Google Linke Tıkla, Türkiye Gazetesi'ni Google Favorilerine Ekle!

Uykusuzluğun ilacı Akdeniz diyetinde saklı

Uykusuzluğun ilacı Akdeniz diyetinde saklı
Fotoğraf Başlığı Uykusuzlugun ilaci Akdeniz diyetinde sakli

New York’taki Columbia Üniversitesinde yapılan bir çalışma, Akdeniz diyeti ile beslenenlerin daha az uykusuzluk çektiğini ortaya koydu.

Kaydet
a- | +A

ZİYNETİ KOCABIYIK

Çalışmayı yürüten beslenme tıbbı doçenti Marie-Pierre St-Onge "Bol miktarda meyve ve sebze, ayrıca baklagiller ve kepekli ekmekler içeren bir diyetin kaliteli uyku ile ilişkili olduğunu bulduk” dedi. Araştırma sonuçları Yıllık Beslenme Değerlendirmesi dergisinde yayımlandı. 2020’de 400 kadın üzerinde yapılan ve Nutrients dergisinde yayımlanan bir araştırmada da insanların meyve, sebze ve fındık bakımından zengin Akdeniz diyetine bağlı kaldıkları ölçüde uyku kalitelerinin arttığı ortaya koydu. Dr. St-Onge, sağlıklı beslenme uykuya iyi gelirken yağlı ve şekerli gıdaların ise aksine uykuyu bozduğunu dile getirdi.

BAKMADAN GEÇME
Akıllı ekran, çocuğu uykusuz bırakıyor
HABER

Akıllı ekran, çocuğu uykusuz bırakıyor

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi |
Haberle İlgili Daha Fazlası
Sağlık
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
YORUMLAR
ÖNE ÇIKANLAR
SONRAKİ HABER

Haber Asistanı

Son 30 günün haberleri
📰

Türkiye Gazetesi Haber Asistanına Hoş Geldiniz!

Son 30 güne ait haberleri, spor gelişmelerini veya yazar yazılarını sorgulayabilirsiniz.