BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ülker: Pepsi ile ikincilik için kıyasıya rekabetteyiz

Ülker: Pepsi ile ikincilik için kıyasıya rekabetteyiz

Büyük şehirlerde en çok satan ikinci marka olan Cola Turka, yüzde 13 pazar payına ulaştığı Türkiye genelinde Pepsi ile kıyasıya ikincilik yarışına girdi



> Mehmet Gel AKYAZI- Türkiye kola pazarı, Ülker Grubu’na ait Cola Turka’nın piyasaya girdiği 2003 yılından bugüne %52 oranında büyüdü. Büyük şehirlerde en çok satan ikinci marka olan ve Türkiye genelinde %13 pazar payına yükselen Cola Turka, ülke genelinde ise Pepsi ile kıyasıya ikincilik yarışına girdi. Ülker Grubu’nun içecek alanındaki yeni ürünlerinin tanıtımı için Adapazarı Akyazı’daki tesislerinde düzenlenen toplantıda, sektörün ve Ülker’in durumu hakkında bilgi verildi. Buna göre kola pazarında satışın %49’unu bakkallar, %29’unu süper marketler yapıyor. Ülker’in markası Cola Turka, %16’lık pazar payı ile süpermarketlerde ve büyük şehirlerde ikinci marka. Kola satışlarının %20’sini gerçekleştiren İstanbul’da %10, Ankara’da %10, İzmir’de %7’lik pazar payına sahip olan Ülker, 16 ülkeye de ihracat yapıyor. Ülker, yurt dışına yıllık 40 milyon bardak kola satışı da yapıyor. Fiyatlar sabit kaldı Cola Turka’nın piyasaya girmesinden sonra uzun süre fiyatların sabit kaldığını ve promosyonların arttığını belirten Ülker Şirketler Topluluğu Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, 2006 yılında 360 milyon litre olan üretimi bu yıl 445 milyon litreye çıkartarak %24 büyüme hedeflediklerini söyledi. Ülker İçecek Grubu’nun 300 milyon dolar civarında cirosunun bulunduğunu ifade eden Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül ise, bu rakamın yarısını kola satışlarından elde ettiklerini bildirdi. Cola Turka’nın üretiminin yapıldığı Akyazı’da kurulan içecek tesislerinin 2002’de faaliyete geçtiğini hatırlatan İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan, “Ülker, 2 bin 100 ton kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük süt ve süt ürünleri üreticisi” dedi. Amerikalı reklamdan yerli değerlere Cola Turka’nın Türkiye piyasasına 2003 yılında ilk defa tanıtıldığında ‘Amerikalı’ reklam konseptiyle marka bilinirliği yönünde çok başarılı bir çalışma yapıldığını belirten Ülker İçecek Grubu’nun Genel Müdürü Arzu Gökalp, “Ancak daha sonra ‘beraberlik’ temasıyla Türk halkının yerel değerlerine öncelik veren tanıtım faaliyetlerine yer verdik” dedi. > Vatan Konserve depo olacak Ülker Sözcüsü Metin Yurdagün, Vatan Konserve’yi satın aldıklarını ve 950 dönümlük Karacabey’deki yeri Golf dondurmalarının deposu olarak kullanacaklarını açıkladı. Yurdagün, Vatan Konserve’nin çok stratejik bir yerde olduğunu vurgulayarak fabrikada konserve işine devam edeceklerini kaydetti. > Kahveyle kola tek üründe birleşti Ülker, Cola Turka’ya kahve ekleyip Cappucchinolu çeşidini üretti. Şirket ayrıca Oranj markasıyla, portakal parçacıklarının bulunduğu meyveli içecek yaptı. Şirketin bir diğer yeniliği ise buzlu çay alanında Link markası oldu. Türkiye’deki 20 bin satış noktasına münhasırlık anlaşmaları gereği tek marka dışında başka markaların giremediğini bildiren Ülker İçecek Genel Müdürü Şener Astan, “Rekabet Kurumu, 2008’den itibaren %40’ın üzerinde pazar payına sahip firmanın satış noktasıyla münhasırlık anlaşması yapmasına engel olacak düzenleme yapacak. Bu gerçekleşirse pazar payımız ciddi şekilde artacak” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106805
    % 0.79
  • 3.9072
    % -0.64
  • 4.6257
    % -0.23
  • 5.1941
    % -0.56
  • 162.07
    % -0.46
 
 
 
 
 
KAPAT