BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Demir ağ’lar silbaştan

‘Demir ağ’lar silbaştan

Gerçekleştirilecek yeni demiryolları projesiyle, bölgeler arasındaki ulaşım ve nakliye hem ucuzlayacak hem de ticari hayat canlandırılacak.



ANKARA- Uzun yıllardan bu yana ihmal edilen demiryolu projelerinin yapımında yeni bir strateji uygulamaya konulacak. Projelerle, bölgelerin ekonomik potansiyelleri dikkate alınarak taşıma hizmetinin demiryolu ulaşımı ile gerçekleştirilmesi amaçlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü’nün etüd-proje aşamasında olan toplam 15.2 milyar dolarlık projelerin hayata geçirilmesi ile yılda 1.5 milyar doların üzerinde bir getirinin ekonomiye kazandırılması hedefleniyor. 2020 yılına kadar tamamlanması öngörülerken projelerde, bölgelerin mevcut ekonomi, ticaret, turizm ve tarım potansiyelleri esas alınacak. Süre kısalıyor Söz konusu sektörlerde yapılacak yatırımın amortismanının sağlanması ve bütçeye yük getirmemesi amacı ile programa alınan demiryolu projelerinde ilgili bölgelerin mevcut ekonomik ve ticari potansiyellerinin ekonomiye kazandırılması önceliği dikkate alınacak. Projeler gerçekleştirilirse Trabzon, Erzincan üzerinden Diyarbakır’a ve GAP’a, Ankara, Konya üzerinden Silifke ve Mersin’e, Sivas, Elbistan üzerinden İskenderun ve Mersin’e bağlanacak, Şanlıurfa, Mardin, Bursa şehirlerinden demiryolu geçecek, İstanbul-Ankara hattı 3 saat 10 dakikaya inecek. DKİB: Hayal gibi... TRABZON (İHA)- Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkanı (DKİB) Ahmet Hamdi Gürdoğan, hükümetin 15.2 milyar dolarlık demiryolu projesinin bir parçası olan ve Trabzon’u Güneydoğu Anadolu Projesi’ne (GAP) bağlamayı amaçlayan ‘Trabzon-Tirebolu-Erzincan-Diyarbakır-Kurtalan-Cizre Demiryolu Projesi’nin gündeme gelmesini sevindirici bulduğunu, ancak asıl önemli olanın bu projeyi hayata geçirmek olduğunu söyledi. Daha önce hükümete sunulan Trabzon-GAP Demiryolu Projesi bütçede değerlendirilmiş, ancak maliyetli olduğu için bütçeye Batum-Hopa Demiryolu alındığını söyleyen Gürdoğan, “Şimdi 2. bir projenin tekrar meydana çıkması sevirdirici olsa da, bütçesi yüzünden bunun gerçekleşme ihtimalini hayal olarak görüyoruz” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86072
    % 1.74
  • 6.0742
    % -0.37
  • 6.8075
    % -0.15
  • 7.7293
    % 0.17
  • 251.383
    % -0.09
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT