İnsanların uyumakta zorluk çekmesi yeni bir şey değil. İngiltere’de British Wool kuruluşu tarafından bin 500 kişiyle yapılan bir anket, İngilizlerin ortalama olarak gece en az üç defa uyandığını ve yüzde 48'inin para ve iş konusunda endişeli oldukları için beyinlerini devre dışı bırakmakta zorlandıklarını buldu. Ancak araştırma, yatağın sağ tarafında uyuyan insanların çok daha olumsuz düşündüklerini ve çoğunluğun (yüzde 78) her gece yatağın aynı tarafında uyumak konusunda ısrar ettiğini de gösterdi.

Yatağın sağ tarafında uyuyanların, sol tarafta uyuyanlara kıyasla daha fazla sersemlik ve bitkin hissederek uyanma ihtimaline sahip olduğu ortaya çıktı. Üstelik sağ tarafta uyuyanların başını yastığa koyar koymaz uykuya dalma ihtimali daha yüksek çıktı. 

YATAĞIN SOL TARAFINDA UYUYANLAR DAHA POZİTİF

Anket sonuçlarına göre, yatağın sağ tarafında uyuyanların gün içinde olumlu düşünme ihtimalleri daha düşük, sadece yüzde 38'i iyi bir mizah anlayışına sahip olduklarını, yüzde 60’ı ise olumlu düşündüklerini söylüyor. Sol tarafta uyuyanların ise yüzde 66’sı ‘bardağa dolu tarafından baktıklarını’ yani olumlu düşündüklerini belirtti. 

Ankete katılanların yüzde 46'sı gece boyunca sıcaktan ve çeşitli sebeplerden rahatsız olduklarını belirtirken, sağ tarafta uyuyanlarda bu oran yüzde 48 ve sol tarafta uyuyanlarda yüzde 40’tı. Genel olarak insanların en büyük şikayeti ise eşlerinin horlamasıydı (yüzde 38'i bundan rahatsız). 

British Wool'dan uyku şefi Julia Robinson şunları söyledi: “Araştırmadan, İngilizlerin uyku söz konusu olduğunda alışkanlıklara sahip olduğunu görebiliyoruz. Bunun anlamı, uykusuz geceler ve saat başı uyanmalar çoğumuz için, özellikle de sağ tarafta uyuyanlar için olağan görünüyor. Yün yatak kullanmak gibi küçük değişiklikler yapmak, yün vücut ısınızı düzenlemeye yardımcı olduğu için yardım olabilir.” dedi. 

Yemek sonrası uyku çöküyorsa, sürekli yorgun hissediyorsanız dikkat: Sebebi ‘insülin direnci’ olabilir Yemek sonrası uyku çöküyorsa, sürekli yorgun hissediyorsanız dikkat: Sebebi ‘insülin direnci’ olabilir Sık acıkma, bel çevresinde yağlanma, yemek sonrası uyku hali ile bitkinlik, terleme… Eğer bu belirtilerden birini ya da birkaçını yaşıyorsanız dikkat! Son yılların en popüler tıbbi terimlerinden olan insülin direnci, vücuttaki şekeri düzenleyen insülin hormonunun görevini yerine getirmekte güçlük çekmesi olarak tanımlanıyor. Ailesinde diyabet hastalığı sık görülenlerde, gebelikte kan şekeri yüksek olan kadınlarda, dört kilogramın üzerinde bebek doğuran kadınlarda, bel çevresi 80cm’nin üzerinde olan kadınlar ile 90cm’nin üzerinde olan erkeklerde insülin direnci oluşuyor.

Yaz gecelerinde serin bir uykunun ipuçları Yaz gecelerinde serin bir uykunun ipuçları İyi bir uyku için yatak odası sıcaklığının 16-21 derece arasında olması gerekiyor. Eğer yatak odanızda klimanız yoksa yaz aylarında bunu sağlamak pek mümkün olmuyor. Bu yüzden yazın sıcaklar yüzünden doğru dürüst bir uykuya hasret kalıyoruz. Ancak her şeye rağmen yaz aylarında da huzurla uyumak mümkün.