BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Otomobil Dünyası

Otomobil Dünyası

Karlı kaygan bir zeminde araç kullanmak için öncelikle çok sakin olmanız gerekiyor. Asla sert fren ve gazlama yapmayıp ani direksiyon hareketlerinden kaçınmalısınız.



Karlı yolun ‘püf noktaları’Türkiye’yi etkisi altına alan ağır kış şartlarında araç kullanmaya hazır mısınız? Araçla ilgili teknik hazırlıklarınızı önceden tamamladıysanız işin büyük bir kısmını halletmiş sayılırsınız. Ancak, iş bununla kalmıyor. Bir de karlı kaygan zemin üzerinde aracın kontrolünü kaybetmeden kullanmak için işin ‘püf noktalarını’ da bilmeniz gerekiyor. Öncelikle karlı zemin üzerinde, aracınızı çok yumuşak kullanmanız gerekiyor. Gaz ve fren pedalına hafifçe basmak ve sert direksiyon hareketlerinden kaçınmak aracınızı güvenli bir şekilde kontrol etmenizi sağlar. İşte altın kurallar ¥ Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu sebeple önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Debriyaj pedalı dikkatli kullanılmalı ve pedal sertçe bırakılmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlar ise hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalılar. ¥ Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı. ¥ Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın. ¥ Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin. ¥ Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır. Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz. Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor. Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı. ¥ Otomobilinizin yakıt kanallarında biriken nem, soğuk havada donarak sizi zor durumda bırakabilir. Yakıt deponuza düzenli aralıklarla yakıt sistemi antifrizi dökerek nemi otomobilinizin yakıt sisteminden uzak tutun. Binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında, yeni modellerinin satışına başlanması ile 2002’yi Kia’nın atılım ve yenilik yılı olarak değerlendiren Çelik Motor, ilk aşamada RIO, ardından Shuma II, 4x4 modeli Sorento ve yeni MPV aracı Carens’le hemen hemen her segmente girerek ürün çeşitliliğini artırdı. Tüm dünyada büyük bir ilgi ile karşılanan 2.5 lt common-rail diesel teknolojisine sahip Sorento ve 6 kişilik oturma kapasitesi ile 2.0 lt common-rail diesel motorlu Carens, lansmanlarının yapılmamasına rağmen oldukça iyi bir talep ile karşılandı ve beğeni topladı. Hafif ticari araç sınıfında, 2500cc’lik 94 PS güç üreten, 4 silindirli Turbo Dizel motoru ile daha fazla performans ve daha az yakıt tüketimi vaat eden K2500 TCI halen beğenilerek satılan bir ürün olarak tanınıyor. Kia, 2002 yılının ilk on bir ayında, 1.530 adet olarak gerçekleşen satış ile toplam binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında %1,2 pazar payı elde etti. 10 milyarlık zarardan kurtulmak için 10 milyon Bir otomobilin zincirinden cam sileceğine kadar yapılan tüm kış hazırlığı kabaca hesaplandığında 75 ile 200 milyon lira arasında değişiyor. Aracınız bakımını yaptırmadığınızda oluşacak hasarın faturası ise 100 milyon ile 5 milyar lira arasında değişiyor. Antifiriz ve akü ölçümü, fren hidrolik yağı kontrolü, triger kayışı ve lastik havalarının kontrolünün yanı sıra aracın genel bir kontrolden geçirilmesi 10 milyon liradan başlayıp, 60 milyon liraya kadar çıkabiliyor. Antifiriz ve cam sileceği suyunun değişimi, buzlu yollar için takılması zorunlu zincir ile birlikte genel bir bakım ise ortalama 75 milyon liradan başlıyor. Ancak fren hidrolik yağı, triger kayışı ve akü gibi zorunlu parçaların değişmesiyle birlikte, bu rakam biraz daha artabiliyor. Ayrıca kışa girerken, dişleri aşınan lastiklerin de değişimi yapılacaksa rakam 500 milyon liranın üzerine çıkabiliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT