BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bayramda mideye dikkat!

Bayramda mideye dikkat!

Diyetisyenler; ramazanın ardından yağ oranı yüksek gıdaların fazla tüketilmesinin, mide rahatsızlıkları ile tansiyon yükselmesine yol açabileceği uyarısında bulundu



İSTANBUL - Beslenme ve diyet uzmanları, ramazanın ardından yağ oranı ve kalorisi yüksek gıdaların fazla tüketilmesinin, mide ve bağırsak sistemi rahatsızlıkları ile tansiyon yükselmesi gibi ciddi sağlık problemlerine yol açabileceğine işaret ederek, hafif, sebze ağırlıklı yiyeceklere ağırlık verilmesini tavsiye ediyor. Diyet uzmanı Seçil Kenar, günlük öğün sayısının bir anda ikinin üzerine çıkmasının, metabolizmanın 1 ay boyunca alıştığı düzeni bozduğunu söyledi. Yavaş geçiş yapın Kenar, “Ramazan ayının ardından yağ oranı ve kalorisi yüksek gıdaların fazla tüketilmesi gaz, hazımsızlık, bulantı gibi mide ve bağırsak sistemi rahatsızlıkları veya tansiyon yükselmesi gibi ciddi sağlık problemlerine yol açabilir. Bu sebeple ramazanın ardından eski yemek alışkanlıklarına yavaş yavaş geçiş yapmak en doğru davranış olacaktır” dedi. Bayram sabahı hafif bir kahvaltı yapılmasını tavsiye eden Kenar, öğün düzenin de 3 ana, 3 ara olacak şekilde ayarlanması, ara öğünlerde meyve, süt, yoğurt gibi besinlerin tüketilmesi gerektiğini kaydetti. Öğle ve akşam yemeklerinin de küçük porsiyonlarda, yağ miktarları düşük, kan şekerini hızla yükseltmeyecek besinlerden oluşması gerektiğini ifade eden Kenar, Ramazan ayı boyunca azalan sıvı alımının da artırılması gerektiğini ifade etti. Tatlılar mideyi yakar Ramazan Bayramı’nda şerbetli ve çikolatalı tatlıların tüketiminin de arttığına dikkati çeken Seçil Kenar, bunların fazla miktarda tüketiminin mide yanması ve bağırsak sisteminin bozulmasına sebep olduğunu söyledi. Fazla miktarda alınan kafeinli içeceklerin de uykusuzluk ve huzursuzluk yapabildiğini belirten Kenar, “Bu yüzden çay ve kahve yerine yeşil çay, rezene, adaçayı, ıhlamur, ayran, komposto gibi içeceklerin tüketimi tercih edilmelidir” diye konuştu. Misafir ağırlamak Medicana Hospitals Bahçelievler beslenme ve diyet uzmanı Fatmagül Yılmaz, Türkiye’de kültürel olarak misafir ağırlamanın yedirmekle eş değer tutulduğuna dikkati çekerek, şu tavsiyelerde bulundu: “Hamur tatlıları yerine daha çok sütlü tatlıları tercih edin. Sunulan şekerleme, çikolata, tatlıları dikkatli tüketin. Kızartma-kavurma tarzı besinleri tercih etmeyin. Daha çok haşlama, sebze ağırlıklı ve ızgara tarzı pişirilen yemekler yiyin. Gideceğiniz yerleri önceden planlayıp, sıraya koyarsanız daha rahat edersiniz. Kesinlikle geri çeviremeyeceğiniz yerlerde yemeyi tercih edip, diğer yerlerde kırmadan teşekkür etmeyi tercih edin.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT