerede saklanırlarsa saklansınlar, nasıl gizlenirlerse gizlensinler bulacak, çıkaracak ve milletin huzurunda, hukuk içinde hesabını soracağız" diye konuştu.


nbsp;İstanbul'un kilit taşı yerine oturdu
MARMARAY'DA AYAKTA YOLCULUK
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, açılış törenine Marmaray'la gitti. Üsküdar'da trene binen Erdoğan, trende vatandaşlarla sohbet etti. Ayakta yolculuk eden Başbakan, açılışını yaptıktan sonra Yenikapı-Şişhane metrosunun vatman koltuğuna oturdu. nbsp;

nbsp;İstanbul'un kilit taşı yerine oturdu
SÜRÜCÜSÜZ TRENLER
Saatte nbsp;70 bin nbsp;yolcu nbsp;
Türkiye'nin ilk metro köprüsü olan Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü, Sarıyer'i Taksim üzerinden Marmaray'a bağladı. Otobüsle yarım saat süren Taksim ile Yenikapı arası 8 dakikaya, deniz yolu üzerinden bir saat süren Taksim-Kadıköy arası ise 25 dakikaya düştü. Başakşehir Metrokent'ten, Habibler Mescid'i Selam'dan, Bakırköy Atatürk Havaliman'ndan, Sarıyer Hacıosman'dan binen birisi, aktarma yaparak demiryoluyla Boğaz'ın altından geçip Kartal'a kadar gidebilecek. Taksim-Kartal arası 70 dakika sürecek. Haliç, Şehzadebaşı ve Yenikapı olmak üzere 3 istasyondan oluşan 3.5 km uzunluğundaki hat, 671 milyon dolara mal oldu. 124 vagonun yolcu taşıyacağı hatta 4 dakikada bir sefer yapılacak. Tek yönde saatte 70 bin yolcu taşınabilecek. Trenler, sürücüsüz kullanım özeliğine sahip. Bu sayede her türlü müdahale, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla yapılabilecek. Tarihi Yarımada'nın gürültüden etkilenmemesi için son teknoloji ürünü ray bağlantı sistemleri tercih edildi. Köprü, 4.5 yıl önce hizmete girecekti. Ancak Yenikapı'daki kazı çalışmaları sırasında ortaya çıkan tarihî eserler, maliyeti yükseltti ve açılışı geciktirdi.


nbsp;İstanbul'un kilit taşı yerine oturdu
BAŞKAN TOPBAŞ:
Dünyada örneği yok
Haliç Metro Geçiş Köprüsünün açılışında konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, muhalefeti eleştirerek "Biz 'Marmaray, hızlı tren' dedikçe onlar 'fren fren' diyorlar. Devamlı frene basanlar fren balatalarının bittiğinin farkında değiller" dedi. Tarihe şahitlik edildiğini belirten Topbaş şunları söyledi: "Uzun mücadeleler verdik 'yaptırmayız' diyenlerle, bizi UNESCO'ya şikayet edenlerle mücadele ettik. Bir ara bekletildi. Dünyanın ileri uzmanlarının verdiği raporlarla UNECSO'ya duruma anlattık. Bugünkü noktaya geldik. Köprünün viyadüklerindeki betonarme ve çelik kısmı bir mühendislik harikası. 90 derece açılabilen ve üzerinde istasyon bulunan önemli bir köprü. Dünyada bu özellikleri ile bir ilk. İnanıyorum mühendislik fakültelerimiz bu çalışmaları yerinde inceleyerek bir teknolojik bilgi alacaklardır."
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...