BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dirliğin adresi belli

Dirliğin adresi belli

Pamukova’da meydana gelen hızlandırılmış tren faciası bütün ülkeyi derinden sarstı. Yakınlarını kaybedenlerin çığlıkları benizleri soldurdu. Hıçkırıklar boğazımıza düğümlendi. Ama olayın neden ve nasıl olduğunu araştırıp bu olayların bir daha meydana gelmemesi için acil tedbir almaktan başka yapacak bir şey de yok.



Pamukova’da meydana gelen hızlandırılmış tren faciası bütün ülkeyi derinden sarstı. Yakınlarını kaybedenlerin çığlıkları benizleri soldurdu. Hıçkırıklar boğazımıza düğümlendi. Ama olayın neden ve nasıl olduğunu araştırıp bu olayların bir daha meydana gelmemesi için acil tedbir almaktan başka yapacak bir şey de yok. Aslında yapacak önemli bir görevimiz vardı. Bu görevi yapmaya bile fısat vermeden ‘infaz’ yaygaraları koptu. Meydana gelen elim ‘kaza’yı ‘kasıt’la karıştıranların zamanlaması yapılamamış saldırıları, şiddetle teselliye, taziyeye, morale ve desteğe muhtaç ailelere ‘tahrik’ olarak geri döndürülmeye çalışıldı. Milletçe birtakım yanlışları nedense terk edemiyoruz. Aklıselim bir türlü zihinlerde devreyi tamamlayacak kontağı bulamıyor. Böyle yapmakla; bu olay oldu, olayı bahane edip sanki “Hah, işte aradığım fırsatı buldum. Hele biraz ‘rant’ yapayım” gibi bir pozisyona düşülüp sanki bu olaya sevinmiş gibi olunmaz mı? Bunu düşünmek bile insanın tüylerini ürpertmeye yeter. Dünyada hiçbir şey geriye doğru gitmiyor. Gitmez de. E, madem ileri doğru gidiyor, o halde ileri, daha ilerilerini görmemiz gerekmez mi?.. Toplumsal sorumluluğumuz hiçbir nedenden, hiçbir kimseden dolayı kaybolmamalı. Bu sorumluluğun en mühimi bu ülkede, babalarımızın bize devrettiği bu günlerin daha iyilerini çocuklarımız için hazırlayabilmek. Bunun için anlayışımız, yapımız, kültürümüz, modelimiz ne olursa olsun hiç olmazsa bu ‘asgari müşterek’te buluşabilmeli, birleşebilmeli ve doğal olarak organize olup küresel yarışta bizi geride bırakacak unsurlardan zihinlerimizi arındırabilmeliyiz. Birliğin ve dirliğin adresi belli. Hepimiz sınırları belli olan bir ülkede yaşıyoruz. Geçmişlerimizden bize intikal eden ‘mükemmel’ kaynaklarımız var. Milletçe tecrübemiz, terbiyemiz var. O halde bizi derinden sarsan bu elim kazayı, kazada yakınlarını kaybedenlerin acılarına ortak olarak, onları paylaşarak azaltmanın gayretinde olmalı ve ‘insan’ olmamızın bu güzel anlamını burada ifade etmeliyiz. Havada şenlik sürüyor Özel hava yolu şirketlerinin ‘Otobüs fiyatına uçak’ sloganı tuttu. Onur Air ve Fly Air ile başlayan özel uçuşlar, Atlas Jet, Free Bird ve İnter Air ile büyüdü Ekim 2003 tarihinden beri uygulamaya konulan iç hatlar yolcu taşıma programı günden güne gelişerek devam ediyor. İç hatlarda Türk Hava Yolları dışında yolcu taşımacılığına ilk olarak Onur Air ve Fly Air başlamıştı. Bu şirketlerimize Atlas Jet, İnter Air ve FreeBird de katılarak kısa sürede gökyüzümüzün ve havaalanı elverişli olan illerimizin şenlenmesini sağladı. Kendilerince ‘uçmak’la ilgili sloganlar geliştiren firmalarımız ‘otobüs fiyatına uçak yolculuğu’ kavramını da işleyerek vatandaşlarımızın uçağa olan ilgisini çekmeyi başardılar. THY ve özel şirketlerin iç hatlar operasyonunda kullandığı uçak sayısı 50’ye yakın. İç hatlarda hizmet veren havayolu şirketlerimiz, filo yapılarını ve uçtukları noktaları da her geçen gün geliştiriyorlar. İç hatlar yolcu taşımacılığı Türkiye’de tahmin edilen hedefleri kısa sürede aşacak boyutta görünüyor. Zira, mevcut şirket sayısı ve uçak hareketliliği talepleri yine de karşılayamıyor. Özellikle içinde bulunduğumuz şu günlerde uçaklar, hatlar arasında fırıl fırıl dönüyor. Bu arada şu notu hatırlatmakta fayda var. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım şirket temsilcileri ile her fırsatta görüşerek uçakların bakımı, personelin kalitesi ve şirketler arasında haksız rekabete yol açacak davranışlarda bulunulmaması yolunda idarecileri uyarıyor. Fly Air Fly Air iç hat yolcu taşımacılığına Ekim 2003’te başladı. O günden bu zamana kadar hem yolcu hizmetlerinde hem de yolcu profili tespitinde hayli tecrübe kazandı. İç hatlarda esnek ücret politikası uygulayan Fly Air İstanbul’dan Antalya, İzmir, Bodrum ve Trabzon’a, ayrıca Ankara’dan Trabzon’a karşılıklı seferler düzenliyor. Şirketin Trabzon uçuşları cumartesi hariç her gün yapılıyor. Fly Air İzmir’e salı ve cuma; Antalya ve Bodrum’a cuma, cumartesi, pazar ve pazartesi günleri, Ankara’dan Trabzon’a ise pazartesi ve perşembe günleri yolcu taşıyor. Airbus ve Boeing firmalarından kurulu 10 uçaklık filosunda toplam 2714 koltuk bulunuyor. Fly Air’in yaz dönemi uçuş fiyatları 69 milyon lira ile 99 milyon lira arasında.. Onur Air İstanbul’dan, İzmir, Antalya, Samsun, Kayseri, Adana, Diyarbakır, Erzurum, Trabzon, Gaziantep ve Bodrum’a uçan Onur air, THY’den sonra, uçak sayısı en fazla olan şirket unvanını taşıyor. Filo bünyesi Airbus 300, 320 ve 321 ile MD 88’den oluşan kurumun 4928 koltuk kapasitesi var. Yurt içinde geniş bir taşıma ağı kuran Onur Air yurt dışı operasyonlarını da aksatmadan sürdürüyor. Onur Air iç hatlardaki bütün noktalar için 89 milyon liralık fiks fiyat uygulaması yapıyor. Günlük ve basit bakım programlarını kendi ekiplerine yaptıran şirket ağır periyodik bakımları için THY’den hizmet alıyor. Atlas Jet İç hatlarda 13 kente uçuş planlayan Atlas Jet, şimdilik İstanbul’dan KKTC, Antalya, Adana, İzmir, Bodrum, Dalaman, Konya, Gaziantep, Diyarbakır, Kayseri, Trabzon, Erzurum ve Sivas’a uçuyor. Yakın zamanda ise Van ve Erzincan’a uçuş başlatacak. Haziran ayı sonunda iç hat yolcu taşımacılığına başlayan Atlas Jet, ETS Tur ve Öger Tur ortaklığı ile çok güçlü bir yapı oluşturdu. Hem iç hatlarda hem de yurt dışı charter ve tarifeli yolcu taşımacılığı programlarında oldukça iddialı. Tecrübeli havacı Tuncay Doğaner idaresinde hizmetlerini yürüten Atlas Jet, bütün hatlarda 89 milyon liralık fiyat uyguluyor. İnter Air İnter Air iç hat operasyonları için çok önceden planlama yaptı. Ancak bazı sertifika ve izinlerin geç alınması, İnter Air’ın iç hat faaliyetlerini geciktirdi. Boeing 737-800 ve Fokker tipi 5 uçaktan oluşan filosu ile çarpraz bağlantılı bir uçuş planlaması yapan İnter İstanbul’dan İzmir, Adana, Antalya, Muğla, Bodrum ve Gaziantep’e, İzmir’den Adana, Antalya ve Gaziantep’e, Antalya’dan İstanbul, Adana, Ankara, Gaziantep ve İzmir’e, Bodrum’dan Adana’ya seferler düzenliyor. Fiyat aralığını da oldukça esnek tutan şirketin bilet ücretleri 59 milyon lira ile 99 milyon lira arasında değişiyor. Free Bird İstanbul’dan Adana, İzmir, Kayseri, Antalya, Bodrum, Ankara, Dalaman, Erzurum, Gaziantep, Trabzon ve Nevşehir’e seferler düzenleyen Free Bird’ün bünyesinde 6 uçak bulunuyor. Çelebi Hava Servisi’ne vergide teşekkür belgesi Çelebi Hava Servisi A.Ş. (ÇHS), 2002 yılında olduğu gibi 2003 yılında da en çok vergi ödeyen mükellefler arasında yer aldı. 2003 yılı vergilendirme döneminde Ulaştırma Vergi Dairesi, Kurumlar Vergisi sıralamasında 8. sırada yer alan ÇHS’ye bir teşekkür belgesi verdi. Ulaştırma Vergi Dairesi Başkanı Muzaffer Demir, vergi mükellefiyetinin yerine getirilmesi konusundaki duyarlılığından dolayı ÇHS Yönetim Kurulu Başkan Vekili Canan Çelebioğlu Tokgöz’e teşekkür etti. Uzun yıllardır en yüksek kurumlar vergisi ödeyenler arasında ön sıralarda yer almalarından dolayı büyük gurur duyduklarını belirten Canan Çelebioğlu Tokgöz de, “2003 yılında 3 trilyon 453 milyar TL’lik kurumlar vergisi ve 1 trilyon 354 milyar TL stopaj ödedik. Büyüme ve gelişme yolunda önemli ve stratejik projeler hayata geçirdik. 2003’te 11.4 trilyon lira net kâra ulaştık. 2004 yılında ise öncelikli hedeflerimiz arasında yurt dışına açılmak yer alıyor” dedi. Öte yandan Çelebi Hava Servisi, İstanbul Ticaret Odası’nın yüksek Kurumlar Vergisi ödeyen mükelleflere verdiği en büyük ödül olan “Altın Plaket” ile ödüllendirildi. Emirates’ten Boeing’e 3 milyar dolarlık sipariş Boeing ve Emirates Havayolları, İngiltere’de düzenlenen Farnborough Havacılık Fuarı’nda 13 adet Boeing 777-300ER siparişi için anlaşma imzaladı. Boeing, yaklaşık 3 milyar dolar tutan anlaşma kapsamında, Emirates’in ilk 4 uçağını 2006 yılında teslim edecek. Emirates, geri kalan 9 opsiyonlu uçağını da 2012 yılına kadar alabilecek. Farnborough Havacılık Fuarı’nda düzenlenen imza töreninde konuşan Boeing Ticari Uçaklar Başkanı Alan Mulally, “Boeing 777-300ER, sınıfındaki performans ve konfor standartlarını belirliyor ve bu özellikleriyle Emirates’in büyüyen filo yapısına en uygun tercihi oluşturuyor.” dedi. Emirates’in Başkanı Şeyh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum ise “Yolcularımız, halen kullandığımız 777’leri oldukça konforlu buluyor. Biz de düşük işletme maliyetleri, ispatlanmış müşteri memnuniyeti ile kargo ve yolcu taşımacılığından sağladığı kâr nedeniyle 777’leri tercih ediyoruz.” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 101284
    % 1.14
  • 5.264
    % -0.5
  • 5.9793
    % -0.77
  • 6.8733
    % -0.42
  • 216.759
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT