BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Migros-’Wal-Mart’ iş birliği

Migros-’Wal-Mart’ iş birliği

Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, perakende devi Wal-Mart’ın Migros ile iş birliği müzakerelerinin sürdüğünü söyledi.



İSTANBUL - Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, perakende devi Wal-Mart’ın Migros ile işbirliği müzakeresi halinde olduğunu bildirdi. Kabataş Eğitim Vakfı’nca düzenlenen Feriye Toplantıları’nın bu ayki konuğu olan Koç, “Gelmeyen uluslararası dev şirketler Türkiye’ye gelirse ne olur? Örneğin Wal-Mart gibi bir firma geldiğinde Migros ne yapar?” sorusunu şöyle cevapladı: “Wal-Mart dünyanın en büyük şirketi, hatta devlet. Wal-Mart bir dev ve tehlikeli bir rakip. 285 milyar dolar cirosu var. Bu, Türkiye’nin GSMH’sına neredeyse eşit. 2 milyon kişi çalıştırıyor. Bir malı dünyada en ucuza o alabiliyor. O kadar ki, artık ona mal veren yan sanayiciler onun baskısından iflas etmekten korkuyor. Wal-Mart Migros ile işbirliği müzakeresi halinde. Bu şirket dünyada iyi gidiyor ama yine de Almanya’da tahmin ettikleri performansı gösteremedi.” Koç AB hakkında da, “Avrupa Topluluğu bizi 10 seneden evvel almayacak. Öyle gözüküyor. Yani ağzımızla kuş tutsak da şu veya bu şekilde, bu 10 yıl ilerleyecek. 10 yıl sonra da Avrupa Topluluğu nereye gider? Biz nereye gideriz? Biz çok ilerlediğimizde ister miyiz? Bunları şimdiden kestirmek mümkün değil” dedi. Koç, gıdada %10 büyüdü Koç Gıda Grubu, 2004’te yüzde 10 büyüme ile cirosunu 250 milyon dolara çıkardı. Tat, Sek, Maret ve Pastavilla’yı çatısı altında toplayan grup, bu yıl üretim teknolojisinden dağıtıma, ürün geliştirmeden insan kaynağına kadar pek çok alanda yatırım yaptı. 2004’de yüzde 10 büyüme ile cirosu 250 milyon dolar olan grup, ihracatta ise yılın 9 ayında yüzde 75 artış kaydederek, rekor büyüme oranına ulaştı. Domates ürünleri ihracında yüzde 78, makarna ihracında yüzde 55’lik büyüme sağlayan grup, domates, sebze ve makarna ürünlerini 73 ülkeye ihraç ediyor. Tat markalı ürünlerde 2003 Temmuz sonu ihracatı 10 milyon dolar iken, 2004 sonu itibariyle ihracat hedefi ise 40 milyon dolar oldu. Koç Gıda Grubu açıklamasında, grubun, bir yandan ihracatta ciddi olarak büyürken, diğer yandan her marka için katma değerli ürünlere yönelmeyi ve sayılarını artırmayı planladığı, ayrıca yurtdışında yatırım yapmayı da gelecek dönemdeki hedefleri içinde bulundurduğu belirtildi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT