BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Telekom’da ‘müşteri’ devri

Telekom’da ‘müşteri’ devri

Rekabet ortamına hazırlanan Türk Telekom’da ‘abone’ deyiminin değiştiğini ve bundan böyle ‘müşteri’ anlayışının yerleştiğini belirten Pazarlama Dairesi Başkanı Fazlı Köksal, hedeflerinin müşteri memnuniyetiyle pazarlamayı geliştirmek olduğunu söyledi.



ANKARA- Türk Telekom Pazarlama Dairesi Başkanı Fazlı Köksal, ‘abone’ teriminin sürekliliği ve bağlılığı ifade ettiğini, ‘müşteri’nin ise karşılıklı ilişkilere dayanan, karşılıklı göz önünde bulunduran bir kavram olduğunu belirterek, Türk Telekom’un artık müşteri memnuniyetini ön plana alarak hizmet vereceğini açıkladı. Kurumdaki yeni gelişmeleri gazetemize açıklayan Köksal, kaliteli hizmetin yanında pazarlamanın da önemini değinerek, “İşte Türk Telekom da en üst düzeyde müşteri memnuniyetini hedefine ulaşmak için pazarlama bazında büyük değişimleri uygulamaya geçiriyoruz” dedi. Türk Telekom da ‘abone’ deyimin değiştiğini ve bundan böyle ‘müşteri’ terimini geldiğine işaret eden Köksal şunları söyledi; “Abonede bir zorunluluk söz konusu, tekelci anlayışın bir gereği, müşteri ise serbest piyasa şartlarının oluşturduğu bir kavram. Pazarlamaya ilişkin kaynakları incelediğimiz zaman kavramların bir çok önemli bölümün müşteri üzerine oturtturulduğunu görüyoruz. Türk Telekom da tekelci anlayıştan rekabetçi anlayışa doğru geçtikçe abone anlayışında müşteri anlayışına geçmek zorunda. Bundan sonra artık bizim sözlüğümüzde abone değil, müşteri sözcüğü var.” Rekabet kaliteyi getirecek Kurumdaki bu yaşanan değişimin rekabetçi ortamın getirdiği bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Köksal, Türk Telekom’un 2003 yılından sonra tam anlamıyla rekabetçi bir ortamda bulunacağını söyledi. Şu anda servis sağlayıcıları, çeşitli kurumsal alt yapı sağlayan firmalarla rekabet içinde bulunduklarına dikkat çeken Fazlı Köksal, “Rekabet Kurulu’nun hakkımızda aldığı kararlar var. Bu rekabet bizi pastadan daha fazla pay almaya yada payımızı koruyabilmek için daha çok çalışmaya itiyor. Pazarlamaya yönelik bakış açımızı değiştirmek zorundayız” diye konuştu. Türk Telekom’un 160 yıllık tekelci geleneğini kırıp bugünden yarına müşteriye bakış açılarının değiştirilmesinin çok zor olduğunu belirten Köksal, değişimi şimdilik tepede gerçekleştirdiklerini, ama kısa sürede bu değişimi tabana yaymak için adeta bir gayret seferberliği içinde bulunduklarını açıkladı. Köksal, “Bu anlamda pazarlama bünyesindeki tüm yöneticileri halkla ilişkiler eğitiminden geçirdik. Müşterilere yeni hizmetlerimizi tanıtmak için hem telefonla hem de internet üzerinden çalışmalar yapmaktayız” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT