BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Koç’un yeni ‘Paro’lası

Koç’un yeni ‘Paro’lası

Koç Bilgi Grubu’nun en yeni şirketi Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri, yeni markasının ‘Paro’ olduğunu açıkladı. Tüketici, satış noktası ve şirketleri aynı platform üzerinde buluşturan sistem, gelişmiş bir CRM olarak tanıtılıyor.



İSTANBUL- Koç Bilgi Grubu’nun en genç şirketi Tanı Pazarlama ve İletişim A.Ş’nin iş modeli ve teknolojisiyle kurulan Paro, pazarlama sektörüne adımını attı. Sistem, alışveriş anında tüketiciyi kasaya ödeme yaparken tanıyan ve üzerinde duyuru ve reklamların yapıldığı özel tasarlanmış bir teknolojiye sahip bulunuyor. Teknolojisi ve tasarımı Koç Holding şirketleri tarafından geliştirilen ParoPOD, satış noktalarında kasa ve POS cihazları ile entegre çalışan bir ekran niteliğinde. Paro’nun tanıtım toplantısında konuşan Koç Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç, bu projenin tıpkı kredi kartlarının ortaya çıkması gibi cesur bir proje olduğunu belirterek, şöyle dedi: “Visa’nın yaygınlaştırarak standart hale getirdiği kredi kartları aslında son derece yerinde ve doğru bir şeydi. Finansal işlemleri otomatikleştirmek. Visa, bunu yaparken belirli bir olgunluğa gelmiş finans sektörü ve alışveriş iklimine ihtiyaç duymuştu. Biz de bugün tıpkı kredi kartlarında olduğu gibi cesaretle yola çıkıp bir ilke soyunuyoruz.” Koç, yaptıkları işin, gelişen teknoloji sayesinde pazarlamayı otomatik hale getirmek ve değişen iş yapma kültüründe müşterinin patron olduğu dünyada ‘kazan/kazan prensibi ile yapıcı rekabeti’ hayata geçirmek olduğunu ifade ederek, sadece müşteri tatminine odaklanmanın yeterli olmadığını, bunu daha da ileriye taşıyarak müşteri beklentilerini aşmak gerektiğini söyledi. Koç, şunları kaydetti: Dünyaya örnek olacak “Koç Bilgi Grubu’nu kurarken bir rüyamız vardı; Türkiye’yi ve Türk insanını e-yaşama taşımak ve her zaman tüketicilere yakın işlere odaklanmak, doğal sonuç olarak da sanayi çağından bilgi çağına geçen dünyada ülkemiz için bilgi toplumunun ihtiyaç duyduğu ve duyacağı mal ve hizmetler üretmek. Şimdi Paro ile bu iddiamızı, rüyayı cesaretle, gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha yaklaştığımızı düşünüyorum. Koç Bilgi Grubu’nun en genç şirketi Tanı tarafından geliştirilen Paro sistemi, pazarlama stratejilerine yön verecek bir ilk olacak. Paro, tüketicilerle üretim ve perakende sektöründeki şirketleri aynı platformda buluşturup ve alışveriş biçimlerini farklılaştırarak dünyaya örnek teşkil edecek bir sistem.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT