BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Proton hızlı geliyor (Otomobil Dünyası - Ahmet Enes Demiray)

Proton hızlı geliyor (Otomobil Dünyası - Ahmet Enes Demiray)

Ulu Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş distribütörlüğünde Türkiye pazarına yeniden dönen Proton, yurt çapında yürüttüğü yetkili servis ve bayii ağı çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor.



Ulu Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş distribütörlüğünde Türkiye pazarına yeniden dönen Proton, yurt çapında yürüttüğü yetkili servis ve bayii ağı çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Yetkili servis sayısı 14’e ulaşan Proton, İstanbul’da düzenlediği eğitimle, çeşitli şehirlerden gelen katılımcılara uygulamalı olarak bilgi aktardı. Türkiye’de faaliyet gösteren Proton, yetkili servis ve bayii ağını Türkiye çapında genişletiyor. Yetkili servis sayısı 14’e ulaşan Proton’un ilk eğitimi İstanbul’da gerçekleştirildi. Laboratuvar gibi seminer Maslak Princess Otel’de yapılan eğitim, Proton Malezya’dan gelen teknisyen Tan Yap Tian rehberliğinde düzenlendi. Proton Malezya İhracat Departmanı Bölüm Lideri Badrul Ikmal’in de eşlik ettiği eğitimde, Proton Türkiye Yedek Parça Bölüm Sorumlusu Elif Merter de yer aldı. Eğitime; Proton yetkili servislerinin mekanik, elektrik ve yedek parça bölümlerinden gelen 40 kişi katıldı. Eğitmenlerin sunumlarıyla katılımcılara zengin bir bilgi kaynağı aktardığı eğitimde; Mekanik, Elektrik ve Yedek Parça Temel Eğitimi, Türkiye’de ilk defa Teknisyenler için Pazarlama İletişimi Eğitimi de gerçekleştirildi. Ayrıca, salonda küçük çaplı bir servis kurularak Proton otomobili üzerinde uygulamalar da yapıldı. Efsane yok sattı Volkswagen’in efsane modeli Golf, Batı Avrupa pazarının en çok satılan otomobili oldu. Pazar analizi yapan Polk Marketing Systems kuruluşuna göre; Golf, 2004’ün ilk yarısında Batı Avrupa’daki yeni araç tescillerinde zirveye çıktı. Yılın ikinci yarısında da liderlikteki farkını arttırdı. VW Golf Ocak ile Aralık ayları arasında yaklaşık 569 bin adetlik yeni araç tesciliyle en yakın rakibinin 72 bin adet önünde yeraldı. Almanya Essen’deki otomotiv araştırma ve danışmanlık şirketi R. L. Polk Marketing Systems, Batı Avrupa ülkelerinin yeni araç tescil istatistiklerini aylık olarak inceliyor. Dördüncü nesil Golf de 2001 yılına kadar Avrupa’nın en çok satan otomobiliydi, ancak 2002 ve 2003’te zirveyi rakiplerine kaptırmıştı. Beşinci nesil Golf ise bu ünvanı geri aldı. TEMSA’dan dikiz kamera! Sabancı Holding’e bağlı TEMSA, hafif kamyon sınıfında ilk olarak uygulanan “GGS” sistemi ile aracın arkasının bir monitör ve kamera vasıtası ile görülmesini sağlıyor. TEMSA A.Ş yetkililerinden alınan bilgiye göre, TEMSA’nın Adana’daki tesislerinde üretimi gerçekleştirilen Mitsubishi Canter’ler, hafif kamyon sektöründe Türkiye’de ilk defa uygulanan ‘’Geri Görüş Sistemi’’ ile güvenlik standartlarını yükseltiyor. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Company (MFTBC) ve Temsa işbirliğinde Türkiye’de üretilen Mitsubishi Canter ile Türkiye’de hafif kamyon sınıfında ilk olarak uygulanan ‘’Geri Görüş Sistemi’’ sayesinde aracın arkasının bir monitör ve kamera vasıtası ile görülmesi sağlanarak, geri yanaşma sırasında ortaya çıkabilecek güvenlik gerektirici unsurlar ortadan kalkıyor. Hafif kamyon sınıfında tercih edilen kapalı kasa kullanımında, en büyük problemlerinden biri olan aracın arkasını görememekten ötürü doğabilecek olumsuzluklara, geri görüş sistemi ile son verilmesinin hedeflendiği ifade edildi. TEMSA yetkilileri, sistem ile sağlanabilecek güvenlik unsurlarından başlıcalarının, aracın yayalara çarpmasının önlenerek yaralanma ve ölüm riskinin önüne geçilmesi, herhangi bir başka araç veya engele çarpıp maddi hasar oluşmasının engellenmesi olduğunu söylediler. Ayrıca, çok değerli mal taşıyan kamyonlarda araç içini gözetlemek veya taşıma sırasında aracın pozisyonunu görmek gerektiğinde geri görüş sisteminin faydalı olduğu belirtildi. 5 kapılı Rio yaza hazır Tasarımı değiştirilen ve yepyeni bir görünüm kazanan Rio, Cenevre Otomobil Fuar’ında Avrupalı tüketicilerin beğenisine sunuldu. 4 kapılı versiyonu Detroit Fuarı’nda tanıtılan Rio’nun, 5 kapılı modeli ise, Cenevre Fuarı’nda görücüye çıktı. İsmi dışında herşeyi değişen yeni Rio, özellikle Avrupa’da yoğun rekabetin yaşandığı B segmentte, tüketicilerin beklentisini karşılayacak tüm üstünlükleri içeriyor. Daha güçlü, daha geniş, daha keyifli, daha ekonomik ve daha ergonomik yeni Rio sınıfındaki iddasını sürdürüyor. Yazın ilk günlerinde satışa sunulacak yeni Rio’nun, özellikle Avrupa’da büyük ilgi göreceği tahmin ediliyor. Pazardaki daralma Toyota’yı pas geçti Türkiye’de 2005 yılının Ocak-Şubat döneminde otomobil pazarı, 2004 yılının aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 34 küçülürken Toyota, pazardaki bu ciddi gerilemeye ve genelde yaşanan satış kayıplarına rağmen satışlarını hedefleri doğrultusunda artırmayı başardı. Bu gelişme Toyota’yı, Ocak-Şubat dönemleri dikkate alındığında, 2005 yılında otomobil pazarında payını en çok artıran 2. marka yaparken, 2004 yılı toplamında ulaşılan pazar payları ile mukayese edildiğinde otomobil pazarındaki payını en çok arttıran marka konumuna getirdi. Shell’den güvenlik kampanyası... Shell Türkiye, akaryakıt istasyonlarında güvenlik konusunda toplum bilincini arttırmak ve bu sayede akaryakıt istasyonlarının daha da güvenli haline gelmesi amacıyla yeni bir kampanya başlattı. 30 Nisan Cumartesi tarihine kadar devam edecek kampanyada, istasyonlarda risk oluşturabilecek konulara dikkat çekilen, ‘İstasyon Güvenliği’ temalı mini anketi dolduran Shell müşterileri arasında yapılacak çekilişle, 10 şanslı çift Antalya Cornelia Resort Hotel’de 4 gece 5 gün herşey dahil tatil fırsatını kazanacak. Petrol Ofisi ‘Süper Extra’ yakıta geçti Petrol Ofisi, Türkiye’de bir ilke daha imza atarak, kurşunlu süper benzinin yerine kullanılabilecek, çevreye ve insan sağlığına duyarlı, daha yüksek oktanlı, “Süper Extra”yı piyasaya sundu. Yeni süper benzin, ilk etapta Türkiye akaryakıt tüketiminin en yoğun olduğu şehirler olan; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’da belirlenen istasyonlarda sunuldu. Özel bir katkı sayesinde oktan sayısı 1.5 oktana kadar arttırılmış olan “Süper Extra”, motor subaplarının aşınmasını önleyen kurşunun yerine geçerek, insan ve çevre sağlığına zarar vermeden, aracın performansını arttırıyor. Mazda 85. yılında müzesini yeniledi 85. yılını kutlayan Japon otomobil devi Mazda, Hiroşima’da bulunan ünlü Mazda Müzesi’ni de yeniledi. İlk olarak 1994 yılında faaliyete geçen ve büyük ölçüde ilgi gören Mazda Müzesi’ni yıllık olarak hem Hiroşima civarından hem de diğer ülkelerden ortalama 60 bin kişi ziyaret ediyor. Müzede teknolojiden üretim aşamalarına, rotary motordan şu ana kadar üretilmiş araçlar ve gelecekte üretimi planlanan araçlara kadar birçok dalda bilgi sahibi olmak, Mazda’nın tarihine göz atmak ve Mazda’yı çok daha yakından tanımak mümkün.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 100081
    % 0.41
  • 5.307
    % -0.47
  • 6.0307
    % -0.42
  • 6.9272
    % 0.13
  • 218.411
    % -0.97
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT