BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > SİZİN İÇİN

SİZİN İÇİN

uzmanlar, davranışların ortaya çıkmasında günlük hayatın gerginlik, kaygı ve endişesinin taşıdığı önemi hatırlatarak, stressiz bir hayatın düşünülemeyeceğine dikkat çekiyor.



Stressiz hayat düşünülemez Stres, günümüzde en çok kullanılan kavramlardan biri... Adeta hayatımızın bir parçası haline geldi... Uzmanlar da; içinde bulunduğumuz şartlar dikkate alındığında, kimsenin stressiz bir hayat düşünmemesi gerektiğine dikkat çekiyor. Ancak, stres sonucunda, kişilerde fizyolojik, ruhsal ve toplumsal bozukluklar meydana gelebileceği uyarısını da tekrar tekrar hatırlatıyorlar. günlük hayatta gerginlik, kaygı ve tartışmalardan kaçmanın mümkün olmadığını savunan uzmanlar, çeşitli sebeplerle insanların kendilerini tepkisizliğe mahkum etmesinin yanlış olduğunu belirterek stressiz bir hayatın düşünülemeyeceğini söylüyorlar. savunma mekanizmasının ruhsal kaygı veren durumlar karşısında vücutta bir denge oluşturduğunu bildiren uzmanlar, işsizlik ve kriz ortamlarında depresyonların daha da arttığına dikkat çekerek bu durumlarda travmaların artabileceğini belirtiyorlar. nasıl baş edilir? Stres ve sorunların çözümünde geliştirici düşüncenin önemine değinen uzmanlar, söz konusu durumlarda kişilerin bilgilerini, tecrübelerini, görgülerini, zihinsel işlevlerini, akıl ve mantığını kullanarak aşabileceğini söylüyorlar. Çalışan ve çalışmayan herkesin, yaşadığı günü, bir çalışma programı içerisinde geçirmesi gerektiğini belirten uzmanlar, günlük stresle başa çıkmanın yollarını ise şu şekilde sıralıyorlar: “Düzenli çalışma programı yapın, zamanı değerlendirin, başarısızlığın nedenlerini araştırın, hayır demeyi bilin, kendinizi vazgeçilmez görmeyin, işkolik olmayın, dengeli beslenin, spor yapın gevşeyin, meslekte başarılı olun, bugünün işini yarına bırakmayın, sinirlenmeyin, dinlenmeye ve eğlenceye zaman ayırarak başarılı olmaya çalışın.” ****************************************************************************************************************** Zeytinyağı bir ilâçtır Sağlık bakımından en faydalı yağ olan zeytinyağının, güzellik ve kozmetik konusunda da çok eskiden beri bilinen pek çok özelliği var. Cilde iyi gelir, kırışıklıkları önler, sivilceleri tedâvi eder. Sertleşen deriyi yumuşatır. Saçları gürleştirip parlaklık verir. Saç dökülmesini önler. Haftada iki defa zeytinyağı damlatılmış birkaç damla limon ve bal karışımı cilde sürüldüğünde kırışıklıkları önler. Sağlıklı kalmak için... siyah üzüm veya çilek yiyin Siyah üzüm, kanserden kalp rahatsızlıklarına kadar birçok sağlık sorununu önleyen bir antioksidan deposu. Her gün 1 kase siyah üzüm veya çilek yemek vücuttaki antioksidan oranını 2 katına çıkarıyor. Bol bol domates suyu için Günde 6-8 bardak arası domates suyu içmek vücuttaki lycopone miktarını yüzde 45 artıyor. Bu madde pankreas, prostat ve göğüs kanserine yakalanma riskini düşürdüğü gibi tümörleri de yok ediyor. Egzersiz yapın, vitamin alın Her gün C, E vitaminleri ile kalsiyum almak ve günde 30 dakika fiziksel aktivitede bulunmak vücut direncini artıracaktır. 50’li yaşlardan itibaren, vitamin içeren haplar kullanamak hafıza kaybını da önlüyor. Sık sık balık tüketin İçerdiği Omega-3 yağları sayesinde balık adeta bir sağlık iksiri. Omega-3, kalp krizi riskini azalttığı gibi beyindeki sinir hücrelerini de geliştiriyor. Haftada en az iki kez balık yiyin. Semizotu güveci Malzemesi 4 adet tavuk bonfile, yarım kilo semizotu, 2 adet soğan, 2 adet domates, 4 adet yumurta, 2 yemek kaşığı tereyağı, yeteri kadar tuz, karabiber Hazırlanışı İyice dövülmüş tavuk bonfileleri tuzlayıp karabiberle tatlandırın. Yağlanmış fırın kaplarına yerleştirin. Soğanı ince kıyın. Tereyağında kavurup küp küp doğranmış domatesleri ilave edin. Yağlanmış ince kıyılmış semizotlarını katıp 2-3 dakika pişirin. Tuzunu ve karabiberini ekleyin. Tavuk etlerinin üzerine semizotu harcını paylaştırın. Ortalarına birer yumarta kırıp 180 derecedeki ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin. Sıcak olarak servise sunun.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT