BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Minerallerin önemi

Minerallerin önemi

Sadece birey sağlığı değil toplum sağlığı açısından da vitamin ve minerallerin önemi ve gerekliliğini bilmek, bu bilgiler ışığında beslenme alışkanlığına sahip olmak ve çocuklarımızı bu bilinçle yetiştirmek sadece kendi sağlığımızı değil gelecek nesillerin sağlıklı olmasını sağlar.



Sadece birey sağlığı değil toplum sağlığı açısından da vitamin ve minerallerin önemi ve gerekliliğini bilmek, bu bilgiler ışığında beslenme alışkanlığına sahip olmak ve çocuklarımızı bu bilinçle yetiştirmek sadece kendi sağlığımızı değil gelecek nesillerin sağlıklı olmasını sağlar. Beden fonksiyonlarının sağlıklı işleyebilmesi için vitaminler kadar minerallerin de bilinçli tüketilmesi gerekmektedir. Toplumumuzda minerallerin arasında çok önemli iki tanesi demir ve kalsiyumun eksikliğinden kaynaklanan rahatsızlıklara sık olarak rastlanmaktadır. Kansızlık ve kemik erimesi gibi problemler kadınlarımızın %70-80’inde var olan durumlardır. Özellikle ergenlik, gebelik ve menopoz döneminde kendini gösteren bu rahatsızlıkların üzerinde önemle durulmalıdır. Yetersiz ve dengesiz beslenmek sadece anneyi değil bebeğini de etkiler. Mineraller her yaş için gerekli ve önemli maddelerdir. İnsan vücudunun %4-5 ‘i minerallerden oluşmuştur. Vücut çalışmasında önemli işlevleri vardır. Hücrelerin çalışmaları için gerekirler. Başlıca mineraller: Kalsiyum, demir, fosfor, magnezyum, sodyum, klor, potasyum, flor, bakır, kükürt, iyot, çinkodur. Kalsiyum vücut yapısındaki temel elementlerden biridir. Kemik ve dişlerin en önemli yapı maddesidir. Kalsiyum dengesini korumak sadece bugünü kurtarmaz geleceği de teminat altına alır. Çünkü hamilelik ve menopoz dönemlerinde kadınlarda önemli ölçüde kalsiyum kaybı yaşanır. Süt ve süt ürünleri, lahana, kuru fasulye, nohut, böbrek, yumurta, deniz ürünlerinde kalsiyum bulunur. Yetersiz kalsiyum alınımda kemik gelişimi olumsuz etkilenir, dişlerin çürümesine yol açar. Kol, bacak kırampları ve kasılmaları olur. Özellikle kadınların menopoz sonrası kemik erimesi ile karşılaşmasının en önemli nedeni kalsiyum eksikliğidir. Hamilelik döneminde bebek, kalsiyumu anneden alır. Anne ve bebeğin sağlığı için gebeler kalsiyum açısından zengin gıdalar tüketmeli güneş ışığından faydalanmalı, alkol, sigara ve kafeinden uzak durmalıdır. Hamilelik döneminde gebelerin kalsiyum preparatları kullanmasında büyük yarar vardır. Demir minerali hücrelerin çalışmasında hayati rol oynayan bir elementtir. Demir besinlerle vücuda alınır, mide sıvısı içinde besinlerden ayrılarak serbest hale dönüşür ve emilir. Et, yumurta, balık, karaciğer, böbrek, ceviz, badem, üzüm, kayısı, kuru fasulye, yeşil lifli sebzeler, susam, pekmez içeriğinde demir bulunan besinlerdir. Tahıla dayalı beslenmenin söz konusu olduğu ülkelerde demir eksikliğine bağlı kansızlık kadınlarda erkeklerden daha çok görülür. Âdet gören kadınların, gebelerin ve emzirenlerin günlük demir ihtiyacı normalden daha çoktur.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT