BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Rahmi Koç: Türkiye bize dar geliyor

Rahmi Koç: Türkiye bize dar geliyor

Arçelik’in 50. kuruluş yıldönümünde konuşan Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, Arçelik’in Türkiye’de kabına sığmadığını belirterek hedeflerinin uluslararası bir şirket olarak büyümek olduğunu söyledi.



İSTANBUL- Arçelik, 50. kuruluş yıldönümünü Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç ve Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir’in ev sahipliğinde Rahmi Koç Müzesi’nde düzenlenen bir davetle kutladı. Törende, 1955 yılında Vehbi Koç tarafından kurulan şirketin kısa bir tarihini aktaran Rahmi Koç, bugün Türkiye’de neredeyse Arçelik mamulü olmayan hanenin kalmadığını söyledi. Yerli yabancı rakiplerle yoğun rekabete rağmen, Arçelik A.Ş.’nin yüzde 50’nin üzerindeki pazar payıyla iç pazarda liderliğini sürdürdüğünü, daha sonra ihracata yöneldiğini ve kendi teknolojisini kendi geliştirir hale geldiğini anlatan Koç, şöyle dedi: “Türkiye Arçelik’e dar gelmeye başladı. Yabancılar Türk piyasalarından pay almaya çalışırken, Arçelik de onların piyasasına girmeye karar vermişti. Arçelik öyle kritik bir boyuta geldi ki ya o başkalarını satın alacaktı ya da başkaları onu... Dolayısıyla biz birinci alternatifi seçerek, Avrupa’da satış teşkilatları kurarak, öte yandan markalar, fabrikalar satın alarak büyümeyi sürdürmeye ve uluslararası bir şirket olmaya karar verdik. Bugün o noktadayız.” Avrupa’da ilk 5’teyiz Aka Gündüz Özdemir de, davette yaptığı konuşmada, 50 yıllık tarihinde kabına sığmayan Arçelik A.Ş.’nin, sanayileşmenin kanat çırpınışları içinde hep bir model olarak Türk özel sektörüne liderlik ettiğini belirtti. Özdemir, “Vehbi Koç’un ‘Kaliteli ürün, güçlü satış teşkilatı ve etkin satış sonrası servis hizmeti’ olarak tanımladığı başarının formülü bizim için hiçbir zaman değişmedi” dedi. Toplum refahının artmasında da öncü rolü üstelenen Arçelik A.Ş.’nin uluslararası şirket olma yolunda liderlik yaptığına işaret eden Özdemir, şöyle devam etti: “1990 yılında, Beko markamız için ‘bir dünya markası’ sloganıyla belirlediğimiz hedef, bugün uluslararası pazarlarda, sektörün önemli oyuncuları arasına girmemizi sağlamıştır. Bugün 100’den fazla ülkede, her 2 saniyede 1 ürünümüz satılmaktadır. Her ülkenin kendi şartlarını dikkate alarak oluşturduğumuz politikalarımızla her girdiğimiz pazarda ana oyunculardan biri haline geldik. Bugün Arçelik, Avrupa’nın en büyük ilk beş beyaz eşya üreticisinden biri konumundadır.” Hedef dünya liginde ilk 10 Arçelik’in iddiasını uluslararası pazarlarda sürdürmeye devam edeceklerini ifade eden Genel Müdür Aka Gündüz Özdemir, “Günümüzde Türkiye’de her evde en az iki ürünümüz var. Önümüzdeki dönemde ise, Koç Holding’in ‘her Avrupalı’nın evinde bir Koç ürünü’ hedefinin en önemli taşıyıcısı olmayı amaçlıyoruz. Vizyonumuz 5 yıl içinde kendi sektörümüzde dünyanın en çok tercih edilen ilk on markasından birine sahip olmaktır. Bu vizyona ulaşacağımıza inancımız tamdır” diye konuştu. Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun da, sanayinin parlayan yıldızlarından biri olan Arçelik A.Ş.’nin Türkiye’nin sanayileşmesinde öncülük rolünü üstlendiğini belirterek, kuruluşun sanayiyle kalkınmada model olduğunu söyledi. Türkiye’deki gelir dağılımındaki adaletsizliğin tek reçetesinin üretim olduğunu ifade eden Ali Coşkun, Türkiye’nin Arçelik gibi şirketlere ihtiyacı olduğunu belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT