BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Savaşın eşiğinde nelerle uğraşmak

Savaşın eşiğinde nelerle uğraşmak

İspanya’nın zengin turizm şirketlerinden Turespana, yarı çıplak bir kadının göründüğü reklamı bilboardlardan kaldırma kararı almış. İspanya’nın İzi başlıklı reklam afişi, siyasi gruplar ve kadın organizasyonlarından büyük tepki görmekteymiş. Şirket, İspanyollar tarafından cinsiyet ayrımcılığı yapma ve ahlâka aykırı davranmakla suçlanıyormuş.



İspanya’nın zengin turizm şirketlerinden Turespana, yarı çıplak bir kadının göründüğü reklamı bilboardlardan kaldırma kararı almış. İspanya’nın İzi başlıklı reklam afişi, siyasi gruplar ve kadın organizasyonlarından büyük tepki görmekteymiş. Şirket, İspanyollar tarafından cinsiyet ayrımcılığı yapma ve ahlâka aykırı davranmakla suçlanıyormuş. Haber, dünkü en çok satan gazetemizdeydi. Bu haberin size neyi hatırlattığını biliyoruz. Bir ay evvel hacı adayları, Mekke’ye giderken havaalanında asılı olan bir mayo firmasının reklamı da onlarla birlikte gündeme gelmişti. Hacı adayları, güya yabancı bir mankenin yer aldığı reklamdan rahatsız olmuşlarmış. O yüzden tartışmalar başladı. Bir tarafta bugün olduğu gibi yine Irak-ABD vardı, bir tarafta da bu mayolu resim ve hacı adayları. Bazı köşe yazarları, ortalığı ayağa kaldırırcasına gürültü çıkarttılar. Bugün böyle bir resim kapatılırsa yarın kim bilir neler olurdu? AKP İktidarıyla birlikte gerici tavır yine başını kaldırmıştı vs. Paparazziler mi yaptı, yoksa mayo firmasının sahibi ters açıdan reklam olsun diye mi böyle bir mizansen tertiplemişti bilinmez, neticede hava meydanı müdürlüğüne bir şeyler intikal etmiş onlar da aynı zamanda vatandaş da sayılan hacı adaylarına hürmeten o resmi kısa bir süre için örtmüşlerdi. Çıkan gürültünün sebebi buydu. Peki o reklamda gerçekten kadın suiistimali, sömürüsü yok mu? Elbette var... Nerede kadın haklarını savunanlar ve -asıl sorulması gereken- nerede kadınlar? Ve nerede halka saygılı şirket anlayışı? Halkıyla bütünleşmiş medya? İşte Avrupa kıtasının iki ucundan iki örnek. Onlar rahatsızlığı hissedince derhal gereğini yapıyorlar, bizde ise rahatsız olanlar hakaret görmekte. Asıl gündem bunlar. İnsan, bunlarla insan veya değil. Savaş, baskın çıktığı için ara sayfalarda kaybolup gidiyor. Ne gibi? Tıpkı süper star bir pop şarkıcımızın babası gibi. Meğer zavallı adam, kızı tarafından reddedilmiş. Anlaşılması zor, traji-komik bir hadise. Evlat, babayı hayattayken nasıl reddeder acaba? Reddedildiği var sayılan baba, Darülacezeye düşmüş. Yıllardır oradaymış. Vefatı dolayısıyla haber yapılmıştı. Kimse sahip çıkmadığı için cenaze bekletiliyormuş. Darülaceze, mecburen garipler mezarlığına defnedeceklerine dair açıklama yapıyordu. Gerçekten asıl gündem bunlar. İnsana dair, insana saygıya, insana insanca muameleye dair olan her şey... Savaşlar geçici... Hayat kalıcı... Turespana, Zeki Triko, Pirelli Takvimleri, feminizmin iki yüzlülüğü, Nükhet Duru, şerefli Türk basınında arka kapak resimleri, bunlara dokunmaya cür’et eden bir genel yayın müdiresi Nurcan Akad, hayal kırıklığından başka bir netice doğurmayan ve ancak şarap tartışmalarına konu olmuş İletişim Şûrası ve savaşlar ve savaşın kıyısında nelerle uğraşmak. İşte denî dünya...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93671
    % 1.06
  • 6.5406
    % -6.55
  • 7.4491
    % -6.58
  • 8.2727
    % -5.68
  • 251.454
    % -4.64
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT