BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Denizlerin imparatoruyuz’

‘Denizlerin imparatoruyuz’

TGRT HABER TV’de yayınlanan Baş Başa’nın bu haftaki konuğu UN-Ro Ro İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy’du. Almanya’da teslim alınan 10. treyler gemisi ile deniz taşımacılığında dünyada 3. sıraya yükseldiklerini belirten Ulusoy “Avrupa ve Türkiye’deki liderliğimiz devam ediyor. Eskiden kamyoncuyduk, şimdi denizlerin imparatoru olduk” dedi.



İSTANBUL- TGRT HABER TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Soysal’ın hazırlayıp sunduğu Baş Başa’nın bu haftaki konuğu UN-Ro Ro İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy oldu. Almanya’nın Hamburg şehrinden canlı olarak yayınlan programda, Türk denizciliğini ve Ro-Ro taşımacılığını anlatan Saffet Ulusoy, dünyada ticaretin büyümesine bağlı olarak deniz taşımacılığında büyük kârlar elde edilmeye başlandığını söyledi. Dünyada 3. sıradayız Baş Başa’da “Denizlerin imparatoru olduk” diyen Saffet Ulusoy sözlerini şöyle sürdürdü: 1993 yılında deniz taşımacılığına başladık. Flensburg Tersanesi’ne sipariş verdiğimiz 12 Ro-Ro gemisinin 10’unu da teslim aldık. Trieste adını verdiğimiz son gemi ile sattığımız gemileri de katarsak bugüne kadar 17 gemi satın aldık. Bu gemilerden 7 tanesini 15 mil hızla gittiği ve sadece 120 treyler aldığı için satıp; yerine 22 mille giden, 240 trayler alan gemiler aldık. Gemileri sipariş etmeden önce dünyayı gezip, en iyi teknolojiye sahip, en sağlam gemiyi yapan tersaneyi aradık. Yaptığımız araştırmalar sonucu Almanya’daki Flensburg Tersanesi’ne sipariş verdiğimiz 12 gemiden aldığımız 10 gemiyle, deniz taşımacılığında güçlü bir konuma geldik. Şu ana kadar gemilerimizin hiçbiri kaza yapmadı, yolda kalmadı. İşimizi en iyi şekilde yaptığımız için bugün Un-Ro Ro İşletmesi olarak dünyada 3. sıraya yükseldik. Avrupa ve Türkiye’deki liderliğimiz de devam ediyor. Eskiden kamyoncuyduk, şimdi denizlerin imparatoru olduk.” Sektörle yollar kısaldı Türkiye’nin 1980 yılında ithalat ve ihracatı 2,5 milyar dolar iken, şu an ihracatın 75 milyar doları, ithalatın ise 125 milyar doları geçtiğini anlatan Saffet Ulusoy konuşmasına şöyle devam etti: “İhracatın yaklaşık 40 milyar doları deniz taşımacılığıyla yapılmaktadır. Bizim denize çekmiş olduğumuz 80 bin treyler eğer Avrupa’ya gidiş-dönüş 5500 km olarak hesap ederseniz, yılda 347 milyon kilometre yol yapacaktı. Denizcilik sayesinde yoğunluk azaltıldığı için yolların yıpranması ve kazalar önlenmiş, akaryakıttan da tasarruf edilmiştir. Deniz taşımacığıyla, 347 milyon kilometre olan yol, 147 milyon kilometreye düşmüş, İhracat ve ithalatta da artış sağlanmıştır. Bunun yanı sıra Avrupa’ya giden treylerin geçtikleri ülkelere verdikleri 80 milyon euro geçiş ücreti, deniz taşımacılığıyla ülkemizde kalmıştır” dedi. > MARCO POLO’YA KATILMALIYIZ Avrupa’da Marco Polo Projesi ile karayollarının yükünün deniz taşımacılığına aktarıldığının altını çizen Saffet Ulusoy şöyle konuştu: “Türkiye’de denizciliğe destek verilmiyor. Örneğin İtalya’da karayollarındaki yoğunluğu denizyoluna kaydırmak için armatörün gemi alımına hükümet destek veriyor. Avusturya yoğunluğu azaltmak için karayollarına 150 euro geçiş ücreti koymuştur. Avrupa Birliği ise denizyolunu teşvik için Marco Polo Projesi’ni geliştirmiştir. Şu an proje kapsamında oluşturulan fonda 750 milyon euro toplanmıştır. Fondaki bu paradan UN-Ro Ro İşletmesi’ne düşen pay, yaklaşık 8 ile 10 milyon euro arasındadır. Ancak Marco Polo Projesi devletler arası bir projedir. Bizim bu parayı alabilmemiz için hükümetimizin fona giriş ücretini yatırması gerekir. Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım’a konuyu açtığımda ‘Hükümet olarak gerekli parayı veririz ama döner sermaye ile yatırdığımız parayı geri alırız’ dedi. Biz zaten gerekli olan parayı vermeye hazırız. Yeter ki Marco Polo Projesi’ne dahil olalım” diye konuştu. “Biz nakliyeciler olarak Avrupa Birliği’ne girmiş durumdayız” diyen Saffet Ulusoy, “Araçlarımızla, şoförlerimizle, gemilerimizle, yaptığımız ithalat ve ihracat ile Avrupa Birliği stadartlarını yakalamışız” şeklinde konuştu. > Tersanelerimiz yetersiz Baş Başa Programı’nda TGRT HABER TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Soysal’ın “Neden gemilerinizi Türkiye’deki tersanelerde değil de Almanya’da yaptırıyorsunuz?” sorusu üzerine Saffet Ulusoy; “Tersanelerimizde 120 traylerlik gemi bile yapılamıyor. Eğer gelecekte tersaneler büyütülür, teknoloji geliştirilir ise o zaman biz de, ülkemizde gemi yaptırırız” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT