BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ONURUNU KAÇA SATARSIN?

ONURUNU KAÇA SATARSIN?

1994 yılı yazında Amerika’daki koskoca Dünya Şampiyonası gelip gelip İtalyan Roberto Baggio’nun Brezilya kalecisi Claudio Taffarel’e atacağı penaltıya düğümlenmişti. İtalyanlar’ın o günlerdeki en büyük yıldızı Baggio, penaltı vuruşunu direğin üstünden dışarı gönderdiğinde Taffarel, dünya şampiyonu olmuş bir kaleci olarak takım arkadaşlarıyla kenetlenmeye koşuyordu.



1994 yılı yazında Amerika’daki koskoca Dünya Şampiyonası gelip gelip İtalyan Roberto Baggio’nun Brezilya kalecisi Claudio Taffarel’e atacağı penaltıya düğümlenmişti. İtalyanlar’ın o günlerdeki en büyük yıldızı Baggio, penaltı vuruşunu direğin üstünden dışarı gönderdiğinde Taffarel, dünya şampiyonu olmuş bir kaleci olarak takım arkadaşlarıyla kenetlenmeye koşuyordu. H Bu tarihi olaydan üç yıl sonra İtalyan reklam şirketi TİM, bir dizi reklam çekimine başladı. Reklamların ortak özelliği, tarihe mal olmuş bazı olayları tersine çevirerek dikkat çekmekti. Mesela, Titanic gemisi tarihteki gibi buz dağına çarpıyor ama, reklamda gemi yerine, dağ parçalanıyordu. H Aynı reklam şirketi Taffarel’in de kapısını çaldı. Önüne koydukları senaryoda Roberto Baggio’nun dışarı attığı penaltı bu kez gol oluyor, kupayı İtalya kazanıyordu. Taffarel’e, bir kaç saniye kalede durması için teklif edilen rakam 250 bin dolardı. Ünlü kaleci hiç düşünmeden bu reklamda oynamayı reddetti: - Allah bana o büyük onuru yaşattı. Bunu 250 bin dolara satamam. Herşey para değil, diyerek... Hem de UEFA Kupası’nı kazandırdığı G.Saray’dan hak ettiği alacağını tahsil edebilmek için FİFA’dan cevap beklediği günlerde... (Bu arada, o reklam senaryosu, Taffarel’siz, kaleciyi göstermeden çekildi.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT