BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Koç “Avrupa’nın fabrikası”

Koç “Avrupa’nın fabrikası”

Alman ekonomi dergisi Manager Magazine, haziran sayısında Koç Topluluğu ve Türkiye ile ilgili bir habere yer verdi.



İSTANBUL - Alman ekonomi dergisi Manager Magazine, haziran sayısında Koç Topluluğu ve Türkiye ile ilgili bir habere yer verdi. “Avrupa’nın Fabrikası” başlığını taşıyan haberde, Koç Holding Üst Yöneticisi Bülend Özaydınlı ile yapılan ropörtaj da yer aldı. Avrupa Birliği adayı Türkiye’nin Batı Avrupa pazarlarını fethetmeye hazırlandığı ifade edilen haberde, Avrupa sınırlarını zorlayan Türkiye’nin bu yaklaşımını en güçlü şekilde sürdürenlerden birinin de Koç Topluluğu olduğu kaydedildi. Koç’un Grundig ve Beko gibi markalarla Avrupa’yı hakimiyetine aldığı, pek çok Türk şirketinin üretimde Avrupa’yı zorladığı ifade edilen haberde, ketçaptan otomobile, benzinden pastaneye kadar değişen yelpazede hizmet ve ürün sunan Koç Grubu’nun 100’ü aşkın şirket ile çalışmalarını Avrapa’ya taşıdığına dikkat çekildi. Her 4 Alman’dan birinin evindeki televizyonun markasının Beko olduğu dile getirilen haberde, “Bunun nedeni açık. Gümrük Birliği sonrası Türkiye yatırımlarını üretime kaydırdı ve çok başarılı oldu. Özellikle beyaz eşyada Türkiye’nin bunaltıcı rekabeti, Alman üreticileri kara kara düşündürüyor. Çin ve Kore’ye rağmen Türkiye çok başarılı. Arçelik gibi çok bilinen ve sevilen bir markaya sahip olduğu için de gururlu olan Koç, Beko ile dünya pazarlarını yakaladı bile. Üretiminin yüzde 80’i yurt dışına satılmakta” değerlendirmesine de yer verildi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT