BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çıldırtan bürokrasi

Çıldırtan bürokrasi

Vergi dairelerince gerçekleştirilen işler için gereken işlem sayıları vatandaşı canından bezdiriyor. İş yerini kapatmak isteyen bir esnaf, tam 77 ayrı işlem yapmak zorunda kalırken; vergi kimlik numarası 7 işlemle alınabiliyor.



ANKARA- Maliye Bakanlığı Teftiş Kurulu’nun Ankara ve İzmir’deki vergi dairelerinde gerçekleştirdiği Performans Değerlendirmesi, Verimlilik Analiz ve Programlama Uygulaması, vergi dairelerindeki bürokrasiyi ve devletteki hantallığı gözler önüne serdi. Edinilen bilgiye göre, incelemeye ilişkin sonuç raporunda gelir idaresince yürütülen çeşitli işler için başvurulan işlem sayıları da yer aldı. Raporda, beyanname vermeden değişiklik bildirimine, iş yeri kapama işleminden fiili hacize, cebren takipten mal varlığı araştırmalarına kadar pek çok konuda başlangıçtan sonuç aşamasına kadar neler yapılması gerektiği tek tek sıralandı. Teftiş Kurulu’nun Performans Raporuna göre, en basit bir işlem bile vergi dairelerinde sayısız işlemi gerektiriyor. Sistem nasıl işliyor? 1- Memur, mal varlığı araştırması yapmak için takip dosyasını alır. 2- Bilgisayara giderek ofis programından word’e girip, nakil vasıtalarına yazı yazar. 3- Yine aynı programda ilçe tapu müdürlüklerine yazı yazar. 4- Borç 15 milyarın üzerindeyse yurt dışı tahdidi için emniyete yazı yazılır. 5- Tüm bu yazıları yazıcıya gönderir. 6- Yazıcıdan yazıları alarak masasına gelir. 7- Çekmeceden maktu yazılarını çıkarır. 8- İlçedeki her banka şubesi için yazı yazar. 9- Diğer illerdeki ve ilçelerdeki banka, tapu ve trafik büro amirliklerine bildirilmesi için Tahsilat Gelir Müdürlüğü’ne yazı yazılır. 10- Yazıların dosya suretleri takip dosyasına takılır. 11- Dosya suretlerine isim açılarak paraflanır, amirlerin isimleri açılır. 12- Servis şefine imzaya sunulur. 13- Servis şefince imzalanan evraklar memura verilir. 14- Memur tarafından müdür yardımcısına imzalanmak üzere verilir. 15- Müdür yardımcısı tarafından da imzalanarak memura verilir. 16- Memur tarafından müdüre imzalanmak için verilir. 17- Müdür tarafından imzalanarak memura verilir. 18- Tahsilat Gelir Müdürlüğü’ne yazılan yazının çıkış kaydının alınması için Başkanlık servisine gönderilir. 19- Başkanlık kayıt memuru çıkış defterini alır. 20- Deftere çıkış kaydını yapar. 21- Çıkış kayıt tarihi ve numarası evrağa yazılır. 22- Evrak, memura takasa verilmesi için iade edilir. 23- Memur, tahsilatın yazısı ve diğer yazılarla birlikte evrak servisine gider. 24- Diğer yazışmalarını bilgisayardan çıkış kaydı alınmak üzere evrak memuruna verir. 25- Evrak memuru yazıların çıkış kaydını yaparak tarih ve sayılarını evrak üzerine yazar, memura verir. 26- Memur yazıları alarak PTT’ye ibraz edilmek üzere evrak memuruna verir. 27- Tahsilatın yazısı takas defterine işlenmek üzere diğer memura verilir. 28- Memur masasına gelir ve dosyayı klasöre koyarak dolaba kaldırır. 29- Evrak memuru tahsilatın yazısını takas defterine kaydeder. 30- Zarflayarak odacı tarafından defterdarlık makamına sunulmak üzere hazırlanır. 31- Diğer memur PTT’ye verilecek yazıları zarflar. 32- Bunlar arasından yakın olan banka şubelerinin yazıları elden verilmek üzere ayrılır. 33- Diğerleri PTT’ye verilir. Hangi iş için kaç işlem gerekiyor? Cebren takip işlemleri - Mal bildiriminde bulunulmamış 33 - Yurt dışına çıkış yasağı işlemleri 34 - Beyanda bulunulmuş, ödeme yapılmamış 28 - Adres araştırma işlemleri 17 Düzeltme işlemleri - Re’sen mükellefiyet terki işlemleri 46 - Tahakkuk, tahsilat ve geçici vergi 38 - Kesinti yoluyla ödenen vergilerle ilgili 35 - Mal varlığı araştırması 34 - Kanuni süresinden sonra verilenler 30 - Tecilin takibi ve kaldırılması işlemleri 20 - Tecil işlemleri 15 - İhtisas gerektiren inceleme işlemleri 14 - Kanuni süresinde verilen beyannameler 14 Değişiklik bildirimleri - İş yeri kapama işlemleri 77 - Tasfiye sonuç beyannamesi işlemleri 47 - Belge iptal işlemleri 26 - Rapor ve tutanaklar işlemleri 24 - Takdire sevk işlemleri 22 - Yoklama gerektiren değişiklikler 20 - Yoklama gerektirmeyen değişiklikler 13 - İncelemeye sevk işlemleri 13 - İşi bırakma birimi işlemleri 10 - Vergi kimlik numarası verme 7 - Fiili haciz işlemleri 9
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93173
    % 1.22
  • 5.4376
    % -0.81
  • 6.2181
    % -1.18
  • 6.9703
    % -0.61
  • 225.882
    % -0.2
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT