BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Alo mağdur hattı

Alo mağdur hattı

Çaya çorbaya limon misali, problem çözmek deyince aklımıza ilk gelen iş kanun çıkarmak oluyor. Hemen bir kanun çıkaralım.



Çaya çorbaya limon misali, problem çözmek deyince aklımıza ilk gelen iş kanun çıkarmak oluyor. Hemen bir kanun çıkaralım. Kredi kartı kullanımını düzenleyen kanun taslağı öyle bir takdim edil ki, “Oh be..nihayet yıllarca ihmal edilen bir derdimize de derman bulundu” dememiz beklendi. Biz bu düzenleme ile neyi hedefliyoruz? Tüketiciyi bankaların şerrinden kurtarmayı mı, kendi zaaflarından, beceriksizliğinden, çaresizliğinden kurtarmayı mı? Galiba ikisinden daha çok bu sıkıntının, eğer problemse problemin ilerde toplumsal bir yaraya dönüşmesinden endişe ediyoruz. Yani, bu işin önünü kesmezsek yarın bir gün, kredi kartından mağdur olmuş, (buradaki mağduriyetle kastedileni de anlayamıyorum) yüzbinlerce insanla karşılaşabiliriz, bu iş de başımızı ağrıtır. Nasıl kredi kartı mağduru olunur, birilerinin bize anlatması lazım. “Mağdur” deyip geçince, sanki birilerinin zulmüne uğramış, haksızlık görmüş, kötü yola sevkedilmiş, sonra da tek başına bırakılmış gibi anlaşılıyor. Zaaf, hesap bilmezlik, yahut sınırlı imkanlar mağdur sayılmak için yeterli mi? Kaldı ki mağduriyet sayılsa bile, “çözümü kanuni düzenleme mi” Bankalar Birliğinin tek başına, yahut BDDK’nın da katılımıyla prensip kararı alarak yapabilecekleri bir düzenlemeyi kanunla çözmeye kalkışmanın anlamı ne? İtibar, kanunla düzenlenir mi? 15 yıl boyunca hesabını yapabilen, ayağını denk atan, ödemelerini aksatmayan, harcamalarında zaafa düşmeyen bir tüketici ile, hesabımı kitabımı yapamadım, zaaflarımdan kurtulamadım yani mağdur oldum, beni sırtlayın diyen tüketici arasındaki fark ne olacak? Kaldı ki bu bir mağduriyetse yolu sadece kredi kartı borcunun altında ezilmek değil. Binlerce kişi işyeri açar, yüzlercesi işletemez batar ve mağdur olur. Onları sırtlayacak bir düzeneğiniz var mı? Yüzbinlerce genç üniversiteye kaydolur, önemli bir kısmı öyle böyle mezun olur..binlercesi takılır..Yolda kalanları sırtladığınız zaman yükü kim çekmiş olur? Alışveriş yaparken aldatılır mağdur olur. Üç kuruşunu borsaya yatırır, kısa yoldan zengin olma hayali kurar, manipülasyon mağduru olur..Ki oluyor..Aynı mantıkla bunu nasıl çözeceksiniz? Düzenlemeye evet..Ama bu yolla değil. İşi sadece bankalar olan kurumlar var..Gidişata bakarlar, taraflardan biri olan bankalarla istişare ederler..bu bu konulara lütfen dikkat edin derler. Gerisini akıntıya bırakırlar. Tepki kanunlarının bugüne kadar kimseye faydası olmadı bundan sonra da olmaz.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT