BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Halat neden koptu?

Halat neden koptu?

Sarayburnu İskelesi’ne yanaştıktan sonra halatlarından biri kopan ve 1 güvenlik görevlisinin ölümüyle sonuçlanan feribot kazasında halatların neden koptuğu araştırılıyor



İSTANBUL- Bodrum-Kuşadası-İstanbul seferini tamamlayıp önceki gün Sarayburnu İskelesi’ne yanaştıktan sonra halatlarından biri kopan Deniz Cruise & Ferry Lines’a ait “Ankara” isimli feribotla ilgili soruşturma sürüyor. Gemiyi kim hareket ettirdi? Geminin Birinci Kaptanı Işık Koşal, emniyetteki sorgusunun ardından sevk edildiği Eminönü Cumhuriyet Savcılığı’nda ifadesi alındıktan sonra serbest bırakıldı. Birinci Kaptan Koşal’ın ifadesinde, “Ben ve ekibim gemiyi normal olarak iskeleye yanaştırdıktan sonra yolcuların inmesi için anons yaptık. Bu aşamadan sonra biz devreden çıktık. Emir komuta makine dairesine geçtiği için geminin neden tekrar hareket ettiğini ancak onlar bilirler” dediği öğrenildi. Fırtına olursa kopabilir Kıyı Emniyeti Genel Müdür Yardımcısı Gani Aygün, dün Sarayburnu İskelesi’nde 1 güvenlik görevlisinin ölümü 3 yolcunun yaralanmasıyla sonuçlanan gemi kazasıyla ilgili açıklama yaptı. Aygün, “Bu tür kazalar dünyanın bir çok limanında yaşanmaktadır. Kıyıya demirli olan bazı gemilerin bile halatları denizdeki aşırı dalgalanma veya fırtına sebebiyle kopmaktadır. Ancak, Ankara gemisi tam yanaşmak isterken neden tekrar hareket ettiği konusunda Denizcilik Müsteşarlığı Gemi Kazalarını İnceleme Komisyonu ve diğer ilgili merciler incelemelerini sürdürüyor. Kazanın gerçek sebebi bu incelemelerden sonra ortaya çıkacak” dedi. Bodrum-İstanbul seferini yapan “Ankara” feribotunun yanaştığı iskelede halat kopması sonucu meydana gelen kazada, ağır yaralanan Çela A.’nın kopan ayağı yerine dikildi. > Cemil Yıldız
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT