BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İhracattaki artışa ‘devam reçetesi’

İhracattaki artışa ‘devam reçetesi’

Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, 2005 yılının ilk sekiz ayında Türkiye’nin ihracatının 46.2 milyar dolara ulaştığını belirterek, son yıllarda ihracatta yakalanan artış ivmesini sürdürmek için çeşitli çalışmalar yaptıklarını söyledi.



ANKARA- Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, 2005 yılının ilk sekiz ayında Türkiye’nin ihracatının 46.2 milyar dolara ulaştığını belirterek, son yıllarda ihracatta yakalanan artış ivmesini sürdürmek için çeşitli çalışmalar yaptıklarını söyledi. Kürşad Tüzmen, CHP Bursa Milletvekili Kemal Demirel’in ihracatın artırılması için ne gibi tedbirler alındığıyla ilgili sorusuna verdiği cevapta Bakanlık olarak yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi. Ağırlık KOBİ’lere Bakan Kürşad Tüzmen’in açıkladığı, ihracatı artırmak için Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından yürürlüğe konulan faaliyet ve projelerinden bazıları şöyle: “Tekstil ve konfeksiyon sektöründe katma değeri yüksek ürünlerin üretimi ve ihracatının artırılması amacıyla KOBİ’lerin yer alacağı kümeler oluşturmak ve KOBİ’lere hizmet vermek üzere Moda ve Tekstil İş Kümesi Projesi faaliyete geçirildi. KOBİ’lerin uluslararası rekabet gücünün geliştirilmesi amacıyla geliştirilen Kümeleme Politikası Geliştirilmesi Projesi AB Komisyonu’na sunuldu. Hedef pazarlara yönelik ihracatın artırılması amacıyla pazara giriş eylem planları hazırlanmaya başlandı ve ilk etapta Çin pazarına giriş eylem planı uygulamaya konuldu. 2005 yılının ilk 7 ayında 12 adet ticaret heyeti ve 23 alım heyeti programı başarıyla realize edilmiş ve 127 uluslar arası fuara milli düzeyde katılım sağlandı. Dünyanın ilk fuar treni İpekyolu Türk ihraç ürünleri fuarı projesi çerçevesinde Orta Asya’ya sefer düzenlendi. Hipermarket ve çok katlı mağaza zincirlerinin uluslar arası perakende sektöründe hızla artan payı dikkate alınarak Türk ihraç ürünlerinin tanıtımının yapılması amacıyla yurt dışı zincir mağazalara yönelik bir program başlatıldı. Olumlu Türk malı imajı oluşturulması hedefi doğrultusunda oluşturulan Turquality projesinin etkinliğini artırmak üzere çalışmalar planlandı.” > Şükran Kaban
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT