BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Hızlı yazarım’

‘Hızlı yazarım’

Cesur ve bir o kadar da ironi dolu yazıları ile tanıyoruz onu... Perihan Maden... Hemcinsleri arasında en çok ilgi ve tepki çeken yazarlardan biri...



Cesur ve bir o kadar da ironi dolu yazıları ile tanıyoruz onu... Perihan Maden... Hemcinsleri arasında en çok ilgi ve tepki çeken yazarlardan biri... Edebiyata, özellikle şiire bulaştıktan sonra farklı özellikleri ile de gündeme gelen yazarın Everest Yayınları arasından çıkan “Dünya İşleri” (şiir) ve “Haberci Çocuk Cinayetleri” (roman) isimli kitapları gündem belirlemeyi sürdürüyor. Çok rahat konuşan birisi o. Şiir dilinde bunu rahat kullanıyor. Bir de farklı ülkelerde gezip, farklı insanlarla tanıştıktan sonra yazısı da şekillenmeye başlamış. “Haberci Çocuk Cinayetleri”nde kurguladığı şehir, orada ele alınan anne ve çocuk da böylesi bir kurgunun sonucu ortaya çıkmış. Bundan sonra böyle romanlar yazıp yazmayacağını kendisi de bilmiyor ama “Haberci Çocuk Cinayetleri” ortaya çıkmış işte... Tozların tozu... “Radikal-demokrat bir yazar, hayat arızaları peşinde bir şair” olarak tanınan Perihan Maden, “Mutfak Kazaları”ndan sonra yeniden sahneye çıkışını “tozların tozunu aldım” diyerek özetliyor. Her zaman edebiyatın içinde olduğunu ve bu anlamda annesinin kendisi için büyük bir şans olarak varlığını koruduğunu söyleyen Maden, “Bu anlamda ilk doğal varlığım annemdi. Annem ve onun şiir tutkusu. İyi bir şiir okuruydu. Tabii pek çok kitap da devirmişti. Onun deneyimleri başlangıçta benim için motivasyon oldu. Özellikle anımsadığım, hatta bir edebiyat ışıltısı olarak anımsadığım bir günüm var. O da Behçet Necatigil’le deniz kıyısında bir lokantada yediğimiz yemek. O günü hiç unutamam. O’nun şiir dünyasına bağlı değilim ama onun kişiliğindeki edebiyat bağlılığını hiç unutmayacağım” diyor. ‘Çok şiir okudum’ “Ben hiçbir zaman aman oturayım da güzel güzel yazayım, böyle içim kıpır kıpır olsun gibisinden şeyler hissetmedim” diyen yazar, şöyle konuşuyor: “Burada Celine’in bir sözünü hatırlıyorum. Diyor ki; ‘Ne yaparsam yapayım, yazmayayım. Benim için yazmak kadar bela bir iş yok.’ Dahası, ‘Ben ömrüm boyunca yazarlıktan kurtulmaya çalıştım’ diyor. Ben hızlı yazarım. Bu gazetecilikte de işime yaradı. Öyle uzun uzun tasarımlarla, çok çok iyi metinler çıkacak diye bir kural yok. Eskiden öyle zannederdim. Şimdi bu düşüncede değilim... Çok şiir okudum. Söylediğim gibi, annemden gelir bu. Ama birilerini ya da bir tarzı izleyeyim diye düşünmedim. Yetiştiğim çevrede, okuduğum okullarda kullanılan dile belki de zıt bir şiir dili ortaya çıktı. Mutfak Kazaları, Formika adlı şiirlerde bu dil çok belirgin olarak görülür.” Haberci Çocuk Cinayetleri’nden “Haberci çocuk cinayetleri mi!” diye öyle bir çığlık atmışım ki, üst raflardan bir kitap pattadanak kafama düşüverdi. Alıp tezgahın üstüne koyarken gözlerim ister istemez adına takıldı: Kurtlar ve Ekolojik Baskı Altında Değişen Çiftleşme Davranışları. Bu şehirde, yılda taş çatlasa üç cinayetin işlendiği bu şehirde, birbiri ardınca cinayetlerin; hem de haberci çocuk cinayetlerinin işlendiğini işitmek az şey değildi. Mösyö Jacob’un maksadı, konuşulmayacak bir konuyu açarak kalbimi kazanmak, hırçınlığımı azaltmak idiyse; başarmıştı doğrusu. Şaşkınlıktan neredeyse kekeleyerek: “Aman Mösyö Jacob’ dedim, “neler dediğinizin farkında mısınız?” Soru Çiçeği Biliyorum, senin görevlerin var Bayram sabahlarını başlatmak görevin Çocukları sallamak sevgi salıncağında Yürek bağlarına salıvermek Biliyorum, senin görevlerin var Sıcaklar örüyorsun ellerinde Yanarmış ellerin, bulanırmış gönlün Biliyorum senin görevlerin var Fırıldakların tahtasını bulmalısın ormanda Karşıki dağın ardında balon şişirmelisin İyilik türküleri belletmelisin dünyaya Çocuklar kıkır kıkır gülebilmeli Biliyorum, senin görevlerin var Bi dolu kaynar su dökünüversem Ansızın bulutlar inse gözlerime Sorsam yeniden ve çok istesem Benimle köşebaşına gelir misin?
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93699
    % 0.94
  • 5.2716
    % -1.23
  • 6.0028
    % -1.12
  • 6.7306
    % -1.44
  • 211.531
    % -0.51
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT