BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Türkiye çekici ülke”

“Türkiye çekici ülke”

Tüketim potansiyeli çok yüksek olan Türkiye, perakende devlerinin gözdesi haline geldi. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, tüketim ürünlerinde geleceği parlak olan Türkiye’de yatırımların daha da artacağına dikkat çekti...



İSTANBUL - Türkiye’de tüketimin düşük olması, dünyanın tüketim ürünleri şirketlerinin iştahını kabartıyor. Uluslararası üreticiler, hipermarket zincirleri, yatırım için fırsat kolluyor. Türkiye’de yıllardır yatırım yapan ve kişisel ürünlerde dünyanın lider markalarından olan Unilever de Türkiye’de yatırımları artıracak. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, Türkiye’nin kişi başı deterjan, şampuan, dondurma ve diş macunu tüketiminde Avrupa’nın çok gerisinde olduğunu belirterek, “Epey gidecek yolumuz var. Türkiye’de tüketimin düşük olmasından dolayı bu ülkenin geleceğini çok parlak görüyoruz” dedi. Unilever’in kalesi Türkiye Karaca, bu yıl yüzde 20 büyüme beklediklerini ve 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini ifade ederek, Türkiye’nin, Unilever’in kalelerinden biri olduğunu söyledi. Türkiye’de bulundukları gıda, ev bakımı ve kozmetik kategorileri dışına çıkmadıklarını ifade eden Karaca, fonksiyonel gıda ürünlerine doğru kayma düşünceleri bulunduğunu, bu ürünlerin kolestrol ve tansiyon düşürme, sindirim sisteminin geliştirilmesi ve çocuk gelişimine katkı gibi bazı sağlık problemlerine yardımcı olacağını anlattı. Türk mevzuatında fonksiyonel gıdanın bulunmadığını bildiren Karaca, yasalar çıktıkça Türkiye’nin ihtiyaçlarına göre yatırım yapacaklarını söyledi. Karaca, Yeni markalar ve yeni ürünlerin 2006’da devreye gireceğini tahmin ettiğini de söyledi. “Türk çayını ihraç edelim” İzzet Karaca, geçmişte Çaykur ile birlikte hareket etme arzuları bulunduğunu ifade ederek, “Birlikte belki Türk çayını dünyaya sunmak için bir çaba sarf ederiz. Bu konuda Çaykur ile işbirliğine hazırız. Eğer Türkiye’deki çayı ihraç etmek istiyorsak kalitesi için makasla toplama yerine 2.5 yaprak toplamaya geçilmesi lazım” diye konuştu. Lipton’un ithal ettiği yeşil çayı Türkiye’de satmaya başladığını hatırlatan Karaca, “Çaykur’un da bu konuda güzel çalışmaları var. Birlikte Türkiye’nin yeşil çayını kaliteli bir şekilde üretebilirsek (2.5 yaprak toplama gibi) ileride yeşil çayı da Türkiye’den alabiliriz. Birlikte hareket edersek Türkiye’deki yeşil çayı dünya piyasalarına da sokabiliriz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT