BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Emniyet kemeri süs mü?

Emniyet kemeri süs mü?

Prof. Dr. Rıdvan Ege: Türk halkı emniyet kemerini sünnet kemeri, süs kemeri gibi gördüğü sürece ölümler azalmaz...



ANKARA - Trafik Kazaları Yardım Vakfı Başkanı Prof. Dr. Rıdvan Ege, emniyet kemerinin kaza anında hayat kurtaracağını söyledi. Son günlerde artış gösteren ölümlü trafik kazalarının sebeplerini ve alınması gereken tedbirleri değerlendiren Prof. Dr. Ege, “Trafik bir aksiyondur ve her aksiyonda önde bilgi gelir, şuur ile deneyim onu takip eder” dedi. Türkiye’de taşımacılığın yüzde 98’ini kara taşımacılığının oluşturduğuna dikkati çeken Ege, hiçbir ülkede oranının bu kadar yüksek olmadığını belirtti. Canavar oluyoruz Bu durumun karayollarındaki trafik yükünü artırdığını ifade eden Ege, kazaların bir diğer sebebini ise Türk insanın atak oluşu, üstünlük duygularını fiziksel ve maddi güçleriyle göstermek istemesinin oluşturduğunu söyledi. Ege, Türk insanın direksiyon başına geçtiği zaman adeta bir canavara dönüştüğünü iddia ederek, “Kabadayı bir milletiz. ‘Biz’ demeyi bilmeyiz. Direksiyonun başına geçince canavar kesiliyoruz. Bütün bunlar öncelik duygusundan kaynaklanıyor” şeklinde konuştu. Çok gerilerdeyiz Kazalarda can kayıplarının en aza indirilebilmesi için herkesin ilk yardım öğrenmesi gerektiğini kaydeden Prof. Dr. Ege, emniyet kemeri kullanım oranının da artırılmasının şart olduğunu vurguladı. Emniyet kemeri kullanımının, kaza esnasında ölüm oranını yüzde 45, yaralanma oranını da yüzde 80 azalttığını belirten Ege, “Maalesef Türkiye’de emniyet kemeri kullanma oranı sadece yüzde 15’ tir. ABD’de ise bu oran yüzde 95. Bizde emniyet kemeri, sünnet kemeri, süs kemeri gibi görünüyor, çoğu vatandaş kullanmıyor” diye konuştu. Radarı gören frene basıyor Türk polisinin gece, gündüz demeden çalıştığına dikkat çeken Ege, “Bizde 20 bin 221 trafik polisi var. Halbuki araç sayısı bizim kadar olan İngiltere’de 85 bin trafik polisi görev yapıyor. Yani bizim 4 katımız” dedi. Türkiye’nin elinde sadece 589 radar bulunduğunu belirten Ege, bu sayının yetersiz olduğunu, batılı ülkelerin en az 8-10 bin radara sahip olduğunu söyledi. Ege, yeni getirilen kuralla birlikte radarların yerinin de artık belli olduğunu ifade ederek, sürücülerin radar levhasını görünce yavaşladığını, daha sonra tekrar bildikleri gibi gittiklerini belirtti. Duble yollar yapılmasının sevindirici olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Ege, ancak kesişme yolları ve dinlenme parklarının da yapılması gerektiğini kaydetti. Ege, Türkiye’nin trafik mühendisine de ihtiyacı olduğunu belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT