BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kalite yetmez!

Kalite yetmez!

Veli Tan Kirtiş: Memnun müşteriniz yoksa geleceğiniz yok demektir.



Anaokulundan başlayarak hayatının her dönemi, başarılar ve sıradışılıklarla dolu, SENTİM’in başarılı ve genç Genel Müdürü Veli Tan Kirtiş ile birlikteyiz bu hafta. Başarılarından bir örnek sorduğumuzda “ismi bile bilinmeyen yeni bir markayı sektörde çok iyi bir yere getirdik; Türkiye’de ilk üçe soktuk” diyor Kirtiş. “Çok geç yatar, genelde geç saate kadar çalışırım. Sektörüm hakkında her fırsatta okurum. Rakiplerimi tanımak benim için kendimi tanımak kadar önemlidir. Birlikte çalıştığım arkadaşlarımı zorlarım, gelişme için zorlanmanın gerekliliğine inanırım. Sinemayı çok severim, sık sık gideriz eşimle. Ayda en az bir kere de futbol maçlarına gidiyorum” diyor başarılı yönetici. Ve işte, yönetim üzerine sorduğumuz sorulara verdiği özlü cevaplar: Başarı adayları için.. Sektörünü çok iyi tanımalı, başarılı rakiplerini çok iyi analiz edip, başarı faktörlerini öncelikle tespit etmeli. Çok çalışmalı, yöneticilikten çok liderlik yapmalı. Motivatör olmalı. Yönetir ve yönlendirirken.. Yaptıklarını öğretmek yerine, öğrenmeyi öğretmeyi tercih ederim. Hatanın tolere edilmesine izin vermem, kişiler tolere edilmeli ama öğrenmeyen kişiler bir hatadır, onları da tolere edemezsiniz. Yönetici işine sahip çıkmalı, kâr/zarar kavramları tüm yönetim tarafından anlaşılmalı ve sonunda kâr paylaşılmalı; iyi mutlaka ödüllendirilmeli. Liderlik.. Lider; karizmatik, empatik, zeki, objektif, iyimser olmalı. Kendini çok iyi tanımalı, kendini iyi ifade edebilmeli. Müşteri.. İşinizi iyi yapıyorsunuz; bilinçli müşteri tercihinizdir. Öyleyse müşteri bilinçlendirilmeli. Memnun müşteriniz yoksa geleceğiniz yok demektir. Asıl patron sermayedar değil, müşteridir; kazancı belirleyen müşteridir. Kalite kavramı ve işinizde kalite.. Kalite ayrıntıda gizlidir; ayrıntılara sahip değilseniz, işin bütününe sahip değilsinizdir. Müşteri hangi eğitim seviyesinde olursa olsun; kaliteyi anlar, hisseder. Müşteri memnuniyeti için kalite gerek şarttır; ancak yeter şart değildir. Eğitime bakışınız.. İnsan kaynağını eğitmeyen şirket, bu kaynağı kaybediyor demektir. Devamlı eğitim kaliteyi ve ortak düşünmeyi güçlendirir. Kişilerin öğrenmesinden daha önemli olan ise “organizasyonun öğrenmesidir” Sistem, hatalarından ders almıyorsa verimli çalışmak mümkün değildir. İşe gönülden katılım.. İnsanlar işe gelirken kalplerini evde bırakıyorlarsa işletmenin işi çok zordur. Kalpten çalışmayan hiç kimse katma değer üretemez, ancak standart tanımlı işleri yapar. Bunu yaparken de hata yapma riski oldukça yüksektir. Yeni ve eski yönetim anlayışları.. Eskiden emir-komuta, tanımlanmış görevler, ürün odaklı yönetim vardı; bugün ise daha yatay organizasyonlar, özgür düşünceyi destekleyen yapılar ve müşteri odaklı yönetim söz konusu. Kelime kelime.. Başarı Çalışma Yönetim Liderlik Değişim Radikal İşletme Kâr Gelişim Eğitim Lider Koç Eğitim Tecrübe Takım Ortak hedef Kalite Ayrıntı Motivasyon Mutluluk Öğrenme İstek Müşteri Her şey Küreselleşme Zenginlik Sorumluluk İnisiyatif Verimlilik Ölçme Hizmet Kalite Performans Motivasyon Çalışan Ekip İletişim Teknoloji Gelecek Vizyon Kalp Motivasyon Bilgi Para
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108153
    % -0.82
  • 3.8325
    % -0.13
  • 4.5073
    % 0.05
  • 5.1169
    % -0.13
  • 153.903
    % 0.01
 
 
 
 
 
KAPAT