BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Özel markalar” gelişiyor üretim kapasitesi büyüyor

“Özel markalar” gelişiyor üretim kapasitesi büyüyor

Süpermarketlerin özellikle meşrubatta kendi markalarıyla satış yapmaları, fason üretim yapan şirketlerin sayısını da artırdı. Firmalar gelen talepten memnunken üretim kapasitesi de sınırları zorluyor.



> Mustafa Sezer İSTANBUL- Büyük marketlerin kendi markalarıyla fason üretim yaptırmaya başlamasıyla ülkemizde 4-5 sene önce doğan “private label” (özel üretim) sektörü her geçen gün büyüyor. Sektör temsilcileri, özel üretim yapan firma sayısının ve cironun da her geçen gün arttığını bu gelişmenin de firmaların yarıdan fazla boş olan üretim kapasitelerinin artmasına önemli katkısı olduğunu belirtiyorlar. Yetkililer, ekonomik krizin ortadan kalkması ve markalı ürünlerin promosyonlarını arttırmaya başlamasıyla sektörün bir durgunluk içinde gibi görünmesine rağmen özel üretim yaptıran market sayısının artması, ürün çeşitliliğin fazlalaşması ve bu olayın Anadolu’ya yayılması ile canlılığını sündürdüğünü belirttiler. İstanbul CNR Fuarı’nda 14-16 Nisan tarihleri arasında düzenlenen 4. Uluslararası Özel Markalı Ürünler ve Market Fuarı, özel üretim yapan firmalarla bu üretimi yaptırmak istiyen şirketleri de buluşturdu. Fuara katılım her geçen sene arterken bu yılda 25’i yabancı olmak üzere toplam 275 firma katıldı. Katılan şirketler ise her türlü gıdadan, kozmetik ve temizlik alanlarında faaliyet gösteriyor. Sektör hızla büyüyor Özel üretim yapan BG Şirketler Grubu’na bağlı Hey Gıda’nın Genel Müdürü Hakkı Gürkan, sektörün hızla büyüdüğünü belirtirken şunları söyledi: “4-5 yıl önce yabancı menşeli marketlerin kendi markası ile üretim yaptırmaya başlamasıyla doğan sektör, hızla gelişiyor. Bu sektörün cirosu yüzde 2 oranından yüzde 17-18’lere çıktı. Marketler bu ürünlerle fiyatıyla, promosyonlarıyla çok rahat hareket edebiliyor. Tüketiciye de fiyat olarak cazibe sunuyor. Bu tür üretimin en önemli faydalarından birisi de özel üretim yapan firmaların üretim kapasite fazlalıklarının değerlendirilmesinde oluyor. Türkiye’de kriz öncesi yatırımların da etkisiyle neredeyse üretilen malı tekrar üretecek kadar kapasite var. Marketler de kendi makine parkını kurmak yerine fason olarak ürettirmeyi tercih ediyor. Bu durum da şirketlerin üretim kapasitelerinin değerlendirilmesi açısından olumlu oluyor.” Aracı yok fiyatlar ucuz Özel üretimin geleceğinin her geçen gün parladığını belirten Bifa Bisküvi İstanbul Bölge Sorumlusu Haluk Güzel de, “Marketler kendi ürünlerini yaptırmak istiyor ve bu trend her geçen gün artıyor. Şu anda 80 civarında özel üretim yapan firma var. Özel üretimin payının yüzde 7’lere ulaştığını düşünüyoruz. Bu sistemde aradan aracılar kalktığı için fiyatlar diğer ürünlere göre daha ucuz oluyor. Üretici ve tüketiciyi direk buluşturuyor. Bu da tüketicinin menfaatine oluyor” şeklinde konuştu. Pastada en büyük pay Kristal Kola’nın Özel üretim sektörünün en önde gelen isimlerinden birisi de şüphesiz Kristal Kola. Kristal Kola Pazarlama Müdürü Bayram Altuntoprak, gazlı içecek alanında yapılan üretimin yüzde 80’ini gerçekleştirdiklerini belirterek, “Metro ve Carrefour başta olmak üzere 14 büyük hipermarkete markalı üretim yapıyoruz. Bunun yanı sıra Rival markamız adı altında üretim yaptırmaya başlıyoruz. Bu markanın altında çikolata, gofret, krema, süt, yağ, meyve suyu da ürettireceğiz” şeklinde konuştu. Bayram Altuntoprak sektörle ile ilgili olarak da artık özel üretimin Anadolu’da ki marketlere de yayıldığını vurgulayarak, “Market sayısının artışının yanısıra ürün çeşitliliği de yaşanıyor. Artık marketler ayakkabı boyasından, elbise askılığına kadar her şeyi kendi markalarıyla da satmaya başladılar. Krizin geçmesiyle vatandaşın özel markalı ürünlere talebi azalmıştı ama yaşanan diğer zenginlikler sektörün canlılığını korumasını sağladı” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 96604
    % 1.81
  • 6.2586
    % -1.43
  • 7.3135
    % -1.24
  • 8.2415
    % -1.84
  • 242.305
    % -1.51
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT